Coproducția minoritar românească „La civil”, debutul în lungmetrajul de ficțiune al cineastei belgiene de origine română și regizoare Teodora Ana Mihai, care a avut premiera pe 9 iulie, mi s-a părut mai puțin împlinit decât promiteau premisele lui, deși nu este nereușit.
Filmul e povestea unei femei din nordul Mexicului care încearcă să-și recupereze fiica adolescentă răpită de unul din cartelurile care terorizează zona și a fost realizat pe baza unei documentări amănunțite, după cum a spus autoarea pe scenă. „E un film care mi-e foarte drag pe un subiect din păcate actual și pentru care am făcut investigații timp de doi ani și jumătate”, a spus Teodora Ana Mihai, care era cunoscută până acum ca regizor de documentar, mai ales pentru „Waiting for August” (2014). În „Waiting for August”, o adolescentă din Bacău își crește singură frații mai mici, pentru că mama e la muncă în Italia. „La civil”, o coproducție între compania mexicană For the Road, frații Dardenne prin compania lor belgiană Les Films du Fleuve, Cristian Mungiu prin Mobra Films și cineastul mexican Michel Franco prin Teorema Films, împrumută ceva de la producătorii săi, din neorealismul lor și al cinemaului românesc recent.
Citeşte întreaga ştire: Cum arată filmul mexican unde casa de producție a lui Mungiu a încercat să adauge neorealism românesc