SUBȚIERE… Cei șase consilieri personali ai președintelui Consiliului Județean Vaslui și șeful de cabinet nu se vor mai regăsi în noua organigramă a instituției. Decizia a fost luată după ce Dumitru Buzatu a fost suspendat din funcție ca urmare a șpăgii pescuite pe balta de la Cârja. Cele șase sinecuri vor fi readuse în discuție la toamnă, când vasluienii îl vor vota pe noul președinte al Consiliului Județean Vaslui.
Consiliul Județean Vaslui pune în aplicare măsurile dispuse prin Legea 296/2023 și își schimbă organigrama. Astfel, și în cazul acestei instituții, numărul de posturi se reduce cu 10%, însă aproape nimeni nu va pleca acasă și asta pentru că multe dintre posturile care se vor desființa nici măcar nu sunt ocupate. Nici desființarea posturilor de șef de birou nu aduce vreo economie semnificativă la bugetul instituției și asta pentru că înainte de a fi trimis la răcoare, Dumitru Buzatu a avut grijă să transforme unele posturi de consilieri debutanți în consilieri superiori, ca atunci când restructurarea va bate la ușă, cei din instituție să poată fi mutați mai ușor dintr-o parte în alta, fără a li se diminua salariul. Potrivit referatului de aprobare la proiectul de hotărâre care va fi dezbătut și votat azi de consilierii județeni, numărul maxim de posturi, stabilit și comunicat de Prefectura Vaslui pentru Consiliul Județean Vaslui, este de 551 , calculat în funcție de numărul total de locuitori și în raport cu valoarea proiectelor contractate și aflate în implementare din fonduri externe nerambursabile pre/post aderare. Conform aceluiași document, numărul total de posturi prevăzute și aprobate pentru structurile aparatului de specialitate al Consiliului Județean Vaslui și ale instituțiilor publice aflate în subordine, indiferent de forma de finanțare, care fac obiectul încadrării în numărul de posturi normat este de 363, după cum urmează: aparatul de specialitate al Consiliului Județean Vaslui – 183 posturi; Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Vaslui – 27 posturi; Muzeul Județean “Ștefan cel Mare” Vaslui – 47 posturi; Biblioteca Județeană „N.M. Spătarul” Vaslui – 42 posturi; Muzeul “V. Pârvan” Bârlad – 64 posturi.
Singurele probleme, cu reorganizarea
Funcția publică de conducere de șef birou al Biroului Audit Public Intern s-a desființat, dar ocupantul postului s-a menținut în această funcție până la aprobarea noii organigrame și a statului de funcții. “Odată cu aprobarea noii structuri, persoana încadrată pe funcția publică de conducere de șef birou va fi numită în funcția publică de execuție de auditor, clasa I, grad profesional superior, funcție existentă, vacantă, (…), care este corespunzătoare vechimii și studiilor de specialitate ale ocupantului. În același timp, se propune și desființarea funcției publice de execuție, vacantă, de auditor clasa I, gradul profesional asistent. Cu luarea în considerare a celor de mai sus, se propune desființarea Biroului Audit Public Intern și înființarea Compartimentului Audit Public Intern, care va avea un număr de 5 funcții publice de execuție (4 funcții publice de auditor, clasa I, grad profesional superior – ocupate și 1 funcție publică de auditor clasa I grad profesional principal – vacantă), în subordinea directă a președintelui consiliului județean”, se arată în referatul de aprobare la proiectul de hotărâre. Conform noii organigrame, Consiliul Județean Vaslui va avea Compartimentul Documente Clasificate și GDPR, care în actuala structură organizatorică este cuprins în cadrul Direcției Economice. Legea spune că această structură trebuie să fie condusă de un adjunct al conducătorului instituției, respectiv de către unul dintre vicepreședinții consiliului județean. “În acest sens, se propune trecerea Compartimentului Documente Clasificate și GDPR din subordinea Direcției Economice în subordinea directă a unuia dintre vicepreședinții consiliului județean, rămânând cu același număr de personal (1 funcție publică de execuție de consilier clasa I, grad profesional superior- ocupat)”, se mai arată în document. Totodată, se propune trecerea Compartimentului pentru Monitorizarea Procedurilor Administrative din structura Direcției Administrație Publică în directa subordonare a secretarului general al județului, ca și compartiment de sine stătător, atribuțiile acestuia rămânând neschimbate. Tot în noua organigramă, Biroul Relații cu Publicul și Consilierii, Relații Mass-media, Informare Cetățeni din cadrul Direcției Administrație Publică se va transforma în Serviciul Relații cu Publicul și Consilierii, Relații Mass-media, Informare și Informatică, prin preluarea activităților specifice Compartimentului Informatică și mutarea definitivă, cu tot cu post, celor 3 funcționari publici de execuție de consilier, clasa I, grad profesional superior de la acest compartiment la noua structură. Noul Serviciu va avea un număr de 12 posturi, din care 1 funcție publică de conducere de șef serviciu, 8 funcții publice de execuție și 3 funcții în regim contractual de execuție (inspector de specialitate grad profesional debutant, IA și I), și va fi trecut în directa subordonare a secretarului general al județului. În același timp, Serviciul Juridic-Contencios și Coordonarea Consiliilor Locale va prelua activitățile specifice Compartimentului Managementul Calității și se reorganizează în Serviciul Juridic, Coordonarea Consiliilor Locale și Managementul Calității cu Compartimentul Managementul Calității, prin mutarea definitivă, cu tot cu post, celor 2 funcționari publici de execuție de consilier clasa I, grad profesional superior din vechiul compartiment. Toate aceste modificări propuse duc la desființarea Direcției Administrație Publică, iar Serviciul Juridic, Coordonarea Consiliilor Locale și Managementul Calității cu Compartimentul Managementul Calității va trece în directa subordonare a președintelui consiliului județean, acesta fiind – potrivit prevederilor Codului Administrativ – reprezentantul județului în relațiile cu terții și în justiție. Odată cu această reorganizare, se propune ca Direcția Tehnică și Direcția Dezvoltare și Cooperare să se desființeze și, prin comasarea lor, să se înființeze o nouă structură ce va purta numele de Direcția Tehnică, Dezvoltare și Cooperare. Serviciul de Achiziții Publice și Contractarea Serviciilor Sociale își va modifica structura prin completarea cu normativul de posturi prevăzut de lege pentru a se constitui ca serviciu și va rămâne o componentă de sine stătătoare în subordinea președintelui consiliului județean.
Se propune desființarea cabinetului președintelui
Cinci dintre cei șase angajați la cabinetul lui Buzatu vor rămâne fără serviciu, dar nu pentru că au considerat ei că nu mai pot fi de ajutor cetățenilor județului, așa cum a declarat Alexandru Barbu, ci pentru că în noua organigramă se propune desființarea cabinetului președintelui Consiliului Județean. “Având în vedere că, în acest moment, mandatul președintelui Consiliului Județean Vaslui este suspendat de drept, începând cu data de 24.09.2023 (conform Ordinului prefectului nr.292/26.09.2023), (…), iar prerogativele acestuia sunt exercitate de către unul dintre vicepreședinți, potrivit art.192 alin.(1) din același act normativ, ținând cont de faptul că rolul personalului contractual din cadrul cabinetului demnitarului este acela de a-l sprijini pe acesta în realizarea activităților direct rezultate din exercitarea atribuțiilor care îi sunt stabilite prin Constituție sau prin alte acte normative, se propune desființarea structurii Cabinetul Președintelui”, se mai arată în referatul de aprobare la proiectul de hotărâre. Asta până în toamnă, când vasluienii își vor alege noul președinte de Consiliu Județean. Atunci, organigrama va fi modificată din nou, pentru că e aproape imposibil ca acesta să nu vină cu câțiva consilieri personali la pachet, mai ales că legea îi permite acest lucru. Pentru cea de-a șasea angajată la cabinetul lui Buzatu, Ana Maria Obreja, care i-a fost și șefă de cabinet, astrele s-au aliniat ceva mai favorabil. Pentru a nu rămâne pe drumuri, aceasta s-a transferat la Serviciul Achiziții din cadrul Consiliului Județean, unde va lucra sub comanda Simonei Elena Cazacu, soția lui Dragoș Cazacu, directorul DGASPC Vaslui.
De la 183 la 169
În urma reorganizării, din numărul total de 183 de posturi (3 posturi de demnitate publică, 1 post administrator public, 138 funcții publice și 41 funcții contractuale) au fost desființate un număr de 14 posturi (6 posturi în regim contractual și 8 funcții publice), rămânând un număr de total de 169 de posturi (din care 3 funcții de demnitate publică, 1 post de administrator public, 35 posturi în regim contractual și 130 funcții publice). Numărul de funcții publice de conducere propus pentru noua structură este de 14, respectându-se astfel procentul de maxim 8% prevăzut în art.XXII alin.(1) din Legea nr.296/2023.
Cate javre manaca banii statului degeaba☹️
CU MA-TA IMPREUNA!
Frapant este faptul că Vasluiul,sau mă rog județul,poate funcționa și fără sumedenia aia de consilieri din aparatul de conducere al administrației!!