spot_img
spot_img
1.7 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Consilierii vasluieni au idei trãsnite: „Buletinele”, în hala de autobuze!

- Advertisement -

IDEI Preconizata mutare a Serviciului Comunitar pentru Evidenta Persoanelor Vaslui la Centrul de Afaceri a stânit multe discutii în Consiliul Local. Ieri, consilierii locali vasluieni s-au întrecut în idei care de care mai nãstrusnice, totul, bineînteles, la adãpostul declaratiilor pompoase legate de grija pentru banul public. Consilierul Alexandru Volocaru si-a dat „doctoratul” în materie de administratie localã si a propus mutarea Serviciului de Evidenta Persoanei într-o halã de autobuze, apartinând Transurb. S-a mai spus si cã nu ar fi rãu ca acest serviciu sã se mute într-o centralã termicã dezafectatã, lucru care a stârnit nemultumirea majoritãtii consilierilor, în timp ce consilierul Zaharia vrea ca „buletinele” sã functioneze la mall! Unii consilieri au spus cã, prin mutarea serviciului, primãria face cheltuieli inutile, desi nu se pune problema unor renovãri la Centrul de Afaceri. „Se pot gãsi spatii si în Zona Industrialã sau în cartiere, dar miile de oameni care vin la Primãrie din cele 29 de comune, din Republica Moldova, din toatã Europa, în lunile de varã, cred cã au dreptul la o parcare, la acces facil si sã poata beneficia de servicii de calitate”, a explicat primarul Vasile Pavãl.

Consilierul PPDD Alexandru Volocaru a venit cu o idee nãstrusnicã: Serviciul de Evidenta Persoanei sã se mute n spatiile Transurb, în zona pentru autobuze. El s-a declarat nemultumit de suma cu care se va închiria spatiul de la Centrul de Afaceri, de 7 euro/mp (anual, primãria va suporta costuri cu chiria de 1,4 miliarde lei vechi, n.r.). „Nu putem fi de acord cu asemenea sumã, putem construi un spatiu cu banii acestia. Alte societãti care activeazã în Centrul de Afaceri plãtesc chirii mult mai mici, desi nu avem date concrete în acest sens. Avem societatea Transurb în subordine, care trece printr-o perioadã mai dificilã din punct de vedere financiar, noi ne vom muta în sediul nou, deci putem vorbi cu cei de la Transurb sã luãm spatiul de la ei. De ce sã nu facem amenajãrile care trebuie pt Serviciul de Evidenta Persoanei la Transurb? As dori sã avem discutii cu Transurb”, a explicat Volocaru. De aceeasi pãrere a fost si consilierul PDL, Ioan Zaharia. „Sunt împotriva mutãrii SPCLEP, este necesarã mutarea, spatiul nefiind suficient pentru afluxul foarte mare de cetãteni, dar problema este cã suntem pusi în fata unui fapt care impune mutarea. Pe de altã parte, gospodãrim banii cetãtenilor, deci ar trebui sã asigurãm o mai mare atentie la cheltuirea acestui ban. Probabil, varianta Centrului de Afaceri satisface cerintele de conditii pentru desfãsurarea normalã a activitãtii, dar ar fi fost optim sã se facã o licitatie, cu caiet de sarcini si toate conditiile. Prin licitatie puteam obtine un pret mult mai bun, 7 euro/mp este exagerat de mult. Aceste cheltuieli le angajãm pentru multi ani de-acum înainte, noi va trebui sã suportãm si cheltuielile aferente amenajãrii fãrã sã fie scãzute din chirie. Centrul de Afaceri trebuie sã ne asigure si el un avantaj: renegocierea chiriei, scãderea cheltuielilor de amenajare din chirie, pentru cã amenajãrile vor rãmâne la Centrul de Afaceri, noi nu luãm nimic de acolo când vom pleca”, a spus Zaharia. Unii consilieri s-au declarat nemultumiti cã Serviciul de Evidenta Persoanei va functiona în acest centru, în care existã si… o salã de fitness! „Adicã, noi luãm de la noi ca sã dãm tot la noi, cam astea ar fi avantajele plãtii la zi a taxelor si impozitelor locale, dar plãtim 7 euro/mp pe un hol neamenajat, vom fi vecini cu o salã de fitness. Ce capacitate are sala de asteptare gânditã în Centrul de Afaceri? Aici cetãtenii stãteau pe scãri, acolo cum va fi?”, a spus consilierul Negruti.

Primarul Vasile Pavãl, realist: „Unde trimitem miile de oameni care au nevoie de servicii de calitate? Printre blocuri?”

Secretarul primãriei, Eduard Lãcãtusu, a explicat cã, pânã a se lua decizia cu CRAV, s-au purtat discutii, au fost vizionate si alte amplasamente, pentru suprafatã, locatie, locuri de parcare, dar nu s-au potrivit nevoilor acestui serviciu. „Acolo nu s-a mers fãrã nicio procedurã prealabilã, tocmai din cauzã cã avem un spatiu vecin cu noi, Inspectoratul în Constructii, dar nu corespunde necesitãtilor, chiria este cea mai micã practicatã de cãtre CRAV dintre cele pe care agentii economici le au pentru astfel de activitãti”, a spus secretarul Lãcãtusu. Fost director al Registrului Comertului, consilierul Zaharia a cerut mutarea serviciului în Moara Grecilor, la Silver Mall. „Problema este de sumã, nu de bãnuieli. Silver Mall este în insolventã, cred cã proprietarul ar fi dispus sã amenajeze spatiul pentru functionarea serviciului fãrã probleme. Sunt multe orase în tarã în care Serviciul de Evidenta Persoanelor este la mall si sigur chiria era mult mai micã. CRAV nu m-a convins cã este un bun gospodar al spatiilor pe care le închiriazã, are datorii foarte mari, în 2013 nu a plãtit nimic la bugetul local. Centrul de Afaceri a intrat în atentie cu anumite situatii si nu as vrea ca primãria sã fie angrenatã în jocul unora”, a spus consilierul Zaharia. Directorul Serviciului, Dacian Dumitriu, a spus cã s-a gândit si la varianta „la mall”, însã nu erau destule spatii. „La CRAV, în afarã de spatiul generos, dacã se va ajunge sã aiba serviciul si numãrul de personal corespunzãtor, ne putem extinde, chiar sã mai deschidem niste ghisee care sã rezolve problema timpului de asteptare al cetãtenilor”, a spus Dumitriu. Primarul municipiului, Vasile Pavãl, a explicat ratiunile pentru care a optat mutarea în Centrul de Afaceri. „De la o zi la alta, serviciile cãtre autoritãti se înmultesc, în detrimentul spatiului. Nu avem în proprietate decât aceastã clãdire. Apare incapacitatea de a asigura serviciile asa cum trebuie. Poate rãmâne Serviciul de Evidenta Persoanei la etajul I, dar în detrimentul salariatilor si al celor pe care îi deservim. Pentru cã este imposibil sã lucrezi în conditiile de acum. Era normal sã ne îndreptãm spre o firmã care nu este în insolventã, astfel încât dacã se declarã falimentul sã nu rãmânem pãgubiti. Se pot gãsi spatii si în Zona Industrialã sau în cartiere, dar miile de oameni care vin la primãria municipiului Vaslui din cele 29 de comune, din Republica Moldova, din toatã Europa în lunile de varã, cred cã au dreptul la o parcare, la acces facil si sã poatã beneficia de servicii de calitate. În hotãrârea de Consiliu Local nu am vãzut sã facem pe banii nostri modificãri si nici nu se vor deduce din chirie. Pretul nu este referitor la hol, ci la spatiul expozitional si 5-6 birouri si spatiu de arhivã, la subsol, documentele având regim special. Pe parcursul analizei am luat în calcul toate detaliile si am considerat cã este bine, noi fiind coactionari la CRAV, Consiliul Local având reprezentant acolo si va putea sã ne ofere toate detaliile”, a spus primarul Vasluiului. La vot, lucrurile s-au clarificat. Doar cei cinci consilieri de la PPDD si PDL s-au opus mutãrii sediului Evidentei Persoanei, în timp ce majoritatea a votat „pentru”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.