spot_img
spot_img
1.4 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Căruţă în care se aflau patru oameni, făcută praf de un tir

- Advertisement -

Ceea ce părea inevitabil de multă vreme s-a întâmplat duminică seară, chiar pe un drum naţional. O căruţă care circula noaptea fără a fi semnalizată a fost lovită violent de un autotractor. Bilanţul este tragic: două femei au murit, iar doi bărbaţi au ajuns la spital. Este cel mai grav accident de acest gen în care a fost implicată o căruţă în ultimii ani, îngrijorător fiind faptul că astfel de tragedii se pot repeta oricând.

Accidentul s-a produs în jurul orei 19.30, pe DN 2 E, şosea care face legătura între Fălticeni şi Gura Humorului. Înainte de intrarea în comuna Berchişeşti, Sebastian Bălănică, un şofer în vârstă de 38 de ani, din Comarnic-Prahova, care conducea un autotractor Iveco cu semiremorcă, venind dinspre Fălticeni, a lovit violent căruţa care circula în faţa sa. Atelajul a fost făcut bucăţi, o parte ajungând sub roţile colosului, iar resturi din el fiind împrăştiate pe asfalt. Automat, cei patru oameni care se aflau în acesta au fost proiectaţi pe asfalt.

Victimele sunt trei membri ai unei familii sărace din comuna Capu Câmpului şi un vecin al acestora. Ultimul, Costel Dogaru, în vârstă de 37 de ani, era cel care conducea căruţa, lângă el mai aflându-se Elisaveta Revnic, în vârstă de 70 de ani, nora acesteia, Irodia Obreja, de 47 de ani, şi fiul acesteia din urmă, Gheorghe Obreja, în vârstă de 28 de ani.

Din păcate, ambele femei au murit. Bătrâna de 70 de ani a decedat pe loc, în timp ce nora sa a fost urcată într-o ambulanţă şi dusă spre Spitalul Judeţean. Din păcate, gravul politraumatism de la cap i-a fost fatal acesteia în doar câteva minute. Bărbatul care conducea căruţa şi tânărul de 28 de ani au fost internaţi la Spitalul Judeţean Suceava. Aceştia au numeroase traumatisme şi contuzii, însă sunt în afara oricărui pericol.

Fără elemente reflectorizante şi căruţaşul beat

Şoferul maşinii de mare tonaj le-a declarat anchetatorilor că a văzut căruţa doar cu câţiva metri înainte de impact şi, deşi nu avea viteză, nu a avut cum să o mai evite. Declaraţiile sale sunt confirmate şi de inspectorii Autorităţii Rutiere Române, care, în urma analizării tahografului, au stabilit că şoferul avea o viteză puţin sub 50 de kilometri la oră. Ancheta ofiţerilor de la Serviciul de Poliţie Rutieră Suceava arată că cei patru se deplasau într-o căruţă care nu era semnalizată pentru deplasarea pe timp de noapte. Doar cel care conducea căruţa avea vestă reflectorizantă, însă, cum era mascat de femeile care stăteau în spatele său, nu a fost văzut de şofer.

Bărbatul care conducea căruţa era băut, în urma verificării cu aparatul etilotest rezultând că avea o concentraţie de 0,32 miligrame per litru alcool pur în aerul expirat.

În condiţiile în care şoferul circula cu viteză legală şi nu a încălcat vreo regulă de circulaţie, primele cercetări arată că vina exclusivă pentru producerea accidentului îi aparţine căruţaşului.

Problema căruţaşilor, fără prea multe soluţii

Comisarul Liviu Sfichi, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, şi-a exprimat dezamăgirea că, în ciuda eforturilor, căruţaşii nu înţeleg să respecte măcar regulile elementare de circulaţie.

„În ultimele săptămâni, împreună cu colegii de la Compartimentul de Analiză şi Prevenire al Poliţiei, am organizat şi executat acţiuni de prevenire a accidentelor de acest gen în care am împărţit căruţaşilor veste reflectorizante, explicându-le cât sunt de importante acestea. Avertizez că nu vom mai ţine cont de starea socială a celor care conduc căruţe pe drumurile naţionale şi le vom aplica amenzi drastice, nu avem altă soluţie”, a declarat şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava.

El a admis că problema căruţaşilor este extrem de complicată, conform legii acestora fiindu-le interzis să circule pe drumurile naţional europene, dar pe de altă parte în cele mai multe localităţi neexistând rute alternative secundare pentru deplasarea lor.

Cum legea care prevede confiscarea atelajelor nu se aplică din lipsa unor spaţii pentru depozitarea acestora, amendarea căruţaşilor pentru încălcarea regulilor de circulaţie pare soluţia cea mai la îndemână, deşi este greu de spus ce efect au aceste măsuri în condiţiile în care vorbim în general de oameni săraci, care nu îşi achită amenzile şi nici nu prea pot fi constrânşi să o facă.

Cum se poate muri din cauza unui căruţaş inconştient

În condiţiile în care circulă pe drumuri foarte tranzitate şi nici nu sunt semnalizate pentru deplasarea pe timp de noapte, căruţele sunt adevărate „bombe” pe patru roţi, victimele lor putând fi şi alţi participanţi la trafic.

Cel mai elocvent exemplu în acest sens este un accident produs pe 13 iunie a.c., pe DN 15 C, în comuna Fântâna Mare. Atunci, un tânăr în vârstă de 28 de ani, care se deplasa pe un motoscuter, s-a izbit în căruţa care circula în faţa sa, încărcată cu material lemnos. Un lemn i-a străpuns gâtul, omorându-l pe loc. Ancheta poliţiei a arătat că atelajul hipo care transporta lemne, condus de un localnic în vârstă de 58 de ani, nu era semnalizat pentru deplasarea pe timp de noapte, astfel că motoscuteristul nu a avut cum să-l vadă din timp.

Conform statisticilor Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, de la începutul anului, în judeţ s-au produs 35 de accidente rutiere grave în care au fost implicate căruţe, soldate cu opt morţi, 16 răniţi grav şi 50 de victime rănite uşor.

monitorulsv.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.