Cea mai bunã elevã a promotiei 2021 a Scolii Gimnaziale „Constantin Motas” este Boureanu Nicola-Cosmina. Aceasta a avut o medie de absolvire aproape perfectã, 9.75. Rezultatele deosebite pe care le-a avut de-a lungul anilor de gimnaziu i-au fost rãsplãtite prin titulatura mult visatã de sef de promotie. „Nu existã niciun secret, doar dorinta de a învãta lucruri noi si de a evolua ca persoanã, dar si dorinta de a-mi multumi pãrintii. Stiu cã-n viatã nu este vorba numai despre note. A termina cu 10 pe linie sau a fi sef de promotie tine, în sistemul actual de învãtãmânt, si de noroc. Am colegi în clasã care sunt la fel de muncitori ca mine si sunt convinsã ca multi dintre ei vor avea succes în viatã, chiar dacã nu au fost sefi de promotie”, a mãrturisit Nicola.
Elevã a clasei a VIII-a A, Nicola a parcurs cei mai frumosi ani ai copilãriei sub îndrumarea dirigintei Doniga Mihaela. „Am frecventat cursurile clasei a VIII-a A, la scoala Gimnazialã „Constantin Motas” ,sub îndrumarea profesoarei de Limba si literatura românã Doniga Mihaela. De-a lungul celor patru ani de gimnaziu, eu si colegii mei am reusit sã devenim un colectiv unit, chiar dacã uneori au fost si neîntelegeri. Prieteni, colegi, ei vor rãmâne amintirea cea mai frumoasã a acestor ani, mereu vor exista în sufletul meu. Acesti patru ani de gimnaziu au reprezentat o nouã etapã din formarea mea ca om, formându-mi caracterul, personalitatea, idealurile si modul de a întelege lumea si de a mã raporta la ea”, ne-a declarat Nicola. Realistã si constientã cã trebuie sã munceascã si mai departe pentru a ajunge unde îsi doreste, considerã cã titlul primit nu reprezintã o garantie a succesului. „Media cu care am încheiat cursurile clasei a VIII-a a fost 9.75, dar sunt constientã cã statutul de sefã de promotie nu-mi asigurã succesul în viatã. De aceea, mai am mult de lucrat pentru formarea mea. Stiu cã-n viatã nu e vorba numai despre note. A termina cu 10 pe linie sau a fi sef de promotie tine, în sistemul actual de învãtãmânt, si de noroc. Am colegi în clasã care sunt la fel de muncitori ca mine si sunt convinsã cã multi dintre ei vor avea succes în viatã, chiar dacã nu au fost sefi de promotie”, a spus Nicola.
„Mi-as fi dorit sã existe materii care sã vizeze dezvoltarea personalã, autocunoasterea si implicarea în comunitate”
Setea de cunoastere si dorinta de a se perfectiona au ajutat-o pe fatã sã ajungã printre cei mai buni elevi ai generatiei. „Nu existã niciun secret pentru rezultatele mele, doar dorinta de a învãta lucruri noi si de a evolua ca persoanã, dar si dorinta de a-mi multumi pãrintii”, a explicat eleva. Pe drumul spre succes a avut mereu sprijinul pãrintilor, care i-au servit ca adevãrate modele demne de urmat.” Toti profesorii au avut un rol important în formarea mea, pentru cã de la fiecare am învãtat ceva. E adevãrat cã unii sunt mai dedicati meseriei decât altii, dar nu ar fi frumos din partea mea sã evidentiez extremele. Rolul decisiv l-au avut însã pãrintii mei. Acestia mi-au insuflat valorile adevãrate si m-au sprijinit când pasii mei au fost nesiguri”, a spus Nicola. Pasionatã de Limba românã, de-a lungul anilor de gimnaziu fata a participat la Olimpiada de Limba si literatura românã, dar si la Concursul de traduceri „Corneliu M. Popescu”. Materiile ei preferate sunt cele umane, însã si-ar fi dorit sã existe si ale obiecte care sã ajute la dezvoltarea personalã a elevilor. „Îmi plac Limba si literatura românã si Limba englezã. Mi-as fi dorit sã existe materii care sã vizeze dezvoltarea personalã, autocunoasterea si implicarea în comunitate”, a explicat sefa de promotie. Fãcând parte dintr-o generatie care a simtit efectele pandemiei, Nicola considerã cã elevii au nevoie de mai multã apropiere si de mai multe activitãti într-un cadru non-formal alãturi de colectivul clasei. „De asemenea, cred ca ar fi bine sã existe mai multe iesiri în grup. Suntem generatia care, din cauza pandemiei, nu am mai fãcut excursii si tabere, evenimente importante din viata unui elev. Ca o parantezã, la examen, putem avea la punctul 2 sã povestim o întâmplare din tabãrã/excursie, în conditiile în care multi dintre elevi nu au trecut de granitele judetului”, a adãugat fata. Pe viitor, oscileazã între douã variante pentru care sã opteze în privinta facultãtii, însã, pânã atunci, va continua studiile liceale în cadrul Liceului Teoretic „Emil Racovitã”.” As vrea sã urmez cursurile liceului „Emil Racovitã” ,la profilul stiinte sociale. Momentan, în ceea ce priveste facultatea, mã gândesc la Academie sau Drept”, a încheiat Nicola.