spot_img
spot_img
0.3 C
Vaslui
14-ian.-2025

Cadru didactic din Vaslui, despre cursurile online: „se folosesc telefoanele pãrintilor, dar este foarte greu”

- Advertisement -

ÎN VREME DE PANDEMIE… Vasluiul a intrat pe harta initiativei „Reactie pentru educatie”, menitã sã identifice o parte dintre resursele materiale necesare elevilor si cadrelor didactice pentru continuarea orelor în regim online. Câteva cadre didactice din judet au povestit cât de greu le este sã desfãsoare cursuri online si au solicitat sprijin pentru continuarea educatiei în mediul digital. „Predau la trei clase simultan: pregãtitoare, clasa I si clasa a II-a, la un numãr de 16 elevi. Am reusit sã adun doar 11 copii. Folosesc Facebook, unde am creat grupul clasei, acolo postez fisele pe grup, ei le rezolvã si mi le trimit pe messenger sau WhatsApp. Nu putem lucra pe nicio aplicatie pe internet deoarece nu au calculatoare toti copiii si nici acces la internet. Se folosesc de telefoanele pãrintilor, dar de cele mai multe ori rãmân fara date mobile (n.r. internet). Este foarte greu deoarece nu ne putem auzi si nici nu ne putem vedea”, a povestit un cadru didactic din Fãlciu. Pentru a-si tine orele online, dascãlul ar avea nevoie de 16 tablete, câte una pentru fiecare elev, precum si de acces la internet pentru acestea. Potrivit platformei care gãzduieste proiectul, suma totalã ce ar trebui investitã în acest caz se ridicã la 7.328 lei. Cei care vor sã sprijine cauza, pot gãsi mai multe informatii pe platformã – narada.ro, acolo unde pot si sã doneze, fie cã e vorba de bani sau chiar de tablete ori alt mijloc de comunicare.

Un alt caz se aflã în comuna Blãgesti, acolo unde un cadru didactic a anuntat cã ar avea nevoie nu de bani sau tablete, ci de resurse educationale gratuite (lectii filmate, fise de lucru, teste). „Comunic cu o parte dintre elevii mei cu ajutorul platformei Google ClassRoom, pe care le incarc filmulete cu lectii noi, fise de lucru si teste, apoi le verific rezolvãrile postate de ei si le dau indicatii la fiecare în parte”, a explicat cadrul didactic. Un alt profesor, însã din Husi, a povestit pe platformã cum reuseste sã desfãsoare cursurile online în aceastã perioadã: „Pentru mine, dar si pentru elevii mei, cea mai bunã solutie este platforma Zoom. Cu o zi înainte propunem ora de întâlnire virtualã. Dupã ce ne-am organizat, intrãm pe platformã si discutãm tema în principiu, dar si lectia de zi. Doresc ca elevii sã cunoascã zinic câte ceva nou, de aceea realizez împreunã cu ei trei momente de spargere a ghetii: momentul ortografic, de lecturã si momentul care cuprinde neologisme. Încerc sã nu monopolizez discutia, le dau în mod frecvent dreptul la replicã. Din pãcate, doar 11 elevi din 35 intrã pe aceastã platformã, acestia neavând internet sau neavând semnal la telefon. Celorlalti încerc sã le trimit fise de lucru pe messenger si îi rog sã mi fotografieze paginile în momentul în care au terminat”.

Apel cãtre comunitate: „sã gãsim solutii concrete la nevoile pe care multi dintre elevii si profesorii din diferite zone ale României le au”

În prima etapã, Narada, prin „Reactie pentru Educatie”, a pus la dispozitia profesorilor un formular în care acestia pot lista toate lucrurile de bazã necesare, atât pentru ei cât si pentru elevii lor, pentru continuarea educatiei prin intermediul mediului digital. Acest formular este în continuare disponibil pe site pentru toate cadrele didactice si elevii cãrora le lipsesc dotãri de bazã. „Pentru comunitãtile vulnerabile, scoala înseamnã mult mai mult decât parcurgerea curriculei si promovarea examenelor. Scoala înseamnã mai ales locul în care sute de mii de copii au contact cu dascãlii lor, adicã adulti care se uitã la ei si le vãd potentialul, locul în care învatã sã ia decizii critice pentru viata lor si mai ales înseamnã sursa prin care ei aflã cã viata poate fi si altfel decât împãrtitã între munci fizice si familii care se confruntã, de multe ori, cu greutãti multiple. Înseamnã locul din comunitate în jurul cãruia se adunã pentru ei toate lucrurile bune. Sã le tãiem accesul la scoalã înseamnã sã le tãiem accesul la speranta cã viata poate fi si bunã, si mai ales la gândul cã ei au în fatã un viitor care poate fi luminos”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada. Având în vedere cã perioada de suspendare a cursurilor depinde de evolutia stãrii de urgentã impusã de rãspândirea virusului CoVid-19, initiatorii „Reactiei pentru Educatie” vin cu un apel de implicare cãtre comunitãti pentru satisfacerea unui numãr cât mai mare dintre nevoile urgente pe care le-au exprimat profesorii si elevii. „Momentele pe care le trãim cu totii ne-au fãcut sã constientizãm cât de important este sã fim uniti, sã ne sprijinim si sã gãsim solutii concrete la nevoile pe care multi dintre elevii si profesorii din diferite zone ale României le au. Este important sã identificãm comunitãtile vulnerabile si sã venim în sprijinul celor care au nevoie în aceastã perioadã de orice resursã educationalã astfel încât scoala sã poatã continua si de acasã”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educatiei si Cercetãrii.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.