CONDITII City-managerul care este pe cale de a ajunge în conducerea Primãriei Husi va avea o putere de control si decizie deloc de neglijat, la nivelul orasului! De la Directia Economicã, Urbanism si pânã la Politia Localã sau cresa municipalã, totul va fi în subordinea acestuia. Din experienta altor orase care au deja un asemenea post ocupat, atributiile city-managerului îi dau „forta” unui viceprimar. Unii consilieri au afirmat cã leafa anualã a acestuia ar putea costa scump bugetul local!
Urbanismul, Directia Economicã, Administratia Publicã Localã, Biroul managementul proiectelor si Integrare Europeanã, Compartimentul Control Intern – managementul calitãtii – acestea sunt toate segmentele din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Husi, care vor intra în subordinea viitorului administrator public al orasului! Autoritatea acestuia însã nu se opreste aici. El va avea atributii de control si coordonare si asupra Serviciului Voluntar pentru Situatii de Urgentã, Serviciul Public Comunitar Local de Evidentã a Persoanelor, Politia Localã, dar si cresa municipalã. Trebuie spus cã în ceea ce priveste conditiile de participare la concursul ce va fi, în curând, organizat de Primãrie, acestea sunt destul de… îngãduitoare. Candidatii trebuie sã cunoascã limba românã scris si vorbit (!), sã aibã capacitate de exercitiu, sã fie sãnãtos, sã nu fi fost condamnat pentru o faptã penalã, iar în ce priveste studiile nu se fac precizãri clare despre specialitatea impusã sau de experientã profesionalã. Vor fi douã probe, una scrisã si un interviu, iar media de promovare va trebui sã fie minim 7,00.
Cât va costa bugetul un city-manager?!
Comisia de examinare va fi formatã din cinci persoane, una numitã de primarul Ioan Ciupilan si patru alese de CL: Constantin Bârsan, Nicoleta Rotariu, Murgulet Cosmin, Tocu Cãtãlin. În comisia de solutionare a contestatiilor, vor fi alti patru consilieri, Georgeta Giosu, Ioan Iacob, Catargiu Liliana, Filip Cosmin. De reamintit cã, în sedinta din 25 octombrie, la initiativa primarului Ioan Ciupilan, s-a aprobat în CL înfintarea unui administrator public la nivelul municipiului Husi. Desi aprobatã într-un final, initiativa a stârnit reactii în rândul consilierilor. „Domnule primar, este adevãrat cã acest administrator public ne costã cam 2 miliarde de lei vechi pe an? Cu salariu, cu bonusuri, cu sporuri, cu ce mai este, cam atât îi vom da omului. Sau, mã rog, în jur de aceastã sumã. Si eu de aceea nu mai înteleg: pânã acum spuneam cã trebuie sã restrângem cheltuielile, cã e crizã, iar acum, deodatã, avem bani de angajat city-manager!”, s-a exprimat consilierul Victor Blãnaru. Conform Regulamentului, Primãria va face publice detaliile, bibliografia si alte date suplimentare legate de concurs cu 30 de zile înainte de sustinerea acestuia.