spot_img
18.5 C
Vaslui
22-sept.-2024
spot_img

Concursul pentru directori, mai blând cu candidații din etapa a doua: 72.72% promovabilitate în Vaslui

- Advertisement -
PROMOVABILITATE… Dintre cei 77 de candidați care au susținut proba scrisă, 56 au promovat examenul, iar 21 au picat, majoritatea cu note între 6.00 și 6.80.

REZULTATE… Proba scrisă a concursului pentru directori a fost mai blândă cu candidații din etapa a doua. Procentul de promovabilitate înregistrat în județul Vaslui este, potrivit Inspectoratului Școlar, 72.72%. Asta înseamnă că, dintre cei 77 de candidați care au susținut proba scrisă, 56 au promovat examenul, iar 21 au picat, majoritatea cu note între 6.00 și 6.80. Cele mai mari note au fost 9.40 și 9.20, iar cea mai mică notă, 5.20. Rezultatele de după proba scrisă arată că și după acest examen vor rămâne funcții de director vacante. În acest moment, sunt 87 de posturi libere, astfel că, dacă toți cei 77 de candidați vor trece de interviu, vor rămâne 10 funcții neocupate de director.

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat s-a desfășurat pe 18 februarie, în intervalul orar 10:00-12:00, la Liceul Teoretic “Emil Racoviță” Vaslui. “La proba scrisă s-au înscris 81 candidați, din care 77 au fost prezenți, 3 absenți și un candidat a fost amânat pentru sesiunea următoare. În urma evaluării scrise, s-au înregistrat următoarele rezultate statistice: procentul de promovare este 72.72%. Un număr de 56 candidați au obținut note între 7,00 și 9,40, iar un număr de 21 de candidați au obținut note sub 7,00”, a transmis Inspectoratul Școlar Județean Vaslui. Evaluarea a fost făcută de față cu candidații, iar cei nemulțumiți de notele obținute au avut două zile la dispoziție să depună contestație.

Iată ce subiecte au avut de rezolvat candidații

În structura probei scrise, circa 60% dintre itemi au vizat capacitățile cognitive și de leadership, circa 20% – competențele de management, iar restul – reglementările legale din bibliografia de concurs. În prima parte a probei, candidații au avut de făcut analogii: prin ce se aseamănă cel mai bine, din variantele date, cariocile și acuarelele, elevul și profesorul, examenul de bacalaureat și examenul de admitere în facultate. În a doua parte, Subtest Itemi Situaționali – Leadership, candidații trebuiau să rezolve probleme precum: “Sunteți responsabil(ă) de conducerea echipei în cadrul proiectului Școala Verde. În timpul unei ședințe, unul dintre colegi vine cu o idee nouă de care este foarte încântat, dar cu care dvs. nu rezonați neapărat. Care este decizia cea mai adecvată? a. Îi spuneți colegului că vă veți gândi la ideea lui, dar plănuiți să nu mai aduceți acest subiect în discuție. b. Îi explicați colegului de ce considerați că ideea lui nu este bună și decideți să nu o puneți în practică. c. Ascultați argumentele colegului și discutați ideea acestuia până când ajungeți la un punct comun. d. Încercați să vă convingeți colegul să renunțe singur la idee, astfel încât să nu aibă impresia că opinia lui nu contează”. Răspunsul corect este c). Un alt item situațional îi pune pe candidați în situația de directori: “În urma unui sondaj, s-a constatat faptul că părinții elevilor din clasa întâi și-ar dori să fie mai conectați la activitățile copiilor în cadrul orelor de curs. Colegii dvs. organizează o ședință pentru a discuta acest aspect. În calitate de director, care este decizia cea mai adecvată? a. Mergeți la ședință și propuneți utilizarea unui software securizat pe care profesorii pot încărca poze cu elevii în timpul orelor de curs, dacă toți părinții își vor da acordul în acest sens. b. Mergeți la ședință doar pentru a vedea ce părere au colegii dvs., dar decideți să nu vă implicați în această problemă. c. Nu mergeți la ședință. Problema nu vă privește în mod direct din moment ce nu predați la clasa întâi. d. Mergeți la ședință cu scopul de a vă convinge colegii să nu se implice în această problemă. Sunt alte lucruri mai importante în care merită să vă investiți cu toții energia”. Răspunsul corect este a).

Rezultatele finale ale concursului vor fi publicate pe data de 29 martie

Următoarea etapă pentru candidații care au promovat proba scrisă este interviul programat în perioada 16-25 martie. „În cadrul acestuia se evaluează: competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează; abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează; competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului. Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum cinci pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei. Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă (n.r. care au obținut cel puțin nota 7)”, se arată în procedura de organizare a concursului. Rezultatele finale ale concursului vor fi publicate pe 29 martie, urmând ca, apoi, cei declarați „admiși” să își exprime opțiunea pentru una sau mai multe funcții de director/director adjunct rămase vacante, după concursul anterior. Pe 4 aprilie vor fi emise deciziile de numire, care vor intra în vigoare începând cu data de 18 aprilie.

87 de funcții vacante în Vaslui: 63 pentru directori, 24 pentru director adjunct

În Vaslui, au rămas vacante 87 de funcții, dintre care 63 pentru directori, iar 24 pentru director adjunct. Pentru ca aceste unități de învățământ să-și poată desfășura activitatea, Inspectoratul Școlar Vaslui a prelungit mandatele directorilor aflați în funcție până la organizarea noului concurs și afișarea rezultatelor. Printre unitățile de învățământ cu funcții vacante se numără și cele de la Liceul Tehnologic „Petru Rareș“ Bârlad, Liceul „Dimitrie Cantemir” Fălciu, Colegiul Agricol „Dimitrie Cantemir” Huși, Școala Gimnazială „Anastasie Fătu” Berezeni, Școala Gimnazială „Anastasie Panu” Huși, Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Huși și Școala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.