spot_img
spot_img
5.4 C
Vaslui
15-nov.-2024
spot_img
spot_img

E stabilit: Nova Apaserv incepe citirea apometrelor din apartamente

- Advertisement -

In ultimele zile s-au adus schimbari modului de facturare a apei in municipiul Botosani. Consiliul de Administratie al Nova Apaserv a hotarat ca angajati ai operatorului de apa sa faca citirea apometrelor din apartamente in incercarea de a mai stavili multimea de reclamatii privind facturile incarcate. Cititorii de la Nova Apaserv nu vor intra insa in apartamentele botosanenilor in fiecare luna pentru verificarea indexului.

Conducerea Societatii Nova Apaserv sustine ca noutatea adusa modului de facturare a apei consta intr-o citire de regularizare a consumurilor o data la sase luni. Acum se lucreaza la impartirea pe sectoare a municipiului, pentru organizarea graficului de citiri. Fiecare sector va avea in jur de 30-35 de scari de bloc, spun reprezentantii operatorului de apa.

„Se va face un grafic al citirilor, astfel incat in sase luni sa se faca citirea apometrelor din toate blocurile municipiului. Noi vom pune afise in scarile de bloc pentru ca oamenii sa stie de aceasta modificare a modului de facturare a apei. Primele citiri de regularizare vor fi la inceputul lunii ianuarie”, spune Cristian Romanovschi, seful Serviciului Comercial al Societatii Nova Apaserv.

Reprezentantii operatorului de apa spun ca noul model de facturare a apei va insemna citirea lunara a contorului de scara, de catre reprezentantii operatorului, si raportarea de catre clienti in continuare, lunar, a consumului de apa. La fiecare sase luni insa, odata cu citirea contorului de scara, angajatul Nova Apaserv va suna si la usile locatarilor, pentru citirea de regularizare a consumului.
„La sase luni se va face regularizarea in baza facturilor emise in fiecare luna, atat cu plus, cat si cu minus. Cu cateva zile inainte de a se face citirea de regularizare in bloc, se va pune anunt in casa scarii. Vom incerca sa stabilim un program de citire cat mai rezonabil, pentru a-i gasi pe locatari acasa”, mai sustine seful Serviciului Comercial de la Nova Apaserv.

Cei care nu deschid usa, „s-ar putea” sa fie incarcati la factura

Ce se va intampla cu locatarii care nu vor fi acasa sau pur si simplu nu vor deschise usa pentru a-i lasa pe angajatii Nova Apaserv sa faca citirea? Aici reprezentantii operatorului de apa lasa de inteles ca regulile sunt destul de blande. „S-ar putea” ca acestia sa plateasca la pausal sau sa li se puna consum din oficiu mai mare. Dar cat de incarcata va fi factura locatarului care nu va deschide usa pentru citirea apometrului, vor stabili, in cele din urma, vecinii acestuia.

„Aici regulile se pastreaza, pentru ca si acum procedam asa. Daca locatarii unei scari de bloc au un vecin pe care il banuiesc ca nu ar raporta corect consumul, iar acesta nu deschide la citirea de regularizare, acel apartament poate fi incarcat cu consumul in plus care rezulta dupa citirea contorului de scara. Dar trebuie sa semneze mai multi vecini, de exemplu 50 la suta plus 1, pe baza de tabel cu seria de buletin. Nu putem sa luam in considerare ca vine un locatar sau vin doi care au un conflict cu vecinul lor si sa-l punem pe om cu un consum mai mare ca asa vor acestia”, spune Romanovschi. Cu alte cuvinte, tot intre vecini se va decide daca cel care nu a deschis usa la citirea de regularizare va fi incarcat cu diferenta de consum dintre ce arata contorul de scara si suma consumurilor citite in apartamente.

Liste cu cei plecati in strainatate

Pentru cei plecati in strainatate, asociatiile de proprietari vor face liste si le vor transmite la operatorul de apa.
„Sunt care pleaca in strainatate si nu anunta ca in apartament nu mai este nimeni care sa consume apa. Ca sa nu-i incarcam cu consum din oficiu, am cerut asociatiilor sprijin, sa ne dea lista cu apartamentele unde nu locuieste nimeni”, afirma Gabriel Carlan managerul Societatii Nova Apaserv.
Tot asociatiile vor reactualiza si vor transmite la operatorul de apa lista cu numarul pe persoane care locuiesc in fiecare apartament, pentru ca diferentele de consum la nivel de scara sa fie repartizate cat mai echitabil. Reprezentantii operatorului de apa spun ca in aceasta privinta si acum cu unele asociatii se colaboreaza bine, de exemplu cu asociatiile 11 si 42, care transmit lunar tabele cu numarul de persoane din fiecare apartament pentru repartizarea corecta a diferentelor de consum ce rezulta la nivel de scara.

www.evbt.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.