spot_img
17.1 C
Vaslui
13-sept.-2024
spot_img

Exmatriculat după un scandal la ora de Sociologie, un elev de la Liceul „Mihai Eminescu” Bârlad a dat în judecată școala

- Advertisement -
SINCER… Elevul recunoaște că și-a ieșit din fire, dar și-a motivat gestul declarând că profesorul l-a înjurat de mamă. Judecătorii verifică dacă procedura de exmatriculare a fost conformă

JUDECATĂ… Un elev de clasa a XI-a de la Liceul „Mihai Eminescu” Bârlad cere judecătorilor anularea deciziei privind exmatricularea sa din instituția de învățământ, decizie luată în luna martie a acestui an. Elevul a relatat judecătorilor în detaliu ce s-a întâmplat pe 12 martie, la ora de Sociologie, când, în urma conflictului verbal cu profesorul, acesta din urmă a sunat la 112. Mama elevului a spus judecătorilor că își crește singură, cu mari eforturi, fiul și de aceea acesta nu suportă ca ea să fie jignită de cineva. Judecătorii au cerut liceului toată documentația care a stat la baza exmatriculării elevului. Procesul continuă și următorul termen este pe 12 septembrie.

Pe 12 august, elevul exmatriculat s-a prezentat împreună cu mama lui în fața instanței pentru a fi audiați de judecători. Interogatoriul a fost unul amplu, semn că judecătorul vrea să cunoască întreg contextul, înainte de a da o decizie. Instanța și-a propus să finalizeze dosarul într-un termen rezonabil de șase luni. Potrivit documentului contestat, elevul în vârstă de 17 ani a fost exmatriculat în luna martie, anul curent, cu drept de reînscriere în anul școlar următor la o altă unitate de învățământ. Elevul a povestit judecătorilor ce s-a întâmplat pe 12 martie, la ora de Sociologie. După ce a intrat la oră, profesorul i-a anunțat pe elevi că vor da un test din trei subiecte, netipizat. „Domnul profesor vorbește foarte tare, stâlcit și este dificilă înțelegerea dânsului și la al doilea subiect am propus ca data viitoare să ne fie dat testul tipizat pentru a avea mai mult timp de rezolvare. Domnul profesor a înțeles greșit oarecum, a înțeles că l-am luat la mișto, ceea ce nu am făcut. Am vorbit pe un ton politicos. Dumnealui mi-a reproșat că nu sunt în măsură să-i propun dumnealui așa ceva. Că de ce nu s-a trezit altul mai deștept ca mine și tot felul de reproșuri care mă umileau în fața colegilor din cauza rezultatelor scăzute la materia dânsului. Apoi dânsul a insistat cu glume pe seama mea și chestii de genul, eu i-am spus să înceteze. La un moment dat, domnul profesor a început să țipe, să ridice tonul și mi-a reproșat faptul să mă duc la mama mea, doar că în altă formă, mai urâtă. Să fac regulile acasă și să părăsesc sala de curs, tot la fel, într-o formă mai urâtă. La acel moment am răbufnit nervos din cauza presiunii, din cauza umilințelor, din cauza tonului sever pe care îl avea cu mine și i-am spus că nu accept să vorbească așa cu mine, să meargă la copiii lui acasă să le vorbească. Domnul profesor a început să țipe necontrolat, a început să trântească, să mă jignească în fața colegilor. Tot la fel, nu am rezistat presiunii, am răbufnit nervos, am adresat cuvinte obscene, l-am amenințat, i-am spus că dacă-i dau una îl arunc pe geam. La un moment dat, m-am gândit că nu fac bine și am părăsit sala de curs. Când am vrut să ies pe ușă, domnul profesor s-a pus în fața mea și mi-a spus «Hai, dă în mine, ca să pot sun la 112!». Am părăsit sala de curs și m-am dus direct la direcțiune. Le-am povestit ce s-a întâmplat și mi-a spus să aștept organele competente”, a relatat elevul în fața judecătorilor.

Iată ce a declarat în instanță elevul rebel

După ieșirea din clasă a elevului, profesorul a sunat la 112, solicitând intervenția unui echipaj de Poliție. În urma incidentului, elevul a fost sancționat de polițiști cu un avertisment. Judecătorii au vrut să afle dacă au fost și alte incidente în care să fi fost implicat profesorul respectiv, iar elevul a susținut că respectivul cadru didactic obișnuia să vină nervos la ore, să trântească sau să țipe. “Și ați sesizat aceste aspecte altor persoane?”, a întrebat judecătorul pe elev. Adolescentul a declarat că a informat-o pe diriginta clasei, dar că nu s-a întâmplat nimic. „Care a fost relația dumneavoastră cu doamna dirigintă?”, a insistat judecătorul. „A fost și bună, dar și rea, deoarece eu mereu am vrut să-mi exprim punctul de vedere, când simt că nu este dreptate încerc să îmi spun ideea. Dacă spuneam ceva corect, doamna dirigintă nu accepta, eram marginalizat de către ea. În unele momente eram privit ca fiind cel mai bun elev din clasă, în alte momente nu. Au fost probleme mari și cu absențele deoarece locuiesc în Zorleni și schimb două autobuze pentru a ajunge la liceu”, a răspuns elevul.

Mama elevului încearcă să le explice magistraților că fiul ei nu este un elev problemă, ci unul care a avut o copilărie nefericită

DECLARAȚIE… Mama băiatului a declarat instanței că fiul ei lucrează de la vârsta de 14 ani. Ea lucrează la un restaurant, iar atunci când sunt evenimente, fiul ei merge să o ajute ca ospătar pentru a cîștiga un ban. În acest context, în ultimul an, a explicat ea, a acumulat mai multe absențe. Femeia a declarat judecătorilor că în ziua incidentului a mers la liceu, a încercat să discute și cu profesorul și cu directorul liceului. “Sunt conștientă că a greșit, mi-am cerut scuze”, a explicat mama, care a subliniat că s-a simțit persiflată de profesor, care i-ar fi spus că va scoate 10.000 de la ei pentru prejudiciile de imagine. Mama elevului a declarat că ea este o simplă muncitoare care încearcă să-și susțină copilul să urmeze o școală și să își facă un rost în viață. Cu atât mai mult cu cât, până la 7 ani, fiul ei a avut parte de o copilărie chinuită de un tată dependent de alcool și jocuri de noroc. Își dorește un viitor mai bun pentru fiul ei, de aceea vrea să lupte până în pânzele albe pentru el.

Judecătorii verifică dacă reprezentanții liceului au urmat procedura corectă în cazul exmatriculării elevului

MAGISTRAȚI IMPLICAȚI… Judecătorii vor să afle dacă reprezentanții Liceului „Mihai Eminescu” Bârlad au respectat procedura privind exmatricularea în acest caz. Spre exemplu, elevul a declarat că nu a fost interogat de Consiliul Profesoral, ci a fost lăsat singur în sala de conferință a unității de învățământ pentru a scrie pe o foaie ce s-a întâmplat la ora de Sociologie. Judecătorii au solicitat conducerii Liceului „Mihai Eminescu” ca, până pe 12 septembrie, să înainteze instanței întreaga documentație ce a stat la baza deciziei de exmatriculare. Documentația trebuie să cuprindă inclusiv: copie de pe adresa/cererea formulată de avocatul elevului, privind asistarea acestuia în faza procedurii administrative, o copie de pe procesul verbal privind avertismentul aplicat de polițiști elevului, regulamentul de organizare și funcționare al liceului, precum și raportul întocmit de consilierul psihologic și declarațiile colegilor de clasă în legătură cu incidentul din 12 martie de la ora de Sociologie.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

28 COMENTARII

  1. Daca prof. Nu poate sa si faca treaba la ore din caza unui astfel de elev.. atunci vine psihologul si sta in banca cu elevul .. daca nu reuseste .. trebuie adus unul din parinti sa stea cu elevul in banca. ( aceste actiuni trebuiesc prinse in Regulam .de ordine interioara) si daca nici dupa asta nu se astimpara normal ca i l exmatriculezi cu nota sub 6 la purtare.

  2. De ce dați vina doar pe elev fără să cunoașteți profesorul?
    Ok, intr adevar si elevul are gura mare și
    un tupeu nesimțit, dar și profesorul
    lasă de dorit!!
    Vi se pare normal ca si profesor să înjurați elevii, să îi înjosiți? Cu acest profesor nu ai voie să iei o pastilă în clasă sau o gură de apă ca urlă la tine. Este vina amândurora, dar din punctul meu de vedere mai mare este a profesorului deoarece ARE O VÂRSTĂ și nu te lași la mintea unui copil și pe deasupra îi și spui să te lovească. Acești profesori de nimic țin posturile ocupate, iar noi tineretul nu putem intra în învățământ din cauza acestor oameni de nimic!

    • Lumea e lămurită de mult timp cu “voi, tineretul”. Înțelegem ca vrei în sistem, atunci ar fi indicat să îți pui la punct partea gramaticală, până și un idiot ca cel descris în articol te pune la punct.

    • Poate în învățământ nu ai intrat pentru ca nu iei o titularizare. Ca altfel ai fi intrat. Și dacă nu ești în sistem, știm cu toții ca ai sub 5. Deci, las-o baltă! Și când vei intra, ceea ce îți doresc, să ai parte de elevi ca acest individ. Apropo: poate titlul articolului ar trebui recorectat, de moment ce a fost exmatriculat, și-a pierdut conform legislației în vigoare statutul de elev.

    • Ce fac multi astia tineri… i i pupa pe unii inspectori..pe directori…este vraiste la ore.. si unul care e mai serios si i siface treaba.. o pateste .pacat unde sa ajuns.

  3. Daca este adevarat, acel provesor trebuie dat afara nu elevul. Inca mai sunt profesori din astea comunisti care scriu table intregi si vorbesc prost de nimeni nu intelege nimic.

    • Dar tu sa fii profesor si sa nu fi lasat sa ti faci treaba la clasa,,, ce ai face? I i atraginatentia lui , i i zici sa vina cu un parinte la scoala nu!! Stau copii interesati de invatare in atmosfera neconforma,,, comentezi fara sa stii legile minime din educatie. Pentru asemenea elevi …la scoli ajutatoare cu ei…

    • Și dacă ar fi prin vreo minune îndeplinită de peștișorul de aur ideea dumneavoastră “genială”, asta ar face ca acel prostan să învețe să se comporte, să relaționeze cu colegii lui, i-ar fi crescut brusc nivelul de inteligență? Vai de capul nostru..ești tatăl lui? Adică unul dintre ei?..

  4. Ba băiatule muta te la alta școală la tzaranoaia la Zorleni ce cauți tu sa faci naveta ? De aia la tara sunt 10 elevi și la oraș 40

  5. UN DERBEDEU CU TUPEU –DUPA CE ESTE PROST MAI FACE SI PE DESTEPTUL LA ORE –-BUFON PROST EDUCAT ––INVATA BABALAULE SA AJUNGI SI TU PROFESOR SI DUPA ASTA VEZI CUM UN MUCOS CA TINE CARE NU INVATA II CERE SOCOTEALA PROFESORULUI –GRESEALA ESTE EDUCATIA CARE A PRIMITO DE ACASA –-MINTE CA SCHIMBA 2 AUTOBUZE –VEDETI CATI COLEGI DIN CLASA SUNT ALATURI DE ELII NUMERI PE DEGETE –-STRICA O CLASA DE COPII–-NU SUNTEM DEACORD CU EL DL PROFESOR NE EXPLICA TOT PENTRU BINELE NOSTRU DAR DACA EL ESTE PROST NU INTELEGE ASTA E

  6. Sub 18 ani ,lucrind in crîsma ,de acolo are aceste apucaturi .. scoala a procedat corect, numai ca… daca e rrom /este prins intr un proiect aceste apucaturi/deviatii de comportament trebuiesc trecute cu vederea? Pîna cind profesorii vor fi batjocura unor parinti cu bani, pina cînd elevii cu deviatii de comportament in scoala nu trebuiesc sanctionati? Decit sala de detentie mai bune erau scolile de corectie, si.scolile ajutatoare pentru anumite categorii de elevi.

  7. Acest tânăr promițător, a mai avut derapaje de comportament față de colegii lui sau față de profesori? Întreb și eu, sunt curioasă!

    • Da ,a avut la Zorleni își bătea joc de colegii de clasa și nimeni nui spunea nimic.Un derbedeu minte ca face naveta el sta la tatăl sau în Bârlad și mama lui lucrează la IRB a ținut 4 bărbați.Niste încrezuți.Trebuia trimis de mult la scoala de corecție.

  8. ”… cu chestii de genul…” Analfabetule, de care gen sunt ”chestiile”? Trebuie precizat genul (sau ”tipul, categoria, felul,”, căci acestea sunt unele sinonime ale cuvântului ”gen”), nu trebuie nicidecum să te oprești după cuvântul ”gen” . Trebuie continuată comunicarea : ”de genul cunoscut, genul despre care am vorbit, genul amintit mai inainte, genul masculin, feminin sau neutru (dacă ești la ora de gramatică), genul despre care se va face vorbire” etc. Nimeni nu se oprește, ca un vițel in fața noii porți și spune doar atât : ”am văzut o mașină de felul” (de care fel?), am cumpărat un ulei de mașină de tipul” (de care tip?), ”această plantă face parte din categoria” (care categorie?), ”chestii de genul” (de care gen, analfabetule?) etc. Se aude atât de des această exprimare amputată, incât inclin să cred că ne intoarcem la paleoliticul inferior. La ore trebuie să rezolvi testul dat, pentru asta ești elev. Profesorul nu a dat un text care nu face parte din programa școlară, cu siguranță!

  9. Avem numai “bursieri”, creații ale “României educate”, vrem o scăpa la ca afară, dar fără ca elevii să aibă absolut nicio responsabilitate (nici măcar aceea de a învăța), vrem drepturi ca afară, dar adaptate apucăturilor de tik-tok românești, vrem ca elevilor să nu li se atragă atenția când au derapaje grosolane, îmbrăcăm totul în “consiliere”. Îmi este dor de școala de altă dată.

  10. Ia și învață carte, mârlanule…de ce erai tu „Gică contra” și la orele de sociologie, și la dirigenție?..te-a „citit” judecătorul din start, vă victimizați aiurea, iar când terminați un liceu cu subiecte cosmetizate la bac, habar-n-aveți să vorbiți liber despre un subiect aleatoriu, doar expresii „gen ăăă” și onomatopee…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.