spot_img
14.6 C
Vaslui
01-nov.-2024
spot_img

Dumitru Tăbăcaru este polițistul adjectiv de la Serviciul Regim Permise și Înmatriculări Vaslui

- Advertisement -
comisarul șef Dumitru Tăbăcaru

COMPETENT… În urmă cu 15 ani, odată cu ieșirea la pensie a comisarului șef Alixandru Cernat, la conducerea Serviciului Public Regim Permise și Înmatriculări Vaslui vine un nou șef, împuternicit pentru o perioadă de 6 luni. După 4 luni, comisarul șef Dumitru Tăbăcaru participă la concurs și reușește să ocupe permanent funcția. În perioada în care s-a aflat la conducerea Serviciului a demonstrat că nu este doar un simplu angajat care își face treaba pentru care este plătit, ci un om de echipă. Astfel, în întreaga sa carieră reușește performanțe greu de egalat. Una dintre ele este legată de modul în care a reușit să-și apropie colegii și să-i transforme într-o adevărată echipă. Spune că, pentru a reuși lucrul acesta, nu există un secret, ci doar considerație și respect față de subordonați. Și de aici vin și rezultatele. În nebunia care a cuprins aceste servicii de înmatriculări și permise din România, cu cozi kilometrice la ghișee, comisarul șef Dumitru Tăbăcaru a găsit soluția împreună cu colegii săi, de micșorare a timpilor de așteptare. Așa s-a ajuns ca la Vaslui, timpul de așteptare pentru cei care nu au luat permisul din prima să nu depășesc două luni până la o nouă reprogramare, în condițiile în care, în alte zone din țară, perioada între examinări poate fi și de jumătate de an. Ideea i-a venit după ce, în urmă cu ceva timp, județul Vaslui s-a lovit de problema lipsei examinatorilor. «La Vaslui, rămăseseră atunci doar 3 examinatori. Am cerut sprijinul IPJ Vaslui prin delegarea de examinatori și am mai primit încă patru. Cu timpul, am reușit să păstrăm examinatori atât cât ne permite grila de salariați și chiar să venim în sprijinul colegilor din județele învecinate care se confruntă cu probleme mari. Așa am ajutat colegi din județele Suceava, Iași și Buzău», spune Dumitru Tăbăcaru. Întrebat ce schimbări ar aduce sistemului actual de examinare a viitorilor șoferi sau sistemului de înmatriculări, comisarul șef Tăbăcaru spune că idei are multe, dar că nu este cel în măsură să facă schimbări. În schimb, crede că este necesară implementarea unui sistem de depunere, prin corespondență, a documentelor necesare înmatriculărilor auto. “Documentele ar putea fi trimise prin corespondență, iar beneficiarul să primească, tot prin corespondență, inclusiv noile numere de înmatriculare”, mai spune comisarul șef.

Ajuns în fruntea Serviciului Public Regim Permise și Înmatriculări Vaslui în 2008, odată cu ieșirea la pensie a comisarului șef Alixandru Cernat, Dumitru Tăbăcaru poate fi considerat polițistul adjectiv, care a reușit să-și lase amprenta la locul de muncă. De-a lungul timpului a fost obligat să gestioneze probleme delicate cu care s-a confruntat Serviciul, materializate în cozile imense de la ghișee. “O problemă am avut atunci când, la Vaslui, rămăseseră doar trei examinatori. Eram nevoiți ca, un candidat care nu reușea să treacă proba practică, să fie amânat câteva luni. Astfel, dacă nu reușea să treacă examenul, avea șansa să încerce de două sau de, cel mult, trei ori, într-un an, până la expirarea documentelor. Pentru a rezolva această problemă, am apelat la cei din conducerea IPJ Vaslui. Le-am cerut să ne sprijine cu polițiști delegați care să fie atestați ca examinatori. Acest lucru s-a și întâmplat și, în scurt timp, am primit sprijinul a patru polițiști. În plus, am primit atunci și ajutorul colegilor de la Bacău. Succesul în acest demers m-a determinat să discut cu șefii din cadru DRPCIV pentru a aplica aceeași metodă și în alte județe care se confruntau cu aceeași problemă”, spune comisarul șef Dumitru Tăbăcaru. În plus, ideea începe să aibă continuitate, mai ales după problemele apărute în Serviciul Înmatriculări de la Suceava, unde au fost arestați mai mulți polițiști pentru acte de corupție. În încercarea de a veni în sprijinul sucevenilor de bună credință, de la Vaslui, au ajuns la Suceava câțiva examinatori. Și lucrurile nu s-au oprit aici. “După ce am fost ajutați atunci când am avut nevoie, am considerat că a venit și rândul nostru să ajutăm. După Suceava, au urmat județele Covasna, Iași sau Buzău. De fiecare dată când a fost nevoie, ne-am deplasat în județele respective cu întreaga echipă de examinatori și, în zilele de weekend, am reușit să scurtăm timpii de așteptare și în acele județe”, mai spune acesta. La Vaslui, pentru a nu aglomera, Dumitru Tăbăcaru vine cu o altă soluție, și anume aceea de a examina și în zilele de sâmbătă și duminică. “Examinările de la sfârșit de săptămână ne ajută foarte mult și am ajuns acum cu timpi de așteptare foarte scurți, de până la o lună, o lună și jumătate”, mai spune Tăbăcaru. Ceea ce nu spune este legat de gradul de promovabilitate a candidaților care depășește cu puțin 50%. Acest lucru s-ar traduce prin aglomerarea numărului de candidați, în condițiile în care, dintr-un număr de aproximativ 1.800 de candidați lunar, aproape jumătate se întorc pentru reexaminare după ce pică proba practică. În afară de aceste lucruri, comisarul șef Dumitru Tăbăcaru se poate lăuda cu un colectiv deosebit, oameni uniți și care știu să se ajute între ei și care reușesc să facă față tuturor provocărilor. Pentru a reuși o asemenea performanță, Tăbăcaru spune că nu are un secret anume, ci faptul că i-a considerat pe toți colegii săi. «Nu m-am considerat niciodată șeful lor și ei subalternii mei. Din contra, i-am considerat colegii mei de serviciu și poate că acest lucru a dus la formarea unui colectiv așa cum există acum.

Sistemul de verificare al viitorilor șoferi, o invenție nemțească

Comisarul șef Dumitru Tăbăcaru ne vorbește de schimbările aduse în sistemul de examinare al viitorilor șoferi, o nouă provocare pentru cei care vor să devină șoferi. Mai exact, România importă sistemul german, dar îl adaptează așa cum crede de cuviință. Mai exact, au fost importați timpii de examinare, 25 de minute la amatori și 45 de minute la profesioniști. «Acești timpi de examinare nu se pretează oriunde. Și asta pentru că, de exemplu, în 25 de minute, un examinator trebuie să țină mașina de școală în mișcare și elevul să treacă printr-un sens giratoriu, peste treceri de pietoni semaforizate sau nu și să execute parcările. La profesioniști – același lucru, numai că timpul este de 45 de minute. Ar trebui să existe un traseu care să se întindă pe o distanță în care candidatul să se încadreze în timp, fără să fie nevoie să-l repeți. Nu se întâmplă acest lucru pentru că, în majoritatea cazurilor, pentru a avea un traseu pe o asemenea lungime de timp, ar trebui să ieși în afara orașului, iar examinarea la drum lung nu poate fi considerată validă”, mai spune acesta. În plus, spune că sistemul de examinare adus la noi este diferit de cel nemțesc prin faptul că un candidat care nu reușește să treacă proba practică este nevoit să o ia de la capăt. “Sistemul de la care noi ne-am inspirat este diferit prin faptul că un candidat care face greșeli în trafic sau care nu reușește să parcheze autovehiculul nu este considerat respins și examinarea se consideră suspendată. Candidatul este apoi verificat, peste o anumită perioadă de timp, doar față de greșelile comise. Sistemul german consideră candidatul respins doar dacă acesta face greșeli grave: trecere pe culoarea roșie a semaforului sau neacordarea de prioritate atât autovehiculelor din trafic, cât și a pietonilor. Abia atunci candidatul este considerat respins și o ia de la zero”, mai spune Dumitru Tăbăcaru.

Dumitru Tăbăcaru: “Tehnologia ne poate ajuta să scăpăm de aglomerațiile de la ghișeu”

DIGITALIZARE… Întrebat de modificările pe care le-ar aduce sistemului actual, comisarul șef Dumitru Tăbăcaru vorbește de faptul că tehnologia ne poate ajuta să scăpăm de aglomerațiile de la ghișeu. Astfel, dacă examinările, la probele practice și teoretice ale candidaților se pot face doar cu persoana de față, activitatea privind preschimbarea permiselor auto și înmatriculările se poate face și fără prezență fizică. «De la începutul anului viitor, venim cu noutăți în sprijinul vasluienilor. Aceștia se pot prezenta la ghișeele noastre, fie că vorbim de persoane fizice sau juridice, pentru a-și crea un cont unic. Avantajele acestui cont unic constă în faptul că, în cazul pierderii permisului de conducere sau a certificatului de înmatriculare, este suficient ca persoana să achite contravaloarea documentelor duplicat și să ne trimită nouă un e-mail. Persoanele fizice sau juridice pot aplica apoi în acel cont și imediat va primi dovada existenței documentelor sub forma unui cod QR pe care-l poate prezenta la organele de poliție. Și tot cu ajutorul acelui cont, se vor putea trimite informații beneficiarului legate de expirarea categoriei permisului de conducere, a asigurării auto. Acest lucru poate fi extins și în ceea ce privește serviciul de înmatriculare. Adică, cetățeanul să poată trimite documentele prin corespondență și să le poată primi tot așa. Deocamdată, acest lucru se întâmplă doar în cazul certificatelor de înmatriculare, dar, cu un plic preplătit, beneficiarul poate primi inclusiv numerele de înmatriculare, fără să fie nevoit să se învoiască de la serviciu pentru a se prezenta la ghișeu », mai spune Dumitru Tăbăcaru.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri