Veniturile încasate in luna decembrie 2011, pe total buget general consolidat au fost în sumã de 63,74 milioane lei, fiind mai mari cu 20,2% fatã de aceeasi perioadã a anului precedent (53 milioane lei).
În totalul veniturilor colectate, ponderea cea mai mare este detinutã de venituriIe bugetului de stat care în luna decembrie au fost in sumã de 28,10 milioane lei, fiind mai mari cu 7,3 % fatã de decembrie 2010.
In cadrul bugetelor de asigurãri sociale, evolutia încasãrilor in luna decembrie 2011 comparativ cu perioada similarã a anului 2010 este urmãtoarea :
– La bugetul asigurãrilor sociale de stat veniturile încasate au fost de 21,85 milioane lei, înregistrându-se o crestere cu 19,8 % fatã de decembrie 2010.
– La bugetul Fondului national unic de asigurãri de sãnãtate, veniturile încasate au fost de 13,07 milioane lei, in crestere cu 64,3% fatã de decembrie 2010;
– La bugetul asigurãrilor pentru somaj suma încasatã a fost de 0,69 milioane lei, fatã de decembrie 2010 înregistrându-se o crestere de 2,9 %.
Directia Generalã a Finantelor Publice, prin Activitatea de inspectie fiscalã,în luna decembrie a stabilit diferente de impozite si taxe de 1,45 milioane lei, prin verificarea unui numãr de 87 agenti economici din judetul Vaslui.Sumele suplimentare de platã stabilite reprezintã : diferente de TVA si accesorii in valoare de 0,95milioane lei, diferente de impozit pe profit si accesorii in valoare de 0,21 milioane lei si impozit pe dividende în valoare de 0,23 milioane lei.
Pentru încãlcarea unor acte normative, inspectorii fiscali au aplicat pe parcursul verificãrilor un numãr de 12 amenzi contraventionale in sumã de 15,3 mii lei, din care în timpul controlului au fost încasate 2 amenzi în cuantum de 5 mii lei .
Amenzile s-au aplicat in general pentru :
– nerespectarea reglementãrilor legale de întocmire a documentelor contabile;
– nedepunerea în termenul legal a declaratiilor fiscale si neplata la termen a obligatiilor fiscale;
– nedotarea si neutilizarea conform prevederilor legale a caselor de marcat ;
Director executiv, Intocmit,
Ec.Mihaitã Pantiru Ec. Mirela Bulgaru