NEDREPȚI… Rezultatele contestațiilor au adus multe surprize elevilor care au nu au ezitat să ceară recorectarea tezelor de la Bacalaureat. Cele mai multe probleme se pare că au fost la Limba și Literatura Română, unde reevaluarea lucrărilor a arătat că, din nu se știe ce cauze, profesorii corectori au gafat teribil în mai multe situații. La Colegiul Național “Cuza Vodă” Huși, de pildă, au fost multe diferențe consistente între notele inițiale și cele de după reevaluare, însă cea mai mare diferență de punctaj s-a înregistrat în cazul unui elev de la profilul Filologie, care, după ce a obținut pentru lucrarea sa doar nota 6,70, în urma recorectării a avut surpriza să constate că a primit nota 9,20!
“O diferență de două puncte și jumătate este – și sper să nu fie prea dur ceea ce spun – o bătaie de joc la adresa elevului căruia tu, ca profesor, îi corectezi lucrarea. Ne pretindem toți profesori, dar se pare că unii înțelegem cum arată o teză de 6 și cum arată o teză de 9, alții însă nu au capacitatea aceasta și îmi pare rău să o spun. Un elev, care știe ce a făcut, când se vede acolo cu 6,70, trăiește o dezamăgire, și el și părinții, de nu se poate spune. E inadmisibil, iar Inspectoratul Școlar din județul unde au fost corectate, ar trebui să nu mai primească asemenea profesori, să corecteze teze de Bac. Dacă acest copil se descuraja și nu mai depunea contestație? Felicitări că a avut curajul acesta. La clasa mea, am avut la fel, trei copii, care au avut notele mărite după contestații”, a reacționat unul dintre profesorii ai cărui elevi au susținut Bacalaureatul și, o parte din ei a decis să depună contestații.
Un alt caz care a ieșit în evidență a fost al unui elev de la profilul Matematică – Informatică. Acesta a primit doar 7,87 inițial la Limba Română, dar, după contestații a fost notat cu 9,20. Alt candidat, la fel, de la 8,70, la recorectare a primit 9,40. A fost însă și o situație în care lucrurile au stat invers. Elevul care a primit 8,25 la Limba Română, după ce i-a fost reevaluată teza, a fost notat cu 7,30. Și la celelalte discipline, recorectarea a adus schimbări ale notelor inițiale, dar, totuși, surprizele nu au fost atât de evidente, precum s-a întâmplat în cazul Limbii Române.