În jurul orelor 9.30, zona Centralã din Bârlad, zona Stadion si Grãdinã au rãmas brusc fãrã curent electric, fiind afectate aproape toate institutiile si societãtile comerciale de pe strada principalã Republicii. Printre ele: Primãria, Spitalul de urgentã si Sectiile de Pediatrie (fostul Spital de Copii). În afarã de institutii au fost afectati si mii de consumatori casnici. În timpul penei de curent s-au produs disfunctionalitãti, cunoscute si ca „socuri de curent”, astfel cã mai multe aparate electrice si electrocasnice, calculatoare si surse de curent au fost arse, atât la spitalul bârlãdean cât si la societãtile comerciale din zonele unde s-a produs socul de curent. E.ON Moldova îsi cere scuze si asteaptã cererile de despãgubiri în limitele legii.
Pagube importante a suferit în special spitalul care a rãmas fãrã drosere la lãmpile cu neon, s-au ars câteva swich-uri la calculatoare si alte aparate, paguba încã nefiind evaluatã la închiderea editiei. Se pare cã si la unul sau douã laboratoare de analize particulare s-au produs pagube importante. Alimentarea cu energie electricã a revenit în jurul orelor 10.30. Reprezentantii E.ON Moldova Iasi au trimis precizãri cu privire la acest incident. „O disfunctionalitate produsã ieri, 27 februarie, în jurul orei 10.00, la un echipament dintr-o statie de transformare a perturbat alimentarea cu energie electricã la parte a consumatorilor din zonele Centralã, Stadion si Gradinã din municipiul Bârlad. Alimentarea cu energie electricã a fost restabilitã în conditii optime în circa o jumãtate de orã de la producerea incidentului. La acest moment, o echipã de specialisti din cadrul companiei analizeazã cauzele producerii acestui eveniment. E.ON Moldova Distributie cere scuze clientilor pentru disfunctionalitãtile produse si pentru disconfortul creat si îsi afirmã întreaga disponibilitate pentru solutionarea operativã a sesizãrilor privind acest incident. Consumatorii care considerã cã au fost afectati în urma acestui incident prin defectarea aparaturii electrice trebuie sã anunte în scris furnizorul de energie electricã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data producerii incidentului sau de la data luãrii la cunostintã a incidentului. În maximum 15 zile calendaristice de la data depunerii cererii în scris, titularul de contract care a solicitat despãgubirea va primi rezultatul analizei privind acordarea sau neacordarea de despãgubiri. Precizãm cã despãgubirile pentru aparatura electrocasnicã deterioratã se acordã în conditiile stabilite de Autoritatea Nationalã de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Aceste conditii se regãsesc si în contractele de furnizare a energiei electrice. Astfel, potrivit prevederilor legale, consumatorii casnici vor fi despãgubiti pentru cazurile de deteriorare a receptoarelor electrocasnice doar dacã acestea au fost cauzate de functionarea necorespunzãtoare a retelei electrice de distributie, iar aceste cauze pot fi atribuite exclusiv distribuitorului de energie electricã. Exceptie fac receptoarele electrocasnice de tipul lãmpilor electrice si receptoarelor electrotermice, care nu fac obiectul acestor despãgubiri”, a precizat Sorin Munteanu, purtãtorul de cuvânt al E.ON Distributie Moldova Iasi.