EXPLICAȚII… De câțiva ani, pe platformele de socializare se duce un adevărat război între unii vasluieni și Aquavas SA Vaslui. În nenumărate rânduri, conducerea societății a fost acuzată că încarcă, nejustificat, facturile la apă ale vasluienilor. De data aceasta a venit rândul celor din conducerea societății să lămurească situația și să explice vasluienilor care este, de fapt, adevărul. Printre altele, Aquavas spune că este operator al servicilor de apă și canalizare, dar răspunderea lor se oprește la limita rețelelor publice. Altfel spus, pierderile din subsolurile blocurilor sau încercările de eschivare ale unor consumatori atunci când vine vorba de raportarea indexului de consum, cad în sarcina propietarilor, asociațiilor de propietari sau locatari. Aceste forme de organizare ar trebui să fie responsabile de modul în care este făcută facturarea pentru fiecare consumator în parte și să se asigure că nu există pierderi suplimentare în rețea. De asemenea, echipele de intervenție ale Aquavas efectuează reparații în subsolurile blocurilor din municipiul Vaslui, chiar dacă acest lucru nu intră în competența lor, numai că aceste intervenții se pot face contracost.
Atacată din toate părțile, mai ales pe rețelele de socializare, conducerea societății Aquavas, iese, într-un final, cu explicații aduse vasluienilor în ceea ce privește modul de facturare a apei și a serviciilor de canalizare. Explicațiile vin ca urmare a numeroaselor atacuri ale consilierului județean Marius Arcăleanu, cel care a declarat război Aguavas-ului, de mai bine de doi ani. “Noi doar ne facem treaba și nu stă în responsabilitatea noastră de a răspunde unor astfel de atacuri ce par mai mult capital politic și electoral. Știm de disconfortul creat vasluienilor în perioada aceasta de implementare a proiectului de modernizare și extindere a rețelelor de distribuție a apei dar, din păcate, nu există altă cale. Plus că acest disconfort este creat, mai ales, din cauza săpăturilor pe străzile din Vaslui și pe căile de acces. Sperăm ca, până la sfârșitul anului să finalizăm, cel puțin la nivelul municipiului Vaslui, lucrările la rețeaua de distribuție a apei ca apoi să poată demara lucrările de reparație a drumurilor. În ceea ce privește modul în care este realizată facturarea consumului de apă și canalizare, vasluienii trebuie să știe că noi răspundem doar de rețelele publice, iar citirea se face, ca peste tot în țară, la contoarele de branșament. Pentru evitarea nemulțumirilor utilizatorilor, este necesar ca în fiecare lună aceștia să întrețină în cele mai bune condiții instalațiile comune de apă, să efectueze verificarea apometrelor expirate din punct de vedere metrologic și să transmită în fiecare lună la timp și exact propriul consum. De asemenea, este important ca atunci cand apar situații în care există diferențe majore între consumul indicat de contorul de branșament și suma consumurilor declarate de utilizatori, ca reprezentantul Asociației de proprietari, împreună cu un reprezentant al utilizatorilor să procedeze la citirea consumurilor indicate de repartitorii individuali din fiecare apartament, la verificarea instalației interioare comune, a subsolurilor pentru a se identifica sursa ce generează aceste diferențe. Cu alte cuvinte, modalitatea de repartizare și facturare a consumului în locuințe este prevazuta de lege, iar Aquavas are obligația legală de a proceda în acest sens, contrar opiniilor exprimate în spațiul public de anumite persoane cum că această modalitate de facturare ar reprezinta o opțiune a noastră. Utilizatorii serviciului trebuie să înțeleagă faptul ca Aquavas SA se află în prezența unui cadru legislativ imperativ care reglementeaza, la nivel național, modalitatea de facturare și de repartizare a consumului în locuințe, fie la nivel de Asociație, fie individual, iar facturarea este facută de către toți operatorii de apă din România în mod invariabil, la contorul de bransament. Pe cale de consecință, Aquavas, ca de altfel, toți operatorii de apă și canal sunt obligați de legislație să factureze prin raportare la contorul de branșament. Prin urmare, o altă modalitate de facturare decât cea la contorul de branșament ar reprezenta încalcarea prevederilor legale aplicabile în materie. În acest context, Aquavas reamintește utilizatorilor că, soluția pentru înlăturarea oricărei suspiciuni și o gestionare în condiții optime a consumurilor din rețeaua interioară o reprezintă contractarea acestui serviciu, la nivel de branșament, prin Asociația de proprietari, cu implicarea activă a administratorilor acestor asociații de proprietari”, spune directorul Aquavas SA Vaslui. De asemenea, acesta explică vasluienilor faptul că lucrările de modernizare și extindere ale rețelei de apă și canalizare nu sunt efectuate de către salariații Aquavas, ci de un firmă specializată care a câștigat licitația. Societatea vasluiană este doar beneficiarul lucrării, după ce aceasta va fi predată.
Aquavas face precizări privind reparațiile instalațiilor de apă și canalizare, dar expune și motivele privind diferențele de facturare
MOTIVE… Pe lângă lămuririle legate de modul de calcul al facturilor și motivele care pot duce la costuri mai mari decât consumul efectiv, înregistrat de apometre, societatea face precizări și în ceea ce privește reparațiile și întreținerea acestor rețele. Astfel, Aquavas SA, respectând legislația în vigoare, administrează, întreține și repară instalațiile de alimentare cu apă si canalizare de pe domeniul public. Instalațiile comune ale locatarilor sunt proprietatea comună a colocatarilor și se administrează, întrețin și repară de către firme autorizate, cu sursă de finanțare asigurată de către aceștia. În ceea ce privește facturarea consumului de apă, acesta se face ținând seama de prevederile legale în vigoare. Problema care revine adesea în discuție și constituie subiectul unei bune părți din petițiile pe care utilizatorii le adreseaza la Aquavas, este cea a diferențelor de consum, respectiv a diferențelor dintre suma contoarelor de apartament și înregistrările contorului de branșament. Trebuie reamintit că Aquavas facturează consumul de apă înregistrat de contorul de branșament, iar contoarele individuale au doar rolul de repartitoare orientative de consum și nu de indicator strict al obligațiilor individuale de plată. De cele mai multe ori, rezultă diferențe intre contorul de branșament și suma repartitorilor de costuri din apartamente care pot fi rezultatul următorilor factori, fără ca aceștia să fie limitativi: clasa de precizie inferioară a apometrelor de apartament comparativ cu contorul de branșament, tipurile de apometre de apartament nu sunt de același tip între ele și nu sunt de același tip cu contorul de branșament, pierderile de apă pe instalațiile interioare, decalajul calendaristic dintre data citirii contorului de branșament de către Aquavas și data citirii apometrelor de apartament sau netrasmiterea indexurilor apometrelor din apartamente.
DE CE NU SE FACE O CITIRE A APOMETRELOR DE UN REPREZENTANT AQU
AVAS MACAR O DATA LA 6 LUNI, CUM SE FACE LA CURENT, GAZ?
Sa vina rușii !!!
Eu am platit in avans peste 75 mc apa si creau sa il intreb pe dl director:
1. cum este posibil sa va dea pe zero apa intrata in apometrul aquavas cu apa livrata consumatorilor?
2. daca eu am platit in avans si indexul citit de mine este mai mic decat ala pus din burta de angajati cum este posibil sa mai emiteti factura cu un consum de 1mc lunar?
3. daca tot am platit bani in avans cum ati ajuns sa imi calculati penalitati de o,25 lei la o factura (in conditiile in care suma platita in avans era de 400 lei)?
Am consumat intr-o,o luna 1 mc, escrocii astia au pus 16 mc !!! pe factura! Niste ticalosi, iar in spatele lor se afla fostul director Goscom, actual primar, ale carui vechi practici din epoca pausalului ei le continua! La avicola cu toti excrocii astia !
Daca se facturează mai multa apa in total decât exista în realitate în baraj ce explicații mai sunt necesare? Daca se poate fura, sa se fure, ordinul viceprimarului usr ist!
cum se face ca niciodata consumul suplimentar nu este pe minus?!?!?! normal ar trebui ca la 6 luni sa faceti o regularizare. daca voi raspundeti la limita blocului de ce emiteti facturi la fiecare consumator?!?!?!? sunt consumatori care nu dau indexul apometrului propriu, asta este adevarat. pe astia ii incasati cu un consum pausal stabilit de cineva. pe ce baza, nu stiu! daca toti locatarii ar transmite indexul la data de 23 a lunii si aquavas ar citi contorul la data de 29 a lunii s-ar inregistra o diferenta de consum. fiind vorba de 7 zile abaterea ar fi de aproximativ 25%. DA, APROAPE UN SFERT !!!!!! de de nu impartiti diferenta la cei care nu dau indexul? de ce nu scoateti apometrele pe scara blocului sa le cititi pe toate odata? nu ar mai fi locatari nesimtiti, nu ar mai fi diferente de index si NU AR MAI FI LOC DE FURAT.
Frumuselu Besu, m-ai da te rog comunicate din astea ca sa iti dai arama pe fata si sa arati cat de pregatit esti pe ~20 000 lei/luna. Auzi la el: ‘Societatea vasluiană este doar beneficiarul lucrării, după ce aceasta va fi predată…Serios? De legile 10 si 50 auzii nu? Cine e beneficiarul lucrarii pe Aut de constr? Cine e responsabila pe timpul executiei? E clara pozitia defensiva si din pacate fara argumente ‘strong’. Esti praf si stampila de ‘bad management’ trebuie sa ti-o asumi (cel mai corect ar fi cu banii confiscati din conturi tale sau cel putin proprite). Esti cel mult (si e mult si asa) pentru o pozitie de director tehnic pe parte de marioneta politica…Cu regret zic, mai degraba Bahna are stofa de dir gen…
PS: Madona e in concediu de nu a iesit ea la interviu?…sau ai crezut ca linistesti tu spiritele ca o figura paterna?…Good PR move dumm ass!
PPS: Aceste este un pamflet. Tratati-l ca atare…
Frumuselu Besu, m-ai da te rog comunicate din astea ca sa iti dai arama pe fata si sa arati cat de pregatit esti pe ~20 000 lei/luna. Auzi la el: ‘Societatea vasluiană este doar beneficiarul lucrării, după ce aceasta va fi predată…Serios? De legile 10 si 50 auzii nu? Cine e beneficiarul lucrarii pe Aut de constr? Cine e responsabila pe timpul executiei? E clara pozitia defensiva si din pacate fara argumente ‘strong’. Esti praf si stampila de ‘bad management’ trebuie sa ti-o asumi (cel mai corect ar fi cu banii confiscati din conturi tale sau cel putin proprite). Esti cel mult (si e mult si asa) pentru o pozitie de director tehnic pe parte de marioneta politica…Cu regret zic, mai degraba Bahna are stofa de dir gen…
PS: Madona e in concediu de nu a iesit ea la interviu?…sau ai crezut ca linistesti tu spiritele ca o figura paterna?…Good PR move dumm ass!
PP: Aceste este un pamflet. Tratati-l ca atare…
Cata minciuna la hoția pe care o practica
La noi in subsol e curat de mergi si in șosete , nu s-a pus niciodată problema sa ne facă altcineva reparații sau curățenie dar sunt indivizi care nu declara indexul corect uneori chiar deloc
Iar apa nedeclarata ăștia o bagă la pierderi si ne taxează pe toți
Pana aici e ok luna respectiva plătim noi apa nedeclarata ca asa arata contorul de scara si clar ca cineva n-a declarat
Dar luna următoare când aia care n-au declarat corect declara indexul corect ar trebui sa se regleze, sa ne dea banii înapoi sau sa sa ne scadă facturile ca e la mintea cocosului luna respectiva noi mai mult decât înregistrează contorul de scara, si asta este o hoție care se poate verifica oricând
Noi plătim si când aia nu plătesc, noi plătim si când aia isi plătesc datoriile din urma, nu se mai compensează nimic
Pai sa-mi bag picioarele, Alooo politia, fiscul, cine se ocupa cu asa ceva ? chiar nimeni nu vede ce hoții se fac ? ca is clare ca buna ziua
Corect!
O suge prin batista acest director Besleaga (un lingau psd-ist)…cand are să explice el de unde si cata apa se foloseste pentru udarea hectarelor cu spațiu verde din copou si din oraș… dacă cel ce vinde in piață te fura la cântar și aquavas-ul te fura la mc de apă……
Explicații puerile, de genul că nu se citesc concomitent contorul de branșament si cele individuale ale locatarilor(care sunt amplasate deja pe casa scarii) nu sunt fezabile…..
Iar placa cu clasa contorilor de apă (cel de branșamentul si cele ale proprietarilor)e o altă minciună, atîta timp cît pentru a îți monta unul in apartament este nevoie să fie,, acreditat”de cei de la Aquavas,care îți fac si verificarea metrologica……
Atîta timp cat nu există un alt operator de furnizare a apei in acest județ așa se vor desfășura lucrurile ;
Psd ne va mulge si la apa si la gunoi si ba chiar si la gaz (sc gaz est srl)……
Cocosel obosit..stai in banca ta…ai nota 2.Angajatii de la aquavas sunt niste putori ordinare,nici nu se sinchisesc sa coboare in camine sa citeasca apometru general de scara la sfarsitul lunii completeaza indexul din burta(birou) ,dar nici sa faca verificari la apometrele abonatilor atunci cand cetatenii solucita acest lucru.Nu i mai simplu sa ai 100 de agenti de teren si personal tesa carora sa le platesti somnul dulce din birouri cu bani incasati pe facturi umflate si ei sa voteze la 4 ani pe cine trebuie?
Poate ne spune domnul director si de ce au disparut de pe factura indecsii apometrelor? Poate fiindca e mai usor sa incarci factura oamenilor atunci cand nu se stiu indecsii. 1 m3 luna asta, 2 m3 luna viitoare si tot asa pana se incarca factura la o scara de bloc cu 30-40 de m3 intr-o luna, desi „pierderile” sunt mult mai mici.
majoritatea is prosti ca tine care nu intelege ca de la apometrul general in tot blocul instalatia este privata si nu aquavas este responsabil sa va repare voia tevile de apa din bloc.
Corect.!Numai că…atunci când această porțiune de instalație de la apometrul general ..la subsol se defectează și se contractează reoparația cu A uavas…muncitorii o fac în bătaie de joc.La Bl. 126 sc.A..au bătut un dop de lemn și au plecat.Dacă cedează cxa anterior..consuumatorii se vor trezi iar cu câte ccr.3 mc. de apă pentru plată.
Fii sigur că luna viitoare sare dopul și iar sunt pierderi…… vine echipa pune iar dopul și iar sare ….și tot așa ….. au ei grijă !!!
dacă AQUAVAS tot face investiții în infrastructură de ce nu introduce contoare RADIO, astfel încât citirea sa se efectueze aproape instant la fiecare consumator; sunt curios când s-au efectuat VM-urile ultima oară la contoarele de branșament; sunt contoare de branșament unde efectiv nu se văd cifrele de pe cadran; nesimțiți în condominiu există și asta de când s-a construit primul bloc de apartamente.