spot_img
spot_img
3.4 C
Vaslui
22-nov.-2024
spot_img
spot_img

Drept la replică | DGASPC Vaslui: “Nu există nicio contradicție între cifrele prezentate în răspunsurile furnizate către mass media”

- Advertisement -

RĂSPUNS… În urma publicării articolului „Fabrica de sinecuri DGASPC Vaslui. Centru de zi fantomă: bani cheltuiți pe nimic!”, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Vaslui a solicitat redacției Vremea Nouă publicarea următorului drept la replică, pe care îl vom reda în rândurile următoare:

«Centrul la care se face referire în articol funcționează în baza Ordinului nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor și are mai multe componente: prima vizează prevenirea separării copilului de părinte, prin serviciile acordate în cadrul Centrului de Zi Vaslui; a doua componentă o reprezintă Telefonul Copilului. Centrul de Zi are o capacitate de 30 de copii/lună (beneficiari unici); copiilor le sunt acordate servicii în funcție de nevoile individuale (spre exemplu, sunt copii care participă zilnic la activitățile organizate, alții, mai puțin sau chiar o dată pe săptămână). Nu există nicio contradicție între cifrele prezentate în răspunsurile furnizate către mass media de către instituția noastră, pe de o parte, și AJPIS Vaslui, de cealaltă parte, având în vedere că acestea se referă la aspecte distincte: DGASPC a făcut referire la copiii care beneficiază efectiv de serviciile oferite de Centru, în timp ce AJPIS a invocat numărul maxim de copii pentru care a fost acordată licențierea serviciului social. Credem că folosirea unor sintagme ca „rezultate dezastruoase”, „sistem stufos și ascuns” sau punerea sub semnul întrebării a veridicității informațiilor pe care le furnizăm mass media sunt demersuri nedrepte, de natură să creeze o imagine distorsionată a sistemului de protecție a copilului în județul Vaslui».

Telefonul Copilului, 119, serviciu nou înființat, este parte componentă a Centrului de Zi

«În acest context, considerăm că este util să prezentăm publicului aspecte relevante ale activităților care se desfășoară în Centrul de Zi, un centru nicidecum „fantomă”, ci unul extrem de activ și, credem noi, cu rezultate notabile. Un exemplu în acest sens este Telefonul Copilului, serviciu înființat în urma implementării programului guvernamental „Din grijă pentru copii”, care presupune operaționalizarea numărului unic de urgență pentru copii 119 și, totodată, înființarea unei echipe mobile de intervenție. Subliniem că personalul care asigură funcționarea Telefonului Copilului este parte componentă a Centrului de Zi. Pe lângă activitățile desfășurate în Centrul de Zi, personalul de specialitate asigură intervenția în regim de urgență pentru cazurile semnalate la numărul unic de urgență pentru copii 119, asigură consilierea telefonică a copilului abuzat, neglijat, exploatat, participă la audierile copilului-victimă, la solicitarea organelor judiciare și, nu în ultimul rând, participă la audierile copiilor în instanță».

Tabloul real al activităților zilnice derulate în cadrul Centrului de Zi Vaslui

DREPT LA REPLICĂ… „Astfel, de la începutul acestui an, la solicitarea organelor de poliție, personalul nostru a participat la 226 de audieri ale copiilor. Tot în anul în curs, personalul Centrului de Zi a participat la 14 audieri ale copiilor la Judecătorie și la 4 audieri ale copiilor la Tribunal. În ceea ce privește numărul unic de urgență pentru copii 119, doar în 2024, au fost preluate 252 de apeluri prin care au fost semnalate situații de abuz, neglijare sau exploatare a copilului, în urma cărora s-a impus intervenția specializată a specialiștilor din cadrul echipei mobile sau participarea la audieri. Acestea sunt datele care conturează tabloul real al activităților zilnice derulate în cadrul Centrului de Zi Vaslui. Ne exprimăm regretul pentru diminuarea sau denaturarea informațiilor prezentate, precum și pentru interpretarea parțială sau tendențioasă a informațiilor furnizate și, nu în ultimul rând, pentru supunerea lor judecății unui „specialist” nenominalizat, căruia în mod evident îi lipsește o viziune de ansamblu asupra modului în care funcționează o instituție publică”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

8 COMENTARII

  1. Executie mafiota
    Societatii SC MOBILZONE SRL a lui Marius Iamandi, este executată de firmele de casa a PSD. O fi razbunare ca a îndrăznit sa candideze împotriva PSD? O reglare de conturi sau o altă manevră de evitare a taxelor? Orice ar fi este interesant, pacat de Marius ca este baiat bun!

  2. Domnul Romeo Crețu cel care a pupat clanțele pe la Buzatu și Bichinet oferă lecții de deontologie… superb!
    Maestre, mai bagă o poezie între pauze (închinată celor ce ți-au dat o pâine de halit, desigur)

  3. Mulțumim pentru lămuririle care au adus lumină în special asupra faptului că serviciile din dezbatere se încadrează perfect în sintagma ##În afară vopsit gardul, înăuntru leopardul# deoarece la Centru de zi pentru consiliere si sprijin pentru pãrinti si copii a cărui misiune pe hârție – a se înțelege cadrul legislativ – este prevenirea abandonului si a institutionalizãrii copiilor prin asigurarea, pe timpul zilei, a unor activitãti de îngrijire, educatie recreere, socializare, consiliere, dezvoltarea deprinderilor de viatã independentã etc pentru copii, cât si a unor actiuni de sprijin, consiliere, educare etc pentru pãrinti sau reprezentanti legali, pe câmpie îndeplinește alte misiuni iar serviciile acordate celor 30 de copii imaginari sunt în regim de fără frecvență. Acum suntem lămuriți domnule Romeo Crețu că încâlceala din mintea dvs. se datorează doar faptului că purtați cuvinte al căror sens și logică nu le înțelegeți pentru că nu întrebați practicieni gen specialiști nenominalizați. Aceia fac bine diferența între servicii și ac.țiunile lor și știu să citească în deplină înțelegere statul de funcții. În mod cert personalul Centrului de zi compus din lucrători sociali și infirmieră nu sunt abilitați, pregătiți să răspundă la telefonul copilului sau să participe la audieri. Nu au măcar competența de a oferi consiliere și sprijin copiilor și părinților – adică cei 30 care vin la fără frecvență în funcție de – așa cum frumos și fără sens ne explicați dvs. -celelalte activități în care sunt implicați cei doi sociali lucrători cu studii medii și infirmiera cu studii generale respectiv telefonul copilului, audieri, intervenții în regim de urgență. ROG CITITORII SĂ NU REȚINĂ NICI O INFORMAȚIE DIN ACEASTĂ REPLICĂ DEOARECE PURTĂTORUL DE VORBE NU CUNOAȘTE ȘI NU ÎNȚELEGE ORGANIZAREA INTERNĂ A SERVICIULUI AȘA CUM ESTE EL PREZENTAT ÎN CHIAR STATUL DE FUNCȚII. Amestecă personal de specialitate cu personal de îngrijire și îi scapă să ne povestească de ce totuși cei 30 de copii beneficiari ai centrului de zi nu primesc serviciile de îngrijire, educatie, recreere, socializare, consiliere, dezvoltarea deprinderilor de viatã independentã etc din partea celor trei angajați strict ai Centrului de Zi, respectiv doi lucrători sociali și un infirmier. Ați beneficiat de dreptul la replică și ați aiurit o poveste bună pentru necunoscători, însă proastă pentru specialiști practicieni în sistemul de protecție.

    • Ca să nu mai vorbim de numarul imens de cazuri prezentat in a 304 zi a anului
      Audieri: 226+14+4=244
      244:304 = 0,8
      Avem deci o medie de 0,80 cazuri pe zi. Audierea unui minor nu poate dura mai mult de o ora. Un efort absolut remarcabil! 🤣🤣🤣

      • Lăsați copiii abuzați că au fost chinuiți destul! Nu este necesar să-i mai abuzeze și nechemații care lucrează în DGASPC pe post de specialiști! Mai bine să-și ia copii de acasă și să-i înregistreze beneficiari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.