SANTIER…Soferii care au trecut pe drumul national Vaslui-Bârlad, în ultimele douã sãptãmâni, au avut surpriza sã vadã o lucrare de proportii în zona pãdurii Crasna. De mult timp, o portiune de 200-300 de metri din acest drum national se afunda în pãmânt, astfel cã s-au luat mãsuri de îndreptare a situatiei. În zonã existã izvoare puternice, la 20-30 de metri adâncime, plus un strat nisipos, astfel cã întreaga portiune de drum era în pericol de a se prãbusi. “Am impus constructorului, cãruia îi multumesc pe aceastã cale, sã facã o lucrare prin care sã stabilizeze acest drum. A înteles situatia si, pe cheltuiala sa, mai ales cã drumul este în garantie, s-a apucat de muncã”, a precizat Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iasi. S-a ales o solutie de montare a 21 de coloane, din care 15 coloane la 22 de metri adâncime si sase la 18 metri adâncime, care vor opri alunecãrile de teren. S-au montat, întâi, coloanele, la adâncimi foarte mari, dupã care s-a turnat un strat de 1,2 metri de beton, armat cu fier beton, gros cât bratul unui copil. Deasupra, s-a fãcut un pod subteran, prin care se vor colecta toate apele din zona pãdurii. Practic, apa din pãdure va circula prin acest pod subteran, o solutie adoptatã la constructia de autostrãzi. Interesant este cã, initial, constructorul a montat niste tuburi de peste 3 metru diametru din otel, solutie care s-a dovedit a fi ineficientã. Apele au tot mãcinat tuburile si au fãcut ca drumul national sã se înfunde, în zona pãduricii de la Crasna. Sunt vizibile straturile de asfalt turnate de constructor, de peste jumãtate de metru grosime, care nu au fãcut fatã la alunecãrile de teren subterane.
Traficul din zonã este monitorizat în permanentã
Izvoarele, a mai spus directorul DRDP, vor fi captate si vor fi mutate pe alt traseu, astfel ca stâlpii de beton sã fie fixati în teren solid, trecând prin stratul de nisip. Deoarece este un drum extrem de solicitat de soferii care trec prin Vaslui în drum spre Bucuresti si se pot produce ambuteiaje care sã-i deranjeze pe soferi, constructorul a luat mãsuri si a pus agenti de dirijare a traficului, care permit coloanelor de masini din ambele directii sã treacã, dupã o perioadã scurtã de asteptare.