TEAPÃ Nici dupã trei luni de la închirierea sectiei neinteroperabile Crasna – Husi, asa-zisul investitor, SC Fulger Transport Rapid Interurban de Cãlãtori SRL Bucuresti, nu a mai dat niciun semn de viatã. Ba, mai mult, una din cele 5 linii închiriate în acelasi timp cu Crasna – Husi, este vorba despre Sebes Alba – Petrestii de Pãdure, a fost abandonatã de SC Fulger si, pe 25 septembrie, va fi din nou scoasã la licitatie! Husenii încep sã creadã cã la mijloc nu a fost ceva serios, în acest caz. Din acest motiv, senatorul dr. Nelu Tãtaru i-a cerut explicatii noului ministru al Transporturilor, Ramona-Nicole Mãnescu, solicitat sã lãmureascã situatia: este ori nu este semnat un contract temeinic pentru sectia neinteroperabilã Crasna – Husi si, dacã da, în ce conditii?!
Au asteptat deja trei luni si nici gând ca firma care a câstigat licitatia pentru închirierea sectiei Crasna – Husi sã repunã trenul pe sine! Nici mãcar vreo veste oficialã sau mãcar un zvon care sã arate care mai este situatia: va reveni sau nu, trenul în Gara Husi!? În afarã de faptul cã s-a aflat despre înfiintarea în pripã, cu o lunã înainte de licitatie, a SC Fulger Transport Rapid Interurban de Cãlãtori SRL Bucuresti, iar patronul tocmai ce fusese condamnat pe fond, de Judecãtoria Dej, pentru înselãciune, la doi ani de închisoare cu executare, nicio altã informatie nu a venit mãcar din partea CFR SA: „Nimic nu mai stim, asteptãm. Mai spune câte unul cã la Husi va veni <<Sãgeata>>, cã va fi din nou tren, dar noi nu mai credem. Nu s-a miscat nimic pe linii, iar asta aratã cã nici gând nu este sã se introducã trenul. Trenul nu merge pe linie asa, simplu. Nici cei de la Regionalã nu vor sã spunã nimic. Nu avem nicio informatie”, s-au plâns ceferistii huseni.
„S-a semnat sau nu un contract? Sau asteptãm degeaba?”
ÎNTREBARE Pentru cã a fost unul dintre cei care sustinut ideea reintroducerii trenului pe ruta Crasna – Husi, senatorul dr. Nelu Tãtaru a ridicat în Senat aceastã problemã, adresându-i-se noului ministru al Transporturilor, Ramona-Nicole Mãnescu: „Dupã un an si cinci luni de la închiderea activitãtii pe ruta Crasna – Husi (activitatea a fost întreruptã pe data de 14.011.2012), CNCF CFR SA a anuntat cã, în urma unei licitatii din 17 iunie 2013, s-a reusit închirierea acestei sectii neinteroperabile (Crasna – Husi), cãtre o societate numitã SC Fulger Transport Rapid Interurban de Cãlãtori SRL Bucuresti. Aceeasi societate a reusit sã închirieze si sectiile Dornesti-Gura Putnei-Putna, Gura Humorului-Darmãnesti si Dornisoara-Floreni. În ciuda faptului cã asteptãrile oamenilor din Colegiul meu (Husi – Murgeni) au fost foarte mari dupã aceastã veste, sperând cã, asa cum s-a comunicat ulterior de cãtre Ministerul Transporturilor, preluarea efectivã a sectiilor sã aibã loc în termen de 30 de zile, iar trenul sã circule din nou, pânã acum, (începutul lunii septembrie), cel putin la Husi, nu s-a fãcut niciun fel de activitate premergãtoare repunerii în functiune a trenului. Mai mult, nimeni dintre oficialii cu competentã nu mai dau lãmuriri si nici nu stim exact dacã acest contract s-a semnat, precum si în ce conditii. De aceea, pentru lãmuriri competente si necesare, mã adresez dumneavoastrã cu o întrebare, de la care atât eu, cât si miile de cetãteni din Colegiul meu, asteptãm un rãspuns prompt: care sunt conditiile în care a fost închiriatã sectia neinteroperabilã Crasna – Husi, dacã a avut loc semnarea contractului în sine, precum si care sunt obligatiile contractuale ale societãtii care a închiriat, dar si planurile reale ale acesteia, în privinta redeschiderii sectiei si repunerii în functiune a trenului pentru cãlãtori?”, a întrebat senatorul Nelu Tãtaru. Ministrul Mãnescu urmeazã sã formuleze un rãspuns, dupã o verificare prealabilã. De reamintit cã, la data licitatiei în cauzã, ministrul Trasporturilor era Relu Fenechiu.