PLANURI… După Strategicul “Șpăgii”, Consiliul Județean Vaslui se pregătește de o nouă investiție masivă în infrastructura rutieră a județului. Este vorba despre un alt drum strategic, cu o lungime de 73 de kilometri, care nu va fi construit de la zero, ci va fi doar modernizat și reabilitat, pe un buget imens, de 457 milioane lei, din care 162 milioane lei va reprezenta contribuția proprie ce va fi asigurată din bugetul local al județului Vaslui. Noul Drum Strategic va străbate comunele Dragomirești, Voinești, Puiești, Pogana, Perieni, Ciocani, Ivești, Iana, Tutova, Pogonești și Pochidia și va reprezenta o alternativă de conectivitate rutieră a municipiului Bârlad cu municipiul Bacău, ca variantă de ocolire a municipiului Vaslui.
Consiliul Județean Vaslui întâmpină mari dificutăți în a-și reabilita și moderniza drumurile din județ, iar cel mai bun exemplu în acest sens este Drumul Strategic Bârlad-Laza-Codăești, un obiectiv care nu doar că nici astăzi nu este finalizat, însă care a devenit și foarte costisitor pentru județul Vaslui. Din 2017, de când a fost semnat contractul și până azi, contribuția județului Vaslui pentru această investiție a crescut de la 8 milioane lei la peste 68 milioane lei și sunt șanse mari ca această creștere să nu se oprească aici, pentru că Drumul Strategic Bârlad- Laza – Codăești are termen de finalizare anul 2026. Pentru a putea finanța acest obiectiv, s-au făcut împrumuturi la bănci, s-au tăiat fonduri de la alte investiții și se pare că singura strategie care s-a urmărit a fost a lui Dumitru Buzatu, cel care în septembrie 2023 încasa o șpagă de 1,2 milioane lei sub ochii procurorilor DNA. Fostul președinte al CJ Vaslui a fost arestat, exclus din PSD și suspendat din funcție, însă planurile privind drumurile așa-zis strategice din județul Vaslui sunt duse mai departe de noua conducere a instituției.
O altă investiție în drumuri, mai mică, dar de două ori mai scumpă decât Strategicul lui Buzatu
În ședința de săptămâna trecută a Consiliului Județean Vaslui, consilierii județeni au aprobat două proiecte de hotărâre foarte importante pentru infrastructura rutieră a județului Vaslui. Ambele proiecte au vizat obiectivul de investiții “Axa rutieră strategică Sud – Vest a județului Vaslui”, un nou drum strategic propus de Consiliul Județean Vaslui, drum care, așa cum spune și numele, va străbate județul de la sud la vest. Această Axa rutieră strategică Sud – Vest a județului Vaslui este formată din drumurile județene DJ 243 și DJ 243A, având o lungime totală de 73,146 km. Tronsonul din drumul județean DJ 243, propus pentru modernizare/reabilitare, va avea o lungime de 41 km și va porni de la intersecția cu DJ 243A din Pogana, va traversa satele Pogana, lana, Puiești, Voinești, Dragomirești, sfârșindu-se la intersecția cu drumul național DN2 F (Bacău – Vaslui). Al doilea tronson va viza drumul județean DJ 243A, va avea o lungime de 31,974 km, se va desprinde din DJ 243, va coborî pe lângă lacul de acumulare Cuibul Vulturilor, se va intersecta cu DJ 2438 în localitatea Ciocani, apoi va merge paralel cu direcția de curgere a râului Tutova. În dreptul localității Ivești se va intersecta cu drumul național DN 11 A, va traversa localitatea Pogonești și se va intersecta cu drumul național european DN24 E581 și linia de cale ferată Magistrala CFR 600 (Tecuci – Bârlad) în zona localității Tutova. După ieșire din această localitate, drumul propus spre reabilitare și modernizare va traversa râul Bârlad și își continuă traseul spre sud, până la limita între județele Vaslui și Galați.
Contribuția județului, de peste 162 milioane lei
Valoarea totală a proiectului este de 457.451.097,25 lei cu TVA, din care 401.107.096,94 lei reprezintă valoarea eligibilă; 295.214.823,35 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă; 105.892.273,59 lei reprezintă contribuția proprie și 56.344.000,31 lei reprezintă valoare totală neeligibilă a proiectului, inclusiv TVA neeligibil. Prin urmare, valoarea totală a contribuției UAT Județul Vaslui la realizarea proiectului va fi în sumă de 162.236.273,90 lei. Pentru implementarea acestui proiect, trebuie încheiat un acord de parteneriat cu cele 11 comune care sunt tranzitate de cele două drumuri DJ 243 și DJ 243 A. Prin acest acord, cele 11 UAT-uri își vor lua angajamentul că vor sprijini realizarea proiectului “Axa rutieră strategică Sud-Vest a județului Vaslui”, care are ca obiectiv principal modernizarea drumului județean ce parcurge comuna și este în interesul locuitorilor comunei. Totodată, cei 11 primari își vor da acordul cu privire la toate măsurile ce se impun cu prilejul efectuării lucrărilor de modernizare a drumului județean în interiorul comunei, dar și pe întreaga perioada de durabilitate a contractului de finanțare, astfel încât lucrările să se deruleze în condiții optime. Totodată, aceștia vor pune la dispoziția proiectului drumurile laterale care se intersectează cu drumul județean și se asigură de respectarea limitelor legale. În plus, comunele Puiești și Dragomirești vor asigura, prin proiecte proprii, stații de încărcare electrică, iar comunele Ivești și Voinești vor realiza perdele forestiere.
Motivul reabilitării acestei axe strategice
Potrivit referatului de aprobare la proiectul de hotărâre supus votului consilierilor județeni, grupul țintă al acestui proiect de infrastructură rutieră este format atât din cei 35.635 locuitori ai celor 11 UAT-uri (Pogana, Perieni, Ciocani, Ivești, Pogonești, Tutova, Pochidia, Iana, Puiești, Voinești și Dragomirești) cât și din totalitatea utilizatorilor infrastructurii rutiere Vaslui – Bacău (E581) pentru DJ 243 și Vaslui – Bacău/ Galați (E581, DN 11A, DN 2F) pentru DJ 243A. “În prezent, drumurile județene incluse in investiția <<Axa rutieră strategică Sud-Vest a județului Vaslui>> prezintă o multitudine de defecte, atât structurale, cât și de suprafață, cum ar fi: degradări din cauza oboselii cu nivel mediu și ridicat de severitate, faianțări, fisuri și crăpături longitudinale și transversale, plombări, făgașe, denivelări și rupturi de margine, gropi care afectează stratul de suprafață, cât și cedări de acostamente. De asemenea, s-a constatat că sistemele de scurgere a apelor din zona drumului sunt deteriorate, subdimensionate, colmatate, lipsesc timpanele și parapeții pentru siguranța circulației la podețe și nu se asigură, peste tot, colectarea și evacuarea apelor către emisari. Toate defectele semnalate mențin cele două drumuri județene la un nivel de viabilitate redus, cu consecințe asupra siguranței rutiere și a confortului călătoriei. Prin proiectul «Axa rutieră strategică Sud – Vest a județului Vaslui», ce va fi depus spre finanțare, se urmărește creșterea mobilității populației, bunurilor și serviciilor din județul Vaslui pe piața regională și națională în vederea stimulării dezvoltării socio-economice inteligente, durabile și incluzive, ca urmare a îmbunătățirii conexiunii la rețeaua TEN-T și a mobilității transfrontaliere. Concret, prin proiect se va realiza creșterea mobilității populației și bunurilor din 11 unități administrativ-teritoriale din județ, precum și îmbunătățirea accesului la servicii de calitate educaționale, sociale și de sănătate din zonele tranzitate, prin reabilitarea și modernizarea, până în decembrie 2029, a 73,146 km de drumuri județene (DJ 243 si DJ 243A), asigurându-se astfel conectivitatea cu rețeaua TEN-T și accesul rapid către zonele urbane. De asemenea, se va realiza o alternativă viabilă între municipiul Bacău și municipiul Bârlad, ca variantă de ocolire a municipiului Vaslui”, se arată în refereatul de aprobare. La finalul ședinței, proiectul de hotărâre a fost votat în unanimitate de către toți consilierii județeni.
Sunt pe „drojdie” după aceste alegeri și vor sa facă bani pentru alegerile din toamnă !
Primarii si presedintii alesi sau realesi sunt in culmea fericirii. Vin fonduri europene foarte mari din care si ei vor taia o felie. Se fac si imprumuturi la CJ sau primarii care vor fi platite de copiii si nepotii celor de azi. Lucrarile de drumuri sunt cele mai banoase. Au valori mari si constructorii pot economisi pentru comisioane si pentru ei. Se toarna straturi mai subtiri decat in proiecte. Se schimba piatra sparta de cariera de munte cu pietris neted de rau la jumatate de pret. Bitum ieftin. Dar ies bani buni si de la retele de apa si canalizare si chiar de la cladiri(scoli, dispensare, camine culturale, centre de zi).
Gigi, sa facă, dar nu sa fure toți banii, iar lucrarea in doua luni, sa fie că după război. Din suma aia alocată pentru întreaga lucrare, vor fura cel puțin 30% !!! Nu doar PSD fac asta, toate partidele fac la fel. Soluția …o bomba nucleara peste Romania 🙏
Habar nu am daca e scump sau nu dar asta nu e articol documentat, măcar cat costa 1m de asfalt trebuia sa va documentați
Ce comparație se poate face acum ? sa luam de bune doar ca presa spune ca e scump, aceeași incredere exista si in presa, zero, concret, cat costa o asfaltare si cu cat este scump de spuneți ca este enorm
Idiotilor faceti Autostrazi sau Drumuri express, nu drumuri comunale ca sa mearga tractoarele. nici pe alea nu le faceti ca lumea!!
Orice ar face CJ, pentru voi pute. Imi pare rau domnilor, au castigat alegerile si ar fi bine sa nu mai jigniti populatia judetului. Oamenii au inteligenta necesara ca sa aleaga ce li se potriveste cel mai bine. Voi sunteti angajati politic si vorbele pe care le scrieti in fiecare zi sunt in mare masura neadevarate, bazate pe presupuneri si rationamente gresite alimentate de ura voastra impotriva unei parti ale esichierului politic.
Mergeti prin judet si vedeti starea drumurilor. Mai mergeti si pe drumul „strategic”, de la Maraseni la Codaesti si scrieti despre cat de prost a fost facut. Da, este ca dupa bombardament la nici un an de la executare. Trebuie sa plateasca si constructorul, nu numai cel care a luat spaga.
Dar necesitatea reabilitarii drumurilor este stringenta. Economia judetului nu se poate dezvolta fara infrastructura. Populatia judetului merita sa iasa din noroi.
A început deja cioarda după banii urari și tocați în campania hoților după voturi . Alte imperii aceleași obiceiuri și același cimitir . Hoți de partid și japka la banii romanilor cu gunoaiele astea de partid. Votați gunoaie și o sa mincatî gunoaie
Mergeti pe drumul strategic dintre Maraseni si Balteni, terminat nu cu multi ani in urma, ca sa vedeti ce lucrare a facut Farmazon si mincinosul suprem Edi Popica.
Cu administrație PSD în județul Vaslui nu se va schimba nimic în centrele groazei, beneficiarii vor fi în continuare bătuți, înfometați și apoi băgați în spitale de psihiatrie, asta au votat cetățenii acestui județ și sa spună ” doamne fereste” sa nu ajungă și ei acolo.
Vasluienii au aceiași gândire ca cei din R.MOLDOVA!
Feriți-vă de cel mai mare escroc din Bârlad….Miki Curelaru.!!!
Dacă doriți un acoperiș strâmb,prin care sa plouă, uluce pline cu apă și o parte din materiale furate….căutați pe Miki Curelaru și echipa de hoți!!!!!!
Și acuma ce vreți ?;
Orice s-ar face e sub semnul șpăgii ! Deci , să nu se mai facă ! Cam așa ar veni !
Au cîstigat alegerile,asta e! Nici eu nu i-am votat,dar ce folos?! Voi vreți să nu se mai facă nimic în județul ăsta?!