O bucureşteancă susţine că a găsit viermi în ciorba primită la un restaurant Snack Attack din Bucureşti. Cei acuzaţi afirmă că este imposibil ca o astfel de larvă să ajungă în produsele lor.
Pe adresa consumator@evz.ro a ajuns ieri o reclamaţie potrivit căreia într-un restaurant Snack Attack din Bucureşti, aflat în zona Piaţa Presei Libere, s-a vândut o ciorbă care conţinea carne de pui, smântână, legume şi viermi. Inedita experienţă ar fi avut loc luni la prânz, reclamaţia fiind însoţită de fotografii cu ciorba în cauză.
Reprezentanţii Snack Attack susţin că doamna care a reclamat situaţia a refuzat să le dea detalii care le-ar fi permis să clarifice ce s-a întâmplat: nu le-a prezentat bonul fiscal şi nici produsul incriminat şi nici măcar pozele trimise la protecţia consumatorilor sau la „Evenimentul zilei”.
„17 etaje mănâncă acolo. Trebuie să tragem un semnal de alarmă”
„Neavând bonul fiscal, am făcut demersul ca măcar cei care se ocupă de partea de sănătate publică să meargă să verifice situaţia. Totuşi, sunt 17 etaje de birouri cu oameni care mănâncă acolo. Dacă e o problemă, trebuie să tragem un semnal de alarmă. Dăm bani pe mâncarea aia”, ne-a spus Daniel Martin, cel care a făcut publică situaţia şi a transmis fotografiile către autorităţi şi la EVZ.
„Avem semne de întrebare privind intenţiile doamnei”
Reprezentanţii Snack Attack susţin că au căutat să clarifice pe loc situaţia, însă doamna respectivă nu a prezentat bonul fiscal şi nici produsul incriminat.
„Produsul aflat în discuţie este ciorbă de pui cu smântână şi legume (morcov, ceapă, ardei, ţelină). Din pozele primite de la dumneavoastră, putem observa că este o larvă a unui fluture, însă calitatea slabă a fotografiei nu ne permite să identificăm ce specie este. Important este că aceste larve nu vizează în niciun caz carnea de pui, ele fiind strict consumatoare de frunze de legume. Mai mult, având în vedere că legumele folosite la ciorbele noastre sunt primite de la furnizori curate şi fără frunze, considerăm că este imposibil ca o astfel de larvă să ajungă în produsele finite. De aceea, avem mari semne de întrebare cu privire la bunele intenţii ale doamnei”, se arată în replica primită de la Snack Attack, semnată de Marieta Anastasescu, administrator judiciar, care adaugă faptul că toate ingredientele folosite sunt atent alese şi verificate.
OPC: „Nu s-au găsit dovezi incriminatorii”
Reprezentanţii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor au mers ieri la sediul Snack Attack amintit ca să verifice situaţia. „Nu s-au găsit dovezi incriminatorii”, ne-a declarat Daniel Istrate, comisar-şef la OPC Bucureşti.
Azi va avea loc un control al Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bu cureşti.
„Dacă primim sesizări de la consumatori, automat facem control. Doar jumătate din reclamaţii sunt serioase.”
CONSTANTIN LUPESCU, Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Bucureşti
PAŞI DE URMAT
Ce faci când iei alimente „infestate”
Experţii în protecţia consumatorilor le recomandă celor care descoperă alimente suspecte să aibă mai întâi grijă să păstreze bonul ce dovedeşte că au achiziţionat produsul în cauză.
„Situaţia se poate reclama la oficiul local pentru protecţia consumatorilor (are atribuţii mai ales în ceea ce priveşte etichetarea sau dacă respectivul client a fost păcălit), dar şi la direcţia locală sanitar-veternară şi pentru siguranţa alimentelor”, e sfatul specialistului în alimentaţie Gheorghe Mencinicopschi.
„În cazul în care în urma controalelor se descoperă nereguli, firma reclamată poate fi sancţionată contra venţional, mergându-se până la suspendarea activităţii pentru o anumită perioadă”, adaugă Mihai Titichi, şef serviciu juridic la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor.
evz.ro