Totul s-a produs intr-o fractiune de secunda, cind motocicleta Yamaha s-a izbit de un autoturism Volkswagen, chiar la intrarea in bezinaria Sima Bayer de pe soseaua de centura u medicii de la Spitalul din Focsani nu i-au mai putut salva viata pentru ca a pierdut foarte mult singe u Marius Iliescu era student la arhitectura si se pregatea sa plece in vacanta la sora lui in Italia u „motocicletele se deplaseaza mai repede decit masinile”, spune comisarul sef Cara, de la Rutiera, care adauga ca in Romania soferii nu sint obisnuiti cu motociclistii ca parteneri de trafic
Accident teribil pe soseaua de centura! Un tinar cu toata viata inainte, pasionat de motociclete, a sfirsit tragic ieri pe soseaua de centura din Focsani. Marius Iliescu, 22 de ani, student la Arhitectura in Bucuresti, si-a pierdut viata intr-o fractiune de secunda. In jurul orelor 16 si 15 minute, acesta conducea motocicleta Yamaha (VN-98-MAI) dinspre Golesti spre Focsani. In secunda fatala, din sens opus circula, la volanul unui Volkswagen, Gabriela Zancescu, in virsta de 47 de ani, din Focsani care venea din directia Adjud. Politistii spun ca aceasta s-a oprit sa faca stinga pentru a intra la o benzinarie de pe centura, a efectuat virajul, fara sa acorde insa prioritate motocicletei condusa de tinarul Marius Iliescu. Impactul a fost atit de violent incit soferul motocicletei a fost proiectat citiva metri in afara carosabilului. „ In jurul orelor 16.15, pe DN2 E85, în afara localitatii Focsani, în timp ce conducea un autoturism din directia Adjud-Buzau, pe banda a doua, soferita a efectuat un viraj la stinga pentru a intra într-o statie PECO, fara a acorda prioritate de trecere unei motociclete, care circula din sens opus. Conducatoarea auto a intrat astfel în coleziune cu motocicleta”, ne-au spus politistii.
Martorii de la fata locului spun ca s-au ingrozit cind au vazut ranile tinarului, chiar daca acesta purta echipament de protectie. Motociclistul a fost transportat de urgenta la Spitalul Judetean, unde a decedat, in ciuda eforturilor medicilor de a-l salva. Medicii spun ca tinarul a pierdut prea mult singe. Parintii sai au venit de urgenta la spital, in speranta ca fiul lor mai este in viata. Distrusi de durere, au cerut sa intre la morga pentru a imbratisa trupul inert. La spital s-au adunat si prietenii tinarului, multi pasionati de motociclete. „Marius era unul din cei mai buni oameni, era foarte atent in trafic. Desi am 31 de ani, de la el am invatat sa conduc motocicleta. Era un sofer experimentat pentru virsta lui. Era student la Arhitectura in Bucuresti, urma sa plece la o sora in Italia acum, in iulie. Cu ceva timp in urma discutasem sa infiintam un club al motociclistilor, era incintat” , ne-a declarat unul din prietenii sai, Vasilica Cotel. Marius Iliescu avea toata viata inainte. La 22 de ani, era student la Arhitectura in Bucuresti si de curind venise in Focsani dupa o sesiune stresanta. Acesta isi dorea mult sa ajunga la sora lui in Italia pe 10 iulie, spun prietenii, avea si biletul cumparat. Din pacate nu va mai apuca sa o vada, insa sora lui se pregateste acum sa vina in Romania, la mormintare.
Motociclistii se unesc intr-o campanie de prevenire a accidentelor
Nu de putine ori s-a intimplat ca soselele din Vrancea sa se transforme in capcane pentru iubitorii de motoare. Lipsa de experienta, viteza neadaptata si excesiva, conducatorii de masini care „uita” ca nu sint singurii in trafic sint cauzele principale pentru care unii motociclisti ajung cu rani grave pe un pat de spital sau, mai rau, isi dau viata pe drumurile publice. “Acesta este primul accident mortal in care este implicat un motociclist din acest an. In acest caz se va face o expertiza care va demonstra cine se face vinovat. Multi tineri isi cumpara motociclete puternice de 60 de cai putere, nu au experienta necesara de a controla aceste motoare. Acum doi ani am facut o campanie in care am incercat sa atragem atentia ca si motociclistii sint soferi. Urma sa refacem campania saptamina viitoare, in conditiile acestui accident cu atit mai mult. Lumea nu este obisnuita cu motociclistii pe sosele, pentru ca la noi in Romania nu a fost un fenomen. Soferii nu isi dau seama ca motociclistii ajung in citeva secunde in fata lor. Motocicletele se deplaseaza mai repede decit masinile”, ne-a spus comisarul sef Alexandru Cara, de la Serviciul Politiei Rutiere si totodata membru al clubului “Road Eagles”. La un pas de moarte a fost si Cristian Bordea, de 25 ani, fiul judecatoarei Aneta Bordea de la Tribunalul Vrancea si al lichidatorului judiciar Stefan Bordea. Acesta s-a luptat pentru viata sa anul trecut dupa ce a fost implicat intr-un grav accident rutier produs la Vidra. Accidentul s-a petrecut pe DN2D, cind tinarul avocat, aflat pe o motocicleta Honda, pe care tocmai si-o cumparase, a vrut sa depaseasca un autoturism si s-a izbit frontal de o alta masina condusa in mod regulamentar. Si in acest an un tinar de 23 ani din comuna Nereju a ajuns sa se lupte pentru viata sa dupa un teribil accident. Acesta a fost ranit grav dupa ce motocicleta Cagiva pe care se afla s-a rasturnat intr-un sant. In urma testarii cu aparatul alcooltest, politistii au stabilit la acea data ca acesta avea o alcoolemie de 0,17 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Sfaturi din partea politistilor pentru motociclisti
Politistii de la Circulatie organizeaza periodic actiuni in trafic pe linia prevenirii accidentelor de circulatie in rindul motociclistilor si conducatorilor de mopeduri. Profitind ca au motoare puternice, acestia ating uneori viteze record. 181 km/h este viteza maxima cu care a fost inregistrat anul trecut de aparatele radar ale Politiei Rutiere un motociclist, pe raza comunei Pufesti. Rutieristii le recomanda motociclistilor sa pastreze in mers o distanta suficienta fata de autovehiculul din fata, pentru a putea opri în conditii de siguranta atunci cind conditiile de deplasare o impun, sa nu se hazardeze in depasiri riscante, sa nu incerce manevre riscante. Echipamentul de protectie este obligatoriu iar vizibilitatea in trafic trebuie asigurata cu luminile de întilnire, obligatorii prin lege, precum si cu ajutorul unor elemente reflectorizante, astfel încit sa se faca vizibili in trafic si sa fie observati de ceilalti participanti.