spot_img
spot_img
1 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Ce a fãcut primarul Vasluiului anul trecut?

- Advertisement -

Primarul Vasile Pavãl lanseazã raportul de activitate pe anul 2013

CIFRE… Anul trecut, primarul Vasile Pavãl a reusit sã înceapã investitii majore în municipiul Vaslui, investitii care au schimbat în bine fata municipiului resedintã. Multe dintre aceste proiecte urmeazã a fi finalizate în acest an, functie si de modul în care vor întelege contribuabilii sã-si achite taxele si impozitele la bugetul local, dar si de implicarea unor servicii din primãrie în atragerea unor investitii cu finantãri europene. Astãzi, primarul va prezenta raportul e activitate al institutiei pe anul 2013 în plenul Consiliului Local, pe servicii si birouri, asteptând pãrerea consilierilor locali.

Biroul Contabilitate din Primãria Vaslui a avut un rol major în activitatea primãriei, în 2013, având o serie de obiective importante de urmãrit, fiind vorba de asigurarea finantãrilor pentru institutiile si proiectele întregului oras. Astfel, acest birou a evidentiat înregistrãrile în contabilitate si a întocmit rapoartele financiare pentru cele mai mari proiecte de dezvoltare din istoria municipiului, prin Programul Integrat de Dezvoltare Urbanã (PIDU), proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile, precum si alte proiecte care au prins contur în 2014. Au fost urmãrite, în special, modul de încasare si de decontare la urmãtoarele proiecte din cadrul PIDU: Reabilitare infrastructurã de strãzi în municipiul Vaslui; Reabilitare, modernizare si extindere infrastructurã de transport public cu crearea unui terminal intermodal, precum si reabilitare, extinderea iluminatului public în municipiul Vaslui; Reabilitare zonã pietonalã centralã si iluminat arhitectural în municipiul Vaslui; Reabilitare si schimbare destinatie infrastructurã pentru servicii sociale în municipiul Vaslui; Cresterea sigurantei si prevenirea criminalitãtii în zona de actiune a municipiului Vaslui, prin achizitionarea de echipamente specifice si amenajarea unui centru de supraveghere. Pe lângã acestea, au fost urmãrite ca toate plãtile efectuate sã se încadreze în prevederile bugetare. „Proiectul de buget al Municipiului Vaslui pe anul 2013 a fost construit pornind de la executia bugetarã a anului trecut, tinând cont de legislatia în vigoare privitoare la elaborarea proiectului de buget local la partea de investitii publice si luând în calcul excedentul bugetar al anului precedent, în sumã de 4,2 milioane lei, excedent care a fost utilizat pentru finantarea cheltuielilor sectiunii de dezvoltare. Pentru anul 2014 am alocat pentru sectiunea de dezvoltare, prin HCL nr. 2/30.01.2014 suma de 956.198 lei, reprezentând excedentul bugetar al anului 2013”, explicã primarul Vasile Pavãl în raportul de activitate pe anul trecut, raport publicat pe site-ul propriu al primãriei.

Vasluienii si-au achitat taxele si impozitele în procent de 97%!

Veniturile proprii ale municipalitãtii, pe 2013, au provenit, în majoritate, din cote si sume defalcate din impozitul pe venit, peste 28 milioane lei fiind sumele programate a se încasa pe întregul an. La finele anului fiscal 2013, când s-a tras linia, primãria a cuantificat încasãri din impozite si taxe locale, de la contribuabili persoane fizice si juridice, în sumã de 21,2 milioane lei, cu un grad de realizare fatã de prevederile initiale de 97%. Pentru amatorii de statistici, iatã cum s-a prezentat „inventarul” primãriei Vaslui pe anul trecut. Contribuabilii existenti în evidentele fiscale se prezintã în urmãtoarea structurã: 36.756 roluri la persoane fizice; 3.645 roluri la persoane juridice. Principalele elemente care compun materia impozabilã detinutã de cãtre contribuabilii persoane fizice aratã cã în oras sunt 29.027 clãdiri si constructii diverse care îndeplinesc elementele constitutive ale unei clãdiri, 7,2 milioane mp teren intravilan si 28 milioane mp, teren extravilan. Persoanele fizice detin, conform datelor din evidenta primãriei, 13.598 mijloace de transport, inclusiv remorci, pe tipuri. Raportul de activitate al primarului demonstreazã si care este materia impozabilã detinutã de cãtre contribuabilii persoane juridice, cu clãdiri si constructii având valoare de inventar 687 milioane lei, adicã peste 150 milioane euro. „În anul fiscal 2013, am fost notificati, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, de faptul cã un numãr de 73 agenti economici au intrat în insolventã. De asemenea, pentru 44 de agenti economici de pe raza municipiului Vaslui am fost notificati asupra faptului cã împotriva acestora a fost declansatã procedura falimentului conform Legii nr. 85/2006. În urma notificãrilor primite, municipiul Vaslui în calitate de creditor a formulat 46 declaratii de creantã si 25 de suplimente de creantã, în vederea înscrierii la masa credalã a debitorilor”, apare în raportul primarului Pavãl.

1079 de vasluieni au beneficiat de facilitãti fiscale

„În urma acordãrii facilitãtilor fiscale, în evidentele municipiului Vaslui, s-au înregistrat, la finele anului 2013, un numãr de debitori scutiti de la plata impozitelor si taxelor locale, dupã cum urmeazã: în cazul persoanelor fizice: 1079, la impozit clãdiri; 215, la impozit teren intravilan; 51, la impozit teren extravilan; 37, la impozit mijloace de transport”, se mai aratã în raport. Cel mai important punct de pe agenda primarului Pavãl, însã, a fost legat de investitii, acest segment care a necesitat eforturi financiare foarte mari, având în vedere nevoile orasului. La „Învãtãmânt”, a fost achizitionat un sistem automat deschidere ferestre pentru desfumare si sistem de semnalizare avertizare în caz de incendiu la Scoala Brodoc si a fost refãcuta acoperisul Liceului „Mihail Kogãlniceanu”. La capitolul „Culturã, recreere, religie” au fost fãcute reparatii curente la Teatrul de Varã, cu sistem de ventilatie cu recuperare de cãldurã, a fost amenajat punct recreativ 13 Decembrie si s-a instalat un generator de curent pentru stadionul municipal Vaslui (platformã, instalatii de utilizare, împrejmuire cu acoperis) si s-au executat lucrãri colaterale la proiectul „Ansamblu monument istoric Biserica „Tãierea Capului Sfântului Ioan Botezãtorul” si situl arheologic zona Curtilor Domnesti-Vaslui”. Sunt doar câteva dintre obiectivele de investitii la acest capitol, pentru cã s-au realizat mult mai multe lucrãri. La „Locuinte, servicii si dezvoltare publicã”, s-a lucrat mult pe proiectul PIDU, cu cele cinci componente ale sale, plus lucrãrile la o investitie majorã, cum este noua piatã agroalimentarã Centralã, care va fi inaugurat în acest an. Au fost achizitionate instalatii de utilizare gaze naturale pentru terminal intermodal, str. Decebal, s-a fãcut o deviere conductã de gaze naturale Soseaua Nationalã, în zona intersectiei cu str. Gh. Doja (inclusiv proiectare), s-a lucrat pe proiectul Reabilitarea sistemului de alimentare cu apã, sistemului de canalizare si a statiilor de epurare a apelor uzate din municipiile Vaslui, Bârlad, Husi si orasul Negresti. La „Mediu” s-au fãcut lucrãri de închidere a rampei de depozitare controlatã a deseurilor menajere, din zona Paiu. Pe „Transporturi”, raportul primarului pe anul trecut prevede, pe lângã lucrãril de asfaltare finantate de Uniunea Europeanã prin PIDU, si refacere îmbrãcãminte rutierã, zona locuinte Garã III – obiectiv în continuare, dar si refacere îmbrãcãminte rutierã în zona cuprinsã între bloc 236 si Colegiul Economic „Anghel Ruginã”, cu acelasi obiectiv în continuare. Primarul Vasile Pavãl recunoaste cã, anul trecut, nu s-au realizat o serie de obiective, cum ar fi: modernizare strand si amenajare bazã sportivã la Movas, construire platformã bazar si târg auto, amenajare mini salã sport, lucrare colateralã proiectului de bazã „Centru de zi pentru copii scolari, strada Gh. Racovitã”, sistematizare verticalã si reabilitarea elementelor arhitecturale cuprinse între str. Costache Negri si Asirom sau sistemul audio-film pentru Teatrul de Varã. Unele dintre aceste obiective sunt cuprinse în planul de investitii pe 2014 si se vor realiza în acest an, cu sigurantã.

Doar 159 de dosare pe lunã la Venitul minim garantat

„Din cauza fenomenului de sãrãcie, accesul persoanelor defavorizate la asistenta socialã capãtã proportiile unui sprijin indispensabil chiar si atunci când se dovedeste un sprijin temporar. În acest context s-a asigurat aplicarea legislatiei din domeniul social, elaborarea de strategii pentru identificarea prioritãtilor persoanelor aflate în dificultate, precum si crearea unui sistem de informare, monitorizare, consiliere si sprijin pentru persoanele beneficiare de ajutor social”, noteazã primarul Pavãl în raportul sãu de activitate. De la începutul anului si pânã la finele lunii decembrie 2013, s-au instrumentat aproximativ 159 de dosare/lunã pentru acordarea venitului minim garantat. Suma totalã reprezentând ajutorul social plãtit, cumulat pe anul 2013, este de 378.521 lei. „Referitor la acest aspect s-a elaborat un program de lucrãri efectuate de un numãr lunar de cca 80 persoane/lunã, pe puncte de lucru (SC GOSCOM SA, servicii de salubritate, Obor), lucrãri ce au constat în mãturat, transport si încãrcat gunoi, executãri sanțuri, desfundãri canale. Au fost acordate ajutoare de urgențã (bani, naturã) unui numãr de 254 familii sau persoane singure care se aflã în situații de necesitate cauzate de calamitãți naturale, incendii, accidente, precum si de alte situații deosebite, în valoare de 48.883 lei. Nu în ultimul rând, ne-am preocupat de asigurarea unei mese calde la Cantina de ajutor social, la o medie de 250 persoane pe lunã, cu o valoare de 503.098 lei, printre aceste persoane numãrându-se si aproximativ 120 beneficiari/lunã ai Legii nr. 416 privind venitul minim garantat, precum si persoane care plãtesc o parte din contravaloarea mesei”, mai scrie primarul în raport.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.