Au aruncat 20 miliarde lei vechi la televiziune
REPLICÃ…”Frãtia presedintilor”, o aliantã neoficialã de la Consiliul Judetean, functioneazã perfect. O demonstreazã modul în care contractul de 1 milion de euro cãtre firma XOR IT Systems, o firmã controlatã si finantatã de PSD, a anuntat cheltuieli de sute de mii de euro cãtre televiziunile si radiourile de partid din judetul Vaslui, fãrã ca vreun sef de la CJ sã se deranjeze sã verifice rapoartele oficiale. Conform unui drept la replicã semnat de Dumitru Buzatu, presedintele Consiliului Judetean Vaslui, faptul cã predecesorul sãu, fostul presedinte Vasile Mihalachi, a semnat contractul cu XOR IT Systems nu ar fi o problemã. Dupã cum nu este nicio problemã cu cifrele oficiale, pentru cã televiziunile controlate de PSD în judet, ne referim aici la Antena 1 Vaslui, închisã între timp, si Media TV, plus radiourile pesediste si ziarele cu “lipici” la social-democrati, si-au fãcut treaba foarte bine. Adicã, au încasat în jur de 20 miliarde lei vechi, în perioada 2012-2013, pentru tot felul de clipuri si anunturi, desi niciun vasluian nu poate confirma, în cadrul unui sondaj care s-ar face pe stradã, cã a vãzut în viata sa un astfel de material publicitar!
Pentru a-si justifica suma de 1 milion de euro primitã de la UE pentru publicitatea proiectului de management al deseurilor, firma controlatã de parlamentarul Sebastian Ghitã, XOR IT Systems, a trecut fictiv în rapoarte o cifrã de 2.450.000 de vasluieni, care ar fi fost informati în perioada 2012-2013 de defuncta Antena 1 Vaslui si de televiziunea Media TV Bârlad. Bonus, încã 380.000 de ascultãtori de radio si cititori de presã scrisã. Faptul cã am spus cã aceastã afacere cu fonduri europene, protejatã si controlatã de PSD, ar fi scos din conturile Comunitãtii Europene în jur de 1 milion de euro nu a fost pe placul lui Dumitru Buzatu, presedintele Consiliului Judetean, cel care a semnat documentele de platã cãtre firma lui Ghitã, desi contractul fusese semnat de colegul sãu de partid, fostul presedinte Vasile Mihalachi, actualmente vicepresedinte la CJ. Si, pentru ca toatã afacerea sã aibã o imagine bunã în fata controalelor de la Uniunea Europeanã, s-a întocmit un raport mincinos, care aratã cã, în doar 11 luni, în perioada septembrie 2012-august 2013, au fost informati despre proiectul de management al deseurilor în jur de 2,4 milioane locuitori. Minciuni sfruntate si cifre umflate, doar pentru ca Uniunea Europeanã sã înghitã neadevãrurile debitate de televiziunile de partid din judetul Vaslui.
Iatã cum explicã Buzatu afacerea semnatã de Vasile Mihalachi
Pentru a întelege în ce mod functioneazã frãtia presedintilor de la Consiliul Judetean, o afacere “marca PSD” în ultimii sapte ani, trebuie sã spunem cã la începutul anului 2012, Vasile Mihalachi, pe atunci presedinte al Consiliului Judetean si vicepresedinte al PSD la Vaslui, semna un contract de aproape un milion de euro cu Dan Ionut Rizea, reprezentant al firmei XOR IT Systems, firmã controlatã de parlamentarul ex-pesedist Sebastian Ghitã, apropiat al premierului Ponta, în acel moment. O afacere de partid care urma sã aducã bani frumosi la PSD, atât în judet, cât mai ales la centru, pentru cã sume frumoase de bani urmau sã fie “sifonate” pe baza unor rapoarte de monitorizate bine lucrate. Si bine acoperite, pentru cã, recunoaste actualul presedinte al Consiliului Judetean, contractul cu XOR IT Systems a fost atribuit prin procedura “licitatie deschisã”, procedura fiind “supusã verificãrii aspectelor procedurale de cãtre Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice”. Mai departe, aflãm si cum dispar banii europeni, totul absolut legal. Cum? Iatã ce sustine Buzatu: “Contractul a fost supus verificãrii Organismului Intermediar POS Mediu Bacãu, Autoritãtii POS Mediu din cadrul Ministerului Fondurilor Europene. De asemenea, contractul a fost verificat de autoritatea de audit din cadrul Curtii de Conturi a României în perioada 5.05.2014-15.05.2014. În urma acestor verificãri nu au fost constatate încãlcãri ale legislatiei privind achizitiile publice si nici nereguli privind activitãtile din cadrul contractului”. Mai pe scurt, totul este în regulã, Ghitã si-a luat milionul de euro de la Vaslui, conducerea CJ Vaslui – cea nouã si cea veche, laolaltã – nu prezintã niciun semn de fraudare a fondurilor europene, lumea este informatã de bubuie în judetul Vaslui. Dar, oare, asa sã stea lucrurile?
Cum sã dai 20 miliarde lei vechi pe televiziunile si radiourile PSD, absolut legal!
Dacã aflãm cã banii plãtiti cãtre firma XOR IT Systems au fost cheltuiti corect si fãrã patã, trebuie sã spunem cã, din milionul de euro semnat în contract de Mihalachi si plãtit de Buzatu, în jur de 500.000 de euro s-au dus pe afacerile media ale PSD din judetul Vaslui. Presedintele Consiliului Judetean recunoaste cã, din totalul banilor dati cãtre XOR IT Systems, “50,84% din sumã, respectiv 1.598.723,16 lei, fãrã TVA, a reprezentat publicitate”. În jur de 20 miliarde lei vechi au fost “pãpati”, la propriu, de institutiile media controlate de PSD, respectiv ex-Antena 1 si Media TV Bârlad, ca televiziuni, Smile FM, post de radio, plus douã cotidiane locale. “În caietul de sarcini, cerintele minime pentru campania radio, TV si presa scrisã au fost: minim 30 minute de difuzare la ore de maximã audientã, reclame si anunturi la posturile de radio si televiziunile locale”, sustine Buzatu, în dreptul la replicã. Oficial, povestea sunã cam asa, confirmatã de Buzatu: au fost difuzate 500 de spoturi TV si 500 de spoturi radio, “contrar afirmatiilor prezentate de Vremea Nouã”, câte douã pe zi, în intervalul de maximã audientã 19.00-22.00, de luni pânã vineri, în perioada octombrie 2012-mai 2013. “Unul dintre cele douã spoturi a fost difuzat înaintea buletinului de stiri”, mai spune Buzatu, în dreptul la replicã adresat ziarului nostru. În realitate, nu existã vreun vasluian care sã poatã confirma spusele lui Buzatu si rapoartele oficiale folosite în fata institutiilor de control europene, pentru simplul motiv cã… difuzarea nu s-a fãcut! Plus cã, asa cum stiu toti vasluienii, în perioada în care Antena 1 raporta difuzarea de spoturi, postul îsi închisese portile, deci raportul oficial de difuzare în eter, semnat de directorul postului, este complet mincinos. Nu mai punem în calcul efectul celor 500 de spoturi radio, difuzate la postul de casã al PSD, Smile FM, post controlat de Dumitru Buzatu personal, adicã zero barat, desi sunt rapoarte oficiale care spun cã s-au difuzat 500 de spoturi legate de compostarea individualã a deseurilor biodegradabile generate în gospodãrie si cele legate de colectarea selectivã a deseurilor. Bani europeni aruncati în vânt, fãrã nicio eficacitate, însã care au adus “beneficii” firmelor de casã ale PSD-ului de la Vaslui si, probabil, si sefilor pesedisti de la centru. Nu mai punem în calcul vrãjelile ieftine ale CJ Vaslui, care aratã cã “materialele de informare au fost împãrtite în cadrul adunãrilor publice, întrunirilor publice si în cadrul campaniei din usã în usã”. Îi provocãm pe acei vasluieni care au fost sunati de reprezentantii XOR IT Systems sã spunã când si cine i-au deranjat, pentru a le spune despre campania de informare, însã este greu de crezut cã fãrã aranjamentele obisnuite ale PSD-ului local vom gãsi pe cineva care sã confirme aceastã variantã. Cât priveste site-ul www.simdsvs.ro, acesta existã, recunoaste Buzatu, are si poze de la evenimentele campaniei de informare, dar nu este accesat de nimeni, pentru cã nu stie nimeni de existenta acestui site. Concluziile trase de actualul presedinte al Consiliului Judetean? Sebastian Ghitã si PSD si-au primit banii foarte corect si cinstit, pentru cã “publicitatea a fost realizatã conform termenelor si cerintelor stabilite în caietul de sarcini”. De ce Buzatu se erijeazã în apãrãtorul lui Mihalachi, când vine vorba de contractele semnate de fostul presedinte al Consiliului Judetean, este altã poveste. Tot de partid si tot de la PSD.