NEMULTUMIRI…Un moldovean, sofer pe autotren, a trecut printr-o situatie incredibilã, în Vama Albita. Urcat pe cântarul celor de la CNAIR, mastodontul moldoveanului indica o greutate cu 60 de kg mai mult peste limita de 40 de tone admisã. Pentru a scãpa de surplus, moldoveanul a deschis remorca si a mutat aproximativ 250 de kg de marfã într-un autoturism. Urcat, încã o datã, cu atotrenul, pe cântar, moldoveanul a avut parte de surpriza vietii sale. În loc sã indice mai putin, cântarul a indicat o greutate mai mare ca cea de la prima cântãrire. Mai exact, dacã prima datã, cântarul a indicat 40.060 de kg, a doua oarã acesta a indicat 40.220 de kg. În loc sã-si asume eroarea, asa cum era de asteptat, cei de la CNAIR nu au ezitat sã-i ia banii moldoveanului si l-au îndrumat apoi sã facã reclamatie împotriva lor. În replicã, moldoveanul pãgubit a declarat cã va apela la serviciile unui avocat, mai ales cã nu este singurul în aceastã situatie si, numai ieri, cel putin 30 de soferi de camioane au pãtit-o. Mai mult, acesta a povestit cã, dupã ce a trecut cu camionul sãu, cântarul nu a mai dat nicio eroare la urmãtoarea cântãrire.
Situatie aberantã în Vama Albita, acolo unde soferul unui autotren înmatriculat în Republica Moldova a fost obligat sã scoatã bani din buzunar pentru o eroare de cântar. Mai exact, bãrbatul povesteste cã a ajuns pe cântarul celor de la CNAIR dimineatã, în jurul orei 5.00. Masina a fost cântãritã si cântarul a indicat o greutate totalã de 40.060 de kg, cu 60 de kg peste masa maximã admisã. Pentru a nu plãti diferenta de greutate si a scãpa si de o aventualã amendã, moldoveanul a ales sã-si sune seful si sã mai descarce din marfa aflatã în mastodont. „A venit seful meu si am dat jos din autotren aproximativ 250 de kg de marfã pe care am mutat-o în masina lui. M-am asezat din nou la rând la cântar. De data aceasta surpriza a fost si mai mare. În loc sã fie greutatea mai micã, cântarul a arãtat o greutate si mai mare ca cea de dimineatã. S-a oprit la 40.220 de kg. Si nu sunt singurul în situatia aceasta. Suntem, aici la rând, 20-30 de soferi, toti cu aceeasi problemã. În loc sã ne ajute, cei de aici ne-au trimis la instantã, dar acum de unde sã dau câteva sute de euro sã pot sã trec cu masina mai departe?», spune soferul moldovean. Ca semn de protest, acesta a ales sã blocheze, cu autotrenul, cântarul celor de la CNAIR. Dupã mai bine de o orã, moldoveanul a renuntat la protest, dar nu a scãpat de achitat diferenta de cântar. «Sunt nevoit sã plãtesc 218 euro plus încã 50 de euro recântãrirea. Am sã plãteasc banii si apoi am sã merg sã fac reclamatii. Deocamdatã nu stiu unde trebuie sã merg, la Iasi sau la Vaslui, dar voi lua legãtura cu un avocat si am sã aflu si lucrul acesta. Mai ales cã, dupã mine, a trecut un alt camion si acela nu a mai avut probleme. A avut aceeasi greutate ca la încãrcare, semn cã a început sã meargã bine cântarul”, mai spune soferul moldovean.
Reprezentantii CNAIR din Albita umbã cu „cioara vopsitã”
Pentru a lãmuri situatia din Vama Albita, am cerut lãmuriri reprezentantilor CNAIR. La rândul lor, responsabilii au cerut lãmuriri de la colegii lor numai cã acestia au dat dovadã cã umblã cu prostii. Au declarat sefilor lor cã, la prima cântãrire, camionul cu pricina ar fi avut o greutate de 40.600 de kg si, dupã ce moldoveanul a ales cã mai scape de o parte din marfã, greutatea rãmasã ar fi fost de 40.220 de kg. Cele spuse de reprezentantii CNAIR sunt, în schimb, contrazise de cãtre tichetele de cântãrire emise. Primul, emis la ora 4.49 a.m indicã o greutate de 40.060 kg si nu de 40.600, iar cel de-al doilea, emis la ora 14.20 (cu observatia „recântãrire” – n.r.), indicã o greutate de 40.220 de kg. „Este ceea ce au spus colegii nostri dar, dacã ne puteti pune la dispozitie documentele de cântãrire, vom face cercetãri amãnuntite sau chiar o anchetã pentru a afla ce s-a petrecut acolo », spun oficialii CNAIR.