spot_img
spot_img
5.2 C
Vaslui
29-nov.-2024
spot_img
spot_img

Cei patru olimpici vasluieni, emotii în fata unei experiente unice, la Olimpiada de Matematicã de la Husi!

- Advertisement -

FEED-BACK OLIMPIC… Vasluiul are de ce sã fie mândru, cãci la Olimpiada Nationalã de Matematicã, pentru clasele a VII-a si a VIII-a, editia 2024, organizatã anul acesta pentru prima datã în judet, mai exact la Husi, patru elevi de exceptie reprezintã învãtãmântul locului, la cel mai înalt nivel al Matematicii de gimnaziu. Maria Bîrlãdeanu, Theodor Ioan Tãtaru si Victor Casandra, elevi în clasa a VII-a, si Yannis Munteanu, clasa a VIII-a, sunt cei care au ajuns atât de sus în competitia în care se pot întrece, de regulã, doar cei mai buni dintre cei buni. Si, dupã primele zile de concurs, a fost foarte interesant de aflat cum se simte pulsul Olimpiadei Nationale desfãsurate în „orasul dintre vii”, chiar de la protagonistii acestui eveniment memorabil pentru istoria neconventionalã a locului. Cu totii s-au declarat încântati cã au avut aceastã sansã ineditã de a-si înfrunta concurenta acerbã de la vârful Olimpiadei de Matematicã la ei acasã. Subiectele însã au fost dificile, provocatoare si demne de o competitie nationalã. „Mã simt ca la un concurs de mare anvergurã, dar cu mai multe emotii, fiind ambitionat în plus de faptul cã am concurat acasã”, a spus Theodor Ioan Tãtaru. Si Yannis Munteanu a avut o remarcã memorabilã, acesta oferind, practic, „definitia zilei” pentru disciplina care i-a adus împreunã pe cei aproape 200 de elevi exceptionali din toatã tara: „Matematica este leagãnul tuturor creatiilor, altfel lumea ar fi inertã”.

Colegiul National „Cuza Vodã” Husi dovedeste încã o datã în aceste zile, calitatea învãtãmântului din aceastã scoalã, de vreme ce trei din cei patru olimpici care îsi joacã sansa la acest nivel al Olimpiadei Nationale de Matematicã sunt elevii sãi. Este vorba despre Maria Bîrlãdeanu, Theodor Ioan Tãtaru si Yannis Munteanu. Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu”, o altã scoalã etalon pentru întreg judetul Vaslui, îl are ca reprezentant pe elevul Victor Casandra. Acest lot al vasluienilor a pornit cu mult entuziasm în competitie si deja, când zarurile au cam fost aruncate, ei si-au fãcut, fiecare, câte o pãrere despre nivelul concursului. „Mã simt foarte bine la etapa nationalã a Olimpiadei de la Husi, iar atmosfera e plãcutã. Fatã de alte concursuri, la Olimpiadã este o competitie mai strânsã si mai importantã. Fiind prima datã când particip la „Nationala” de Matematicã, mi-a fost greu. Subiectele alese au fost destul de grele, dar destul de interesante. Pe viitor voi continua sã lucrez la Matematicã si voi încerca sã obtin un punctaj mai mare în fiecare an. Îmi doresc sã devin programator, domeniul în care Matematica joacã un rol foarte important, ajutându-mã sã gãsesc algoritmii potriviti. Îi multumesc din inimã domnului profesor de la clasã, domnul Sergiu Romascu, pentru tot ajutorul oferit prin pregãtirile pentru Olimpiadã”, a spus Victor Casandra, elev al Liceului Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui.

Yannis Munteanu, de la Colegiul National „Cuza Vodã” Husi: „Matematica ne ajutã sã avem vieti ordonate si sã prevenim haosul”

 „Mã simt destul de bine la Olimpiada Nationalã, fiind organizatã în orasul meu. Este o atmosferã plãcutã, trãitã alãturi de ceilalti colegi de la faza nationalã. Este mult mai diferit ca la un simplu concurs, deoarece vorbim de o fazã nationalã a unei olimpiade, iar miza este foarte mare. Dar… calificarea la „Nationalã”, doi ani consecutivi, este o realizare! Subiectele au fost de dificultate ridicatã, specifice unei faze nationale, unde se face selectia pentru lotul international. Problema de geometrie a fost interesantã, deoarece am folosit foarte multe teoreme, atât de geometrie spatialã, cât si de geometrie planã si a necesitat multã atentie. Din punctul meu de vedere, a doua problemã a fost cea care a fãcut departajarea, iar celelalte douã au fost interesante, dar destul de grele. Încã nu m-am decis ce voi face în viitor, dar cred cã în domeniul Matematicii sau în domeniul Informaticii îmi voi îndrepta pasii. Matematica ne ajutã sã avem vieti ordonate si sã prevenim haosul. Anumite calitãti, cum ar fi creativitatea, gândirea criticã, vederea în spatiu, gândirea criticã si abilitatea de a rezolva probleme sunt dezvoltate si întretinute de gândirea Matematicã. Matematica este leagãnul tuturor creatiilor, altfel lumea ar fi inertã”, este convins Yannis Munteanu.

Theodor Ioan Tãtaru: „M-a ambitionat faptul cã am concurat acasã”

„Mã simt ca la un concurs de mare anvergurã, dar cu mai multe emotii, fiind ambitionat în plus de faptul cã am concurat acasã. Fiind o fazã nationalã, ea atrage dupã sine si o atmosferã pe mãsurã, copii si pãrinti din toatã tara pe strãzile unui oras de provincie. Subiectele au avut o complexitate mai mare. Personal, cred cã au fost mai dificile decât cele de la faza nationalã de anul trecut. Interesante au fost toate subiectele, cu o mentiune pentru cele de geometrie. Pentru anul viitor, îmi propun sã mã calific la faza nationalã, sã am un punctaj bun la examenul de capacitate si sã performez în liceu la un profil care sã îmi permitã sã îmi îndeplinesc visul de a fi admis la Medicinã”, a precizat Theodor Ioan Tãtaru, elevul olimpic de la Colegiul National „Cuza Vodã” Husi.

Maria Bîrlãdeanu: „Mi-a dat încredere, motivare si sperantã cã pot demonstra cã dintr-un orãsel ca Husul se poate ajunge la Olimpiada Nationalã”

„Sunt tare mândrã cã în acest an, etapa nationalã a Olimpiadei de Matematicã se tine în orasul meu natal. Mi-a dat încredere, motivare si sperantã cã pot demonstra cã dintr-un orãsel plin de pasiune pentru aceastã Stiintã, cu multã muncã si rãbdare se poate ajunge la aceastã etapã. În cei 2 ani în care am mai fãcut cunostintã cu ceea ce înseamnã etapa nationalã, era totul nou, oras nou, persoane noi, dar aici, în orasul meu, m-am simtit ca acasã. Dorinta de a avea un nou premiu la aceastã etapã a fost cu atât mai mare si m-a motivat sã dau tot ce e mai bun. Pentru mine, fiecare etapã are dificultatea ei si moduri diferite de abordare. Cea mai grea este etapa nationalã, cãci are la bazã inspiratia. Au fost foarte interesante constructiile ajutãtoare de la partea de geometrie, pe care noi trebuia sã le vizualizãm si sã le desenam pe figurile deja date. Timpul de gândire a fost unul scurt si insuficient, din punctul meu de vedere, pentru a ne da seama ce trebuie sã facem. Visul meu se îndreaptã spre domeniul Medicinei. Sora mea este la începutul acestui domeniu si o privesc cu admiratie atunci când lucreazã si învatã. Îmi place sã ajut oamenii, sã le dau încredere si sperantã. Cred ca Matematica mã va ajuta prin spiritul de observatie, pe care mi l-am dezvoltat în acesti 3 ani de când avem o legãturã mai strânsã. Îmi place sã analizez problema si, din miile de solutii care existã, eu sã o pot alege pe cea mai bunã”, a explicat Maria Bîrlãdeanu, elevã a Colegiului National „Cuza Vodã” Husi.

CASETÃ: foto: Adina Ciomaga, matematician de carierã si cadru didactic la Universitatea Sorbona, este sustinãtor principal pentru Olimpiada de Matematicã de la Husi

SUSTINÃTOR…Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui a precizat cã, în aceste zile la Husi, la faza nationalã a Olimpiadei de Matematicã, se aflã 196 de elevi din clasele a VII-a si a VIII-a, din toate colturile tãrii. Sunt implicati în total nu mai putin de 130 de profesori. Evenimentul a avut festivitatea de deschidere pe data de 2 aprilie si este planificat sã se încheie pe 7 aprilie. Pentru organizarea la Husi a Olimpiadei de Matematicã, faza nationalã, Ministerul Educatiei a alocat suma de 263.446 lei. S-au alãturat si o serie de sponsori, între care, la Husi, se distinge firma Viacons Rutier, reprezentatã de inginerul Ioan Ciomaga, dar si de fiica sa, profesoara Adina Ciomaga, cea care, la rândul sãu, este un matematician redutabil. Adina Ciomaga a fost olimpicã de nivel national pe când era elevã a Colegiului „Cuza Vodã” Husi (liceu pe care l-a absolvit ca sefã de promotie), iar faptul cã în prezent este matematician de carierã, cercetãtor pasionat si cadrul didactic la Universitatea Sorbona face ca ea sã fie atât un reper în colectia învãtãmântului husean, cât si un model pentru acesti elevi olimpici, care îsi construiesc un drum sigur spre marea performantã în Matematicã.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

14 COMENTARII

  1. Cred ca doamna Heuberger vrea sa aiba un record: cele mai multe probleme urate la a VIII- a din istoria olimpiadei. Va multumim ca distrugeti generatii de copii doamna, ce sa mai zic si eu.

  2. Foarte frumoase subiectele de la a opta, mai ales problema propusă de doamna Heuberger. Ce sa zic, oricum lotul internațional va fi de la IHCB asa ca degeaba mai muncesc majoritatea elevilor.

    • Aveți dreptate, dar dacă cei care au corectat (majoritatea) au probleme la cap, nu avem ce sa facem. Insa contează că mai sunt astfel de copii si la noi in judet. Ei vor fi in istoria judetului, cu siguranță. Bravo !!

  3. Din câte am înțeles, subiectele nu au fost foarte omenești, mai ales la a VIII-a, unde s-a dat ecuații funcționale până la urmă. Si la a saptea am inteles ca a fost greu, dar faptul ca nu s-a dat o inegalitate sau o problema de numărare sau combinatorică la a opta este absurd, având in vedere subiectele. Am văzut membrii comisiei si am o idee despre autorii problemelor de la a opta. Corectorii nu cred că au fost foarte binedispuși, pentru că au făcut contestație peste 85% din participanți si la vizualizare au stat unii de la ora 9 până la ora 12, iar această intamplare pune un semn de întrebare asupra corectorilor si comisiei. La activitati nici nu se mai discuta. Miercuri, la podcast au fost foarte putini elevi, majoritatea fiind pe terenul de sport de la școală. Nu am nimic cu sportul, dar nu au fost deloc organizati si normal ca au făcut ce au vrut. Joi la Vaslui, cred ca nici măcar 50% nu au fost. Programul a fost făcut ca sa fie acolo, nu s-a respectat mai nimic, nu a existat organizare, treaba făcută de pomana. Oricum, faptul ca acesti copii s-au descurcat arata seriozitate și perseverență. Bravo copii!

  4. FELICITĂRI!
    O performanță atinsa după multă muncă, susținere din partea părinților și cadrelor didactice!
    Mult succes in continuare Mariei și băieților!

  5. Bravo copiilor, cel mai frumos lucru sa avem reprezentanți din cadrul liceului. Calificarea Mariei trei ani la rând , este un lucru deosebit, a băieților doi ani la rând este la fel deosebit. Aplauze pentru ei si succes pe mai departe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.