ATITUDINE… Consiliul National al Elevilor (CNE) cere Ministerului Educatiei descentralizarea deciziei privind redeschiderea scolilor, în functie de rata incidentei la nivel local, si demararea discutiilor privind organizarea examenelor nationale, pentru a avea mai multe scenarii pregãtite, astfel încât acestea sã se poatã desfãsura. De asemenea, CNE cere „realizarea unei strategii fezabile de învãtare remedialã, pentru a garanta faptul cã lacunele pe care multi elevi le-au acumulat la începutul pandemiei si în perioada de învãtare online din acest an scolar nu se vor acutiza, devenind imposibil de acoperit”.
Pe data de 11 ianuarie se va încheia vacanta de iarnã, iar elevii se vor întoarce la scoalã în format online, conform anunturilor fãcute de cãtre Ministerul Educatiei. „Încã de la suspendarea cursurilor în luna noiembrie, Consiliul National al Elevilor a fost în permanentã legãturã cu elevii din întreaga tarã. Majoritatea colegilor nostri ne-au transmis cã scoala online este obositoare, ineficientã si complet nesustenabilã pe termen lung. Tinând cont de faptul cã ne apropiem vertiginos de examenele nationale, de al doilea semestru al acestui an scolar si cã multe localitãti din tarã se aflã sub indicele de 3 cazuri/mia de locuitori, solicitãm Ministerului Educatiei sã descentralizeze din nou decizia privind redeschiderea unitãtilor de învãtãmânt, în functie de rata incidentei la nivel local, asigurând, în acelasi timp, materialele sanitare necesare desfãsurãrii cursurilor în sigurantã”, se aratã într-un comunicat al Consiliului Elevilor.
„E nevoie de un plan de recuperare a materiei pentru elevii care nu au putut sã participe la cursurile online”
Rares Voicu, presedintele CNE, a atras atentia cã e necesar sã se demareze procesul de dialog cu partenerii sociali, pentru a gãsi cele mai bune solutii pentru reînceperea cursurilor. „Odatã cu începerea anului 2021, e important sã nu uitãm faptul cã educatia se aflã, la momentul de fatã, într-un moment de cumpãnã, iar Ministerul Educatiei trebuie sã rãspundã cu celeritate nevoilor sistemului de învãtãmânt: prezenta la cursuri în format fizic, acolo unde situatia epidemiologicã o permite, si realizarea unui plan de recuperare a materiei pentru elevii care nu au putut sã participe la cursurile online, din cauza lipsei unui dispozitiv la internet. În caz contrar, rezultatele pe termen lung vor fi dezastruoase! Cresterea ratei analfabetismului functional ne bate la usã. Cu educatia nu e de glumã! Solicitãm Ministerului Educatiei demararea procesului de dialog cu partenerii sociali, pentru a gãsi cele mai bune solutii pentru reînceperea cursurilor”, a declarat Rares Voicu, presedintele Consiliului National al Elevilor.