TESTE….Elevii vasluieni care sunt în clasa a VIII-a si a XII-a trebuie sã se pregãteascã pentru examene. Ministerul Educatiei Nationale a anuntat cã organizeazã, în perioada 5 – 7 martie 2018, la nivel national, simularea Evaluãrii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII), iar în intervalul 19 – 22 martie 2018, va avea loc simularea probelor scrise din cadrul examenului national de Bacalaureat.
Potrivit comunicatului Ministerului, obiectivele simulãrii sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenelor pe care le vor sustine la finalul celor douã cicluri de învãtãmânt, stabilirea nivelului real de pregãtire atins în aceastã etapã, precum si optimizarea pregãtirii în vederea obtinerii unor rezultate satisfãcãtoare la examenele propriu-zise. Calendarul simulãrii EN VIII are urmãtoarea configuratie: 5 martie – Limba si literatura românã, 6 martie – Matematicã, 7 martie – Limba si literatura maternã, 16 martie – comunicarea rezultatelor. Simularea probelor scrise din cadrul examenului national de Bacalaureat se va desfãsura dupã urmãtorul program (comun pentru clasele a XI-a si a XII-a): 19 martie – Limba si literatura românã/E)a), 20 martie – Limba si literatura maternã/E)b) si 21 martie – proba obligatorie a profilului/E)c). Proba la alegere a profilului si specializãrii/ E)d) se va derula joi, 22 martie si va fi sustinutã exclusiv de elevii clasei a XII-a. Rezultatele obtinute vor fi comunicate elevilor în data de 30 martie. Subiectele sunt elaborate de cãtre specialistii Centrului National de Evaluare si Examinare, în mod similar cu modelele publicate pe www.subiecte.edu.ro, si sunt proiectate astfel încât tratarea lor sã valorifice capacitãtile elevilor pe temele prevãzute în programa de examen si parcurse pânã la aceastã datã. Corectarea lucrãrilor va fi realizatã, în baza unor bareme care asigurã unitatea si obiectivitatea evaluãrii si notãrii la nivel national, de cãtre doi profesori din unitãtile de învãtãmânt în care elevii sustin simularea. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecãrei unitãti de învãtãmânt prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu pãrintii, precum si la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptãrii unor mãsuri adecvate fiecãrei situatii în parte.