spot_img
spot_img
4.3 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

Concurentã mare la admiterea în clasa a V-a a Liceului „Mihail Kogãlniceanu”: 42 de elevi pe 26 locuri

- Advertisement -
CONCURENTÃ…Pentru clasa de elitã de la LMK s-au înscris 42 de elevi, pe 26 de locuri. Candidatii au avut de rezolvat subiecte la Limba românã si la Matematicã.

CLASA DE ELITÃ… A fost concurentã mare, anul acesta, la admiterea în clasa a V-a a Liceului „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui. Potrivit conducerii unitãtii de învãtãmânt, s-au înscris 42 elevi, mult mai mult fatã de anul trecut. Pentru cã numãrul de locuri este limitat la 26, candidatii au fost selectati în baza unei evaluãrii la Limba românã si Matematicã. Testarea a avut loc pe 23 iunie, iar rezultatele au fost afisate în aceeasi zi. Primul elev admis în clasa a V-a a obtinut 99 de puncte, iar ultimul – 59 puncte. Cel mai mic punctaj obtinut a fost 43.

„Subiectele nu au avut un grad ridicat de dificultate, nu sunt concepute ca cele de olimpiadã, pentru cã scopul nostru este altul: vrem doar sã facem o ierarhie în baza cãreia sã îi putem admite pe primii 26 elevii. Anul acesta s-au înscris 42 de candidati, iar patru dintre ei nu s-au prezentat. Fatã de anul trecut, da, numãrul este mai mare. În 2022, nici nu a fost nevoie sã organizãm aceastã testare, pentru cã nu s-a depãsit numãrul de locuri. Însã au fost ani în care concurenta era si de doi elevi pe loc”, a declarat directorul Liceului „Mihaik Kogãlniceanu” Vaslui, prof. Cãtãlin Ignat. Testarea pe care au sustinut-o cei 38 de elevii (n.r. – patru au fost absenti) a fost formatã din exercitii la Matematicã si Limba românã. La Matematicã, acestia au avut de rezolvat cinci subiecte construite sub forma unei povesti: elevii de clasa a IV-a pleacã în tabãrã, trebuie sã ia autocarul, însã trebuie afle numãrul de înmatriculare al acestuia determinând-ul pe „a” din relatia datã. La un alt subiect, li se spunea cã elevii au fost curiosi sã afle numãrul de kilometri parcursi si le se cerea sã îI afle rezolvând un exercitiu. La Limba românã, subiectele au fost structurate pe trei sectiuni. În prima sectiune, elevii trebuiau sã rezolve mai multe exercitii pe baza informatiilor citite într-un text la prima vedere – „Ponei” de R. J. Palacio. Cea de-a doua sectiune a fost de limbã si comunicare – aici elevii trebuiau sã rezolve trei cerinte de gramaticã, adicã sã identifice pãrti de vorbire si sã construiascã enunturi folosind anumite cuvinte. În cadrul celei de-a treia sectiuni, elevii trebuiau sã scrie o compunere, adicã sã povesteascã o întâmplare realã sau imaginarã în care personajul principal este un ponei.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

  1. Superb subiectul la matematica. Felicitari profesorilor care l-au conceput. Probabil e si mâna lui Romascu pe acolo, (spaima neiubitorilor de mate pentru cine nu-l știe, dar un prof GENIAL).
    Firește, vor fi cârcotași care vor spune “e groaznic”, “e prea greu pentru clasa a IV” sau cine mai știe ce, dar da așa trebuie sa arate un subiect când vrei sa selectezi cei mai buni elevi. La romană, nu pot sa ma exprim, cata vreme subiectul e doar povestit nu si prezentat complet.
    Bun, rămâne de văzut dacă unitatea de învățământ va oferi și ea ce este mai bun elevilor. Aud ca la LMK încă mai exista table pe care se scrie cu creta. Eu sper ca este doar o bagatela a invidioșilor. Mi-e greu sa cred ca un liceu de talia LMK, care aduna elevii de top din târgul asta, nu are si niste dotări pe măsura.
    Și încă ceva… Degeaba va alegeți cei mai buni elevi, dacă la catedra încă mai țineți personaje care nu ai ce cauta acolo. Cinste celor care țin stindardul sus la LMK, caci sunt profesori extraordinari. Ei nu merita sa fie băgați in aceeași oala cu cei care, mai pe românește spus, freacă menta. Nu cere nimeni sa dați profesori afara, domnule director, dar măcar sa-i verificați daca fac orele v-ar fi la indemana. Ca-i știți prea bine.

    • Nu stiu cum mai arata LMK in interior, dar ce vad de afară, când trec prin zona fostului meu liceu, mă întristează. Soclul patronului spiritual, stă să cadă, o bucata de marmură deja s-a dus. Terenul din fața liceului, zici ca e o pârloagă uitată de lume. Chiar este așa de greu să faceti ceva in zona aia? Să puneți niște gazon ca lumea. A băgat Paval gazon în toate colțurile din oraș, oare lui ii place ce vede în fața LMK? La doi pași mai la deal, la Scoala 3, totul arată impecabil. Cum de acolo se poate??
      Cei mai frumoși ani i-am petrecut în acest liceu, dar acum ma doare sufletul când văd cum arata. Pe vremuri, altele erau conjuncturile, nu puteai emite prea multe pretenții. Dar acum? În era sponsorizărilor, a finanțării bazate și pe cerere, este inadisibil ca un liceu de talia LMK să arate mai prost decât o școală de la țară. Nu înseamnă că școlile de la țară trebuie să arate prost, toți elevii trebuie să aibă parte de cele mai bune condiții . Ce vreau să spun este că un liceu cu tradiția LMK merită mai mult decât imaginea dezolantă pe care o oferă trecătorului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.