- Advertisement -
Închirierea unei macarale, care stă şi rugineşte de când au fost sistate lucrările, a costat bugetul 40.000 de euro * Noua conducerea a CJ încearcă acum din răsputeri reluarea lucrărilor
La aproape trei ani de la sistarea totală a lucrărilor la ceea ce trebuia să fie Centrul de Afaceri, noua conducere a Consiliului Judeţului Galaţi a cerut un audit intern pentru a vedea dacă banii care se cheltuie pentru această lucrare se justifică. Vizate erau în special cheltuielile legate de închirierea unei macarale, de la SC Macarale SRL Sibiu, care a stat nemişcată în tot acest timp, dar care a costat bugetul judeţului peste 40.000 de euro. Adică, lunar, în jur de 850 de euro aruncaţi aiurea din banii gălăţenilor. Totul a început în primăvara anului 2009, atunci când atât constructorul spaniol GTM SA, cât şi cel gălăţean Britco SA au intrat în lichidare judiciară şi au părăsit şantierul de lângă Prefectura din Galaţi. La sugestia Direcţiei Tehnice, conducerea Consiliului Judeţului de la acea vreme a preluat contractul încheiat între constructorul spaniol şi proprietarul macaralei şi şi-a asumat plata chiriei pentru următoarele luni de zile. La momentul respectiv, conducerea CJ şi-a argumentat gestul prin faptul că spera ca fondurile pentru realizarea acestui obiectiv să fie deblocate, iar lucrarea să continue, evident cu un alt constructor. În plus, Direcţia Tehnică a mai avut un argument cu care şi-a susţinut ideea că nu este bine ca acea macara să fie scoasă de acolo: odată demontată, ea nu ar mai fi putut montată la loc din motive tehnice.
Reproiectare şi analiză a lucrărilor efectuate deja
Din păcate, anii au trecut şi nimic nu s-a schimbat! Nici măcar reproiectarea făcută în iarna 2009/2010 nu a ajutat la nimic, ducându-se pe Apa Sâmbetei alte 300.000 de lei. Noua conducere a Consiliului Judeţului spera ca în cel mai scurt timp Ordonanţa 161/2008, privind alocarea de la bugetul de stat a unor sume pentru continuarea şi finalizarea unor proiecte PHARE, să aibă şi norme de aplicare. Lipsa acestora a făcut ca lucrările să stagneze. Este mai mult decât evident că va trebui făcută o nouă proiectare, dar, ceea ce este cel mai important, va trebui efectuat un studiu pentru a se determina starea actuală a lucrărilor, asta pentru că în cei trei ani care au trecut lucrarea efectuată cam în proporţie de 20 la sută nu a fost conservată şi este posibil să apară probleme.
Proiect de peste şase milioane de euro
Proiectul Sălii Aplaudacilor, cum a fost ea botezată de gălăţeni, a fost câştigat în 2006 de Consiliul Judeţului, prin intermediul fostului Minister al Integrării Europene, structură administrativă intrată în componenţa Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei (MDRL). Finanţarea europeană era la momentul respectiv de 3,9 milioane de euro. Restul sumei, de până la 6,2 milioane de euro, trebuie adusă din surse guvernamentale – 1,3 milioane de euro – şi de la bugetul CJ Galaţi – aproape 1 milion de euro.
www.viata-libera.ro
- Advertisement -