spot_img
spot_img
4.3 C
Vaslui
29-nov.-2024
spot_img
spot_img

Bătaie de joc pe drumurile din Galaţi! Se vopsesc gropile de pe DN26

- Advertisement -

În loc să reabiliteze arterele pe care le are în grijă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale spoieşte craterele din ele * Scuza este că astfel şoferii le pot ocoli noaptea


DN 26 Galaţi-Oancea. Teoretic este primul drum aparţinând Uniunii Europene văzut de cetăţenii republicilor ex-sovietice ce vor să pătrundă în spaţiul comunitar. Mai mult, este chiar un drum strategic. Orice om de bun simţ ştie aceste lucruri, mai puţin oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR). Aceştia nu au mai alocat bani pentru reabilitarea respectivului drum din vremuri imemoriale.
Cu toate acestea, locuitorii localităţilor prin care trece măreţul drum naţional au avut parte de o mare surpriză în acest weekend. Un utilaj ce se ocupă de marcajele de pe mijlocul drumurilor a ajuns prin comune, a trasat dungile regulamentare, după care a trecut mai departe. Oamenii angajaţi de CNADR pentru această misiune nu au ratat absolut nimic. Inclusiv gropile din asfalt, pline cu apă, au fost vopsite în alb.
“Duminică au trecut cei cu maşina de vopsit pe aici, nene. Dar să ştiţi că au trecut destul de repede, că se grăbeau spre Oancea. Am văzut eu că vopseau prin gropi, dar or şti ei mai bine decât mine”, ne-a spus un puşti din Măstăcani.
Oamenii ce se ocupă de semnalizarea drumului s-au mişcat relativ repede. Mergând după marcajele proaspete am ajuns lângă utilajele respective în apropiere de Vlădeşti. Erau parcate pe marginea drumului, deoarece dimineaţă plouase şi nu puteau aşterne vopseaua pe şoseaua udă. Am încercat să intrăm în vorbă cu muncitorii, însă aceştia ne-au comunicat că nu pot da nicio informaţie în ceea ce priveşte activitatea lor. După mai multe insistenţe, aceştia şi-au sunat un şef, care la rândul său ne-a informat că ne va contacta în legătură cu detalii despre lucrarea cu pricina, de-abia după ce se va consulta cu superiorii săi ierarhici. Până la închiderea ediţiei nu ne-a mai contactat absolut nimeni.
Pe de altă parte, surse din cadrul CNADR ne-au spus că respectivele marcaje erau foarte necesare, având în vedere că o asemenea lucrare nu s-a mai executat pe DN 26 din anul 2010. De asemenea, conform aceloraşi surse, respectivele marcaje reprezintă singurele lucrări de reabilitare ale drumului de intrare în Uniunea Europeană pe anul 2013, având în vedere că de la centru nu s-a alocat niciun leu pentru asfaltare. “Ce fac oamenii ăştia este o prostie. Mai bine puneau nişte asfalt, că ne dristrugem maşinile, decât să toarne vopsea prin gropi. Acum, că au pus marcajele, putem să ocolim gropile noaptea, însă era mai bine ca aceste gropi să nu existe deloc”, ne-a spus Cristian Tătaru, şofer de autoutilitară, care străbate zilnic această rută.
“Am maşini ce ajung zilnic până la Suceveni. Reparaţia lor mă costă anual aproximativ 100.000 de lei. Mai mult, plătesc rovinietă în valoare de 25.000 de lei. Mi se pare o bătaie de joc la adresa şoferilor, dar şi a patronilor firmelor de transport să vopseşti nişte gropi în loc să asfaltezi. Pe de altă parte, nici nu mai ştiu cui ar trebui să ne plângem”, ne-a spus şi Gheorghe Dumitru, patronul unei importante firme de transport din Galaţi.
Absurditatea drumarilor merge ceva mai departe de vopseaua aplicată în gropi. Conform programelor de investiţii, anul acesta, pe drumurile naţionale din Galaţi vom avea camere de luat vederi la Gârboavele şi Şendreni, pentru a putea fi prinşi mai uşor şoferii ce-şi permit să nu plătească rovinieta pentru accesul pe drumurile ciuruite de bombe.

viata-libera.ro

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.