Pentru că elevii din judeţ au din ce în ce mai multe probleme grave, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională vrea parteneriate cu şcolile u documentul va obliga şcolile să pună la dispoziţie spaţii pentru consilierea individuală a elevilor aflaţi în situaţii delicate u în judeţ sunt doar 25 de profesori consilieri u cei mai discriminaţi sunt elevii din mediul rural care nu beneficiază de consiliere decat în situaţii extreme Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) doreşte să încheie parteneriate educaţionale cu fiecare unitate şcolară din judeţ
Documentul a fost elaborat, iar în perioada următoare acesta va fi înaintat şcolilor, urmand ca în prima şedinţă cu directorii pe care o va organiza Inspectoratul Şcolar Judeţean, prevederile acestui document să fie discutate. “Prin acest parteneriat ne dorim promovarea activităţii instituţiei noastre, iar şcoala ne asigură un spaţiu în care noi să ne desfăşurăm activitatea. Ne dorim, de asemenea, ca şcolile să se implice în proiectele noastre”, ne-a declarat directorul CJRAE, Liliana Jeny Mihai. Reprezentanţii acestei instituţii speră ca prin acest document conducerile unităţilor de învăţămant să devină mai cooperante şi să pună, în primul rand, la dispoziţia profesorilor consilieri şcolari spaţii pentru ca aceştia să poată acorda consilierea de care elevii au, se pare, tot mai multă nevoie. În prezent, în judeţ sunt 25 de profesori consilieri şcolari, cărora le sunt arondaţi 30.231 de elevi şi preşcolari. Potrivit unei situaţii statistice a CJRAE, pe categorii de învăţămant aceştia sunt: preşcolari – 2.855, elevi în ciclul primar – 8.348, elevi în ciclul gimnaziu – 7.390, iar liceeni – 11.638. Alţi 20.000 de elevi din mediul rural nu beneficiază de serviciile consilierilor şcolari, decat în situaţii extreme, la solicitarea cadrelor didactice. Consilierii şcolari au acordat, în anul şcolar trecut, consiliere unui număr de aproape 20 de mii de elevi. Cei mai mulţi elevi cu astfel de nevoi sunt în randul liceenilor şi elevilor de gimnaziu, mai multe de 13.000 dintre aceştia fiind consiliaţi în anul trecut şcolar.
Abuzuri emoţionale şi problemele de comportament
Consilierea oferită şcolarilor a fost mai mult de grup, dar mulţi elevi au trecut pragul cosilierilor pentru situaţii diverse şi grave în acealaşi timp. “Unii vin pentru informare, cum ar fi cele de sănătate, cu probleme de comunicare, cu eşec şcolar, probleme de comportament, tulburări emoţionale, sunt anxioşi, depresivi, sau sunt unele situaţii de criză, cum ar fi divorţul părinţilor. Am avut, de semenea, situaţii de elevi abuzaţi emoţional, adică au fost ameninţaţi, şantajaţi, li s-a vorbit urat, sau unii sunt abuzaţi fizic de către părinţi care îi muncesc foarte mult. (Mihaela VLĂDESCU)