MÃSURI… Primãria Vaslui se pregãteste sã ofere facilitãti fiscale agentilor economici afectati a cãror activitate a fost întreruptã din cauza pandemiei de coronavirus. Potrivit proiectului de hotãrâre ce va fi supus dezbaterii Consiliului Local în sedinta de joi, 30 iulie, acestia vor beneficia de o reducere cu 50% a impozitului pe clãdiri nerezidentiale, precum si de anularea accesoriilor pentru obligatiile bugetare principale restante la 31 martie 2020 datorate bugetului local.
Tinând cont cã prin instituirea stãrii de urgentã au fost luate mãsuri care au afectat activitatea întreprinderilor mici si mijlocii – persoane fizice întreprinzãtori si societãti de dimensiuni reduse, Primãria Vaslui va supune aprobãrii Consiliului Local, acordarea, pentru durata stãrii de urgentã decretate în anul 2020, a unor facilitãti destinate agentilor economici. Prima dintre acestea se referã la reducerea impozitului anual pe clãdiri cu o cotã de 50%, pentru durata stãrii de urgentã decretate în anul 2020, pentru clãdirile nerezidentiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economicã proprie a acestora sau date în folosintã printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfãsurarea unor activitãti economice cãtre alte persoane fizice sau juridice, dupã caz. Facilitatea se acordã dacã în perioada pentru care s-a instituit starea de urgentã, ca urmare a efectelor epidemiei SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clãdirilor au fost obligati, potrivit legii, sã îsi întrerupã total activitatea economicã sau detin certificatul pentru situatii de urgentã emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri prin care se certificã întreruperea partialã a activitãtii economice. Cea de-a doua facilitate o reprezintã anularea accesoriilor pentru obligatiile bugetare principale restante la 31 martie 2020 datorate bugetului local.
Cum motiveazã primãria necesitatea acestor facilitãti fiscale
Potrivit raportului anexat proiectului de hotãrâre privind adoptarea unor mãsuri fiscale, aceste facilitãti vin sã sustinã “resursele financiare atât ale contribuabililor, cât si ale statului pentru asigurarea cheltuielilor, precum si faptul cã în perioada stãrii de urgentã mediul de afaceri s-a confruntat cu o diminuare semnificativã de lichiditãti financiare, ceea ce conduce la dificultatea acestora în a se conforma voluntar la platã. Obligatiile accesorii îngreuneazã conformarea la platã a obligatiilor bugetare, în contextul actual al dificultãtilor financiare cu care se confruntã contribuabilii afectati direct sau indirect de criza SARS-CoV-2. Astfel, este necesarã prevenirea acumulãrii de cãtre contribuabili a unor noi datorii la bugetul local care ar putea conduce la declansarea procedurilor de insolventã, necesitatea acordãrii unor sanse de redresare economicã, în special contribuabililor cu afaceri viabile care au fost afectate de criza SARS-CoV-2, si evitarea deschiderii procedurilor de insolventã care din perspectiva recuperãrii creantelor bugetare sunt ineficiente”.