• Gelu Frunză este cunoscut de sătenii din Botesti, si cei care au copilărit cu el îsi amintesc cît de inteligent era • astăzi se va face autopsia pilotului, pentru a se afla dacă acesta consumase alcool sau nu, înainte de a se urca în avion • nenorocirea s-a petrecut sîmbătă seara, cînd Gelu Frunză a plecat de la o nuntă, s-a urcat în avion, dar s-a prăbusit •
Tragedia care face înconjurul tării de cîteva zile, cea referitoare la moartea stupidă a unui pilot, are legătură cu judetul Neamt, pentru că Gelu Frunză (foto) îsi trage rădăcinile din comuna Botesti. Nu putine au fost vacantele în care acesta hălăduia pe meleaguri nemtene, venind de la Iasi, unde era familia lui, în curtea bunicilor de la Botesti, comună traversată pe drumul european E85. Acum, oamenii din sat vorbesc cu mari regrete despre cel pe care l-au cunoscut de pe vremea cînd era mic copil si apoi si-a croit un drum în viată greu de parcurs de multă lume. „L-am cunoscut pe Gelu. Ne-am jucat pe vremea copilăriei noastre, pentru că îsi petrecea vacantele aici. Era grozav de destept! Ne uimea pe toti cu inteligenta lui. Avea răspuns pentru orice, iar noi îl consideram o capacitate. Moartea lui este o mare pierdere pentru familie, pentru cunoscuti, pentru tară în general“, a declarat Gabriela Acsinte, din Botesti. Prin sat, oamenii vorbesc că înmormîntarea va avea loc la Botesti, dar acest amănunt încă nu a fost stabilit de către membrii familiei. „Vom vedea cum vom decide pînă la urmă. Încă nu stim nimic sigur“, a declarat o rudă din Bucuresti a lui Gelu Frunză. Mama decedatului locuieste în Iasi, iar fratele lui are domiciliul la Tîrgu Frumos.
O moarte stupidă
Despre Gelu Frunză, presa a scris în mai multe rînduri. Acum doi ani a fost considerat erou de către foarte multă lume, după ce a reusit să scape cu viată dintr-un incident aviatic petrecut la Clinceni. După decolare, avionul usor, de provenientă cehă, pe care îl pilota cînd a fost protagonistul incidentului a pierdut una dintre roti si a fost nevoit să survoleze timp de trei ore aeroportul de la Clinceni, pînă să aterizeze. Avea cu el si un tînăr pe care-l initia în tainele zborului. La viata sa a făcut fată cu brio multor încercări ale „aerului“, pînă sîmbătă, 20 octombrie, cînd aripile avionului nu l-au mai putut tine deasupra mortii. Gelu Frunză a mers la o nuntă si la un moment dat, după cum îsi amintesc participantii la petrecere, s-a ridicat de la masă, fără să spună ceva, cuiva. După zece minute de la plecare, nuntasii au auzit că avionul în care urcase Gelu Frunză s-a prăbusit. Ca de obicei, au apărut ipotezele tragediei: unii au zis că ar fi vrut să fure mireasa cu avionul, altii că ar fi fost băut si poate nu a stiu ce face… Cert este că mireasa neagă varianta cu furatul ei si plimbatul prin aer. Iar dacă Gelu Frunză consumase alcool, se va sti astăzi, cînd medicii legisti vor face necropsia cadavrului. Pilotul nu a murit la impactul avionului cu solul. El a fost preluat de o salvare, dar nu a mai putut fi salvat.
Pasiunea vietii lui i-a adus sfîrsitul
Gelu Vasile Frunză avea 51 de ani si era absolvent a patru facultăti. A terminat Fizica Atomică la Măgurele, avea un masterat în Cibernetică, Statistică si Informatică Economică la ASE, a terminat Academia de Aviatie de la Băneasa si a făcut si Facultatea de Drept. A fost patronul unei firme de IT si a predat ca profesor la mai multe universităti din România si, ca profesor-invitat, a tinut prelegeri si în institutii similare de peste Ocean. Gelu Frunză a avut si o scoală de pilotaj, unde era pilot-instructor. Din 2005, era si inspector de zbor. Primul contact cu văzduhul l-a avut la 16 ani. Gelu Frunză a sărit mai întîi cu parasuta. A urmat apoi cursuri de planorism si, la 17 ani, a ajuns la mansa unui ZLIN, un avion ceh. „Pentru mine, pilotajul a fost si rămîne o pasiune. Multi îl fac pentru bani sau ca să iasă în evidentă“, declara acum cîtiva ani Gelu Frunză, vorbind despre plăcerea pe care o avea cînd era la mansă.