spot_img
spot_img
0.8 C
Vaslui
25-nov.-2024
spot_img
spot_img

Bârladul are zece autobuze electrice, dar nu si autobazã si statii de încãrcare!

- Advertisement -

AUTOBUZE, DA … INFRASTRUCTURÃ, BA! La Bârlad au sosit autobuzele electrice, semn cã orasul vrea sã intre in fortã în era „Eco”! Numai cã, la o privire mai atentã, localnicii pot vedea cã infrastructura necesarã functionãrii acestora este departe de a fi terminatã. Mai exact, nu sunt multe chestii gata încã, deoarece nu se spune nimic despre tot ce mai trebuie fãcut sau s-a fãcut! „Ziaristii” pe post de functionari publici în Primãrie nu aratã decât … mândria primarului Boros, ca sã îi creascã valoarea la alegeri.

Cele zece autobuze electrice achizitionate recent de municipalitatea bârlãdeanã au intrat în probe pe trasee. Pe 13 decembrie au fost efectuate primele deplasãri pe strãzile Bârladului, inclusiv pe cele care vor fi incluse pe viitoarele rute de transport local în comun (Bulevardul Epureanu, Dragos Vodã, Vasile Pârvan, Ioan Popescu, Col. Simionescu Sava, Paloda, Mihai Viteazul etc.). Primarul Dumitru Boros a fost prezent alãturi de echipa primãriei în primul autobuz electric supus probelor pe domeniul public. Mândria sa a fost … mare, însã a uitat sã mai facã niste precizãri! Dar, asa cum bine stiti, primarul Boros, proaspãt înrosit de partidul care abia îl astepta sã-i vinã în „brate”, a omis sã spunã care va fi momentul în care cele zece autobuzele electrice vor intra pe trasee pentru a face transport de cãlãtori! A circulat pentru a se „mândri” cu un singur autobuz electric! Ca sã vadã bârlãdenii, nu-i asa, care vor începe sã se „mândreascã” si ei cu … cu ceva ce încã nu existã! Adicã existã autobuzule electrice, dar care lipsesc cu desãvârsire de pe traseele prevãzute în proiect!

„Mai mult decât experienta plãcutã pe care mi-a oferit-o cãlãtoria cu un mijloc de transport electric, am trãit multumirea deplinã de a fi dus la bun sfârsit acest proiect. Nu a fost chiar simplu sã construim de la zero serviciul public de transport în comun. Metaforic vorbind, când am pornit la drum, dupã 17 ani în care serviciul a fost efectuat de firme private, nu aveam nici mãcar un surub, darãmite un autobuz. Acum avem microbuze si autobuze noi, panouri de afisaj electronic în statii, o autobazã în constructie si urmeazã extinderea traseelor de transport pe strãzi unde autobuzele nu au circulat niciodatã”, a declarat primarul Dumitru Boros.

Despre autobuzele electrice: pentru început, câteva precizãri, pânã nu ruginesc…

Autobuzele electrice au dotãri de ultimã generatie, printre care prize de încãrcare a telefonului, aer conditionat, rampe automate pentru îmbarcarea persoanelor cu dizabilitãti care se deplaseazã cu cãruciorul, loc special pentru astfel de cãrucioare etc. Vã vom tine la curent cu detalii despre momentul în care autobuzele electrice vor intra pe trasee pentru a face transport de cãlãtori, pentru cã, asa cum vã spuneam, nici pomenealã sã înceapã sã ruleze pe strãzi… încã. Deoarece este nevoie de urmãtoarele:

– autobazã pentru transportul public urban construitã – dar care este încã în lucru!;

– douã trasee noi înfiintate aferente serviciului public de transport electric, care încã nu sunt gata!;

– statii de transport public amenajate – 38 bucãti din care nu prea existã (încã!!) niciuna amenjatã cum scrie în proiect;!

– parcãri de tip park&ride construite – 3 bucãti, încã neterminate de construit!;

– sistem de monitorizare video CCTV în intersectiile aglomerate de pe traseul noilor rute de transport public electric înfiintate – abia se lucreazã la ele;

– sistem de localizare a mijloacelor de transport public urban; sisteme de informare în timp real a pasagerilor, amplasate în mijloacele de transport în comun si în statiile de transport public; sistem aferent dotãrii centrului de comandã pentru managementul traficului, cu componente specifice software si hardware, la care ori se lucreazã, ori încã nu au început lucrãrile…

Ce lucrãri prevede investitia

Referitor la obiectivul „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad”, acesta are mai multe componente. Astfel, sunt înfiintate douã noi trasee de transport public urban de cãlãtori ce vor avea o lungime totalã de 30,76 km (pentru cã încã sunt în lucru…)

Traseul 1 (lungime – 15,36 km, timp de parcurgere 56 minute, 25 statii) se va desfãsura pe ruta: Autobaza – Soseaua Tecuciului – str. General Vasile Milea – str. Mihai Viteazu – str. Colonel Simionescu Sava – str. Paloda – str. loan Popescu – str. Vasile Pârvan – str. Cãpitan Grigore Ignat – Bulevardul Republicii – Restaurant Galamar – Bulevardul Republicii – Bulevardul Epureanu – str. Constantin Hamagiu – str. Nicolae Bãlcescu – str. Dragos Vodã – str. Mihai Eminescu – soseaua Tecuciului – Autobaza.

Traseul 2 (lungime – 15,40 km, timp de parcurgere 58 minute, 28 statii) se va desfãsura pe ruta: Autobaza – soseaua Tecuciului – str. Mihai Eminescu – str. Dragos Vodã – str. Nicolae Bãlcescu – str. Constantin Hamagiu – Bulevardul Epureanu – Bulevardul Republicii – Restaurant Galamar – Bulevardul Republicii – str. Cãpitan Grigore Ignat – str. Vasile Pârvan – str. loan Popescu – str. Paloda – str. Colonel Simionescu Sava – str. Mihai Viteazu – str. General Vasile Milea – soseaua Tecuciului – Autobaza.

Nici una din statiile arãtate de primarul Boros cã sunt prevãzute în proiect nu sunt executate! Deci unde vor opri masinile electrice? Investitia „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad” are o valoare totalã de 57.811.298,96 lei cu TVA (adicã circa 12 milioane de euro) si este finantatã în cadrul Programului Operational Regional 2014-2024. Proiectul trebuie sã fie implementat în decurs de 36 de luni, în perioada 2022 – 2024. Din pãcate, se pare cã nu este sigur cã acest lucru se va întâmpla!

Autobaza încã nu este gata!

Primãria Bârlad precizeazã faptul cã autobaza va fi formatã din birouri si o zonã tehnicã, ce va cuprinde parcare pentru mijloacele de transport în comun, atelier de întretinere, spãlãtorie si statii de încãrcare pentru autobuzele electrice. „Realizarea depoului face parte din pachetul privind Mobilitatea urbanã, cel mai mare proiect al Bârladului din ultimii 30 de ani, care cuprinde achizitionarea autobuzelor electrice, precum si asfaltarea si modernizarea celor mai importante strãzi ale orasului. În total este vorba de peste 100 de milioane”, a declarat prin februarie anul trecut primarul Dumitru Boros. Autobaza se construieste pe amplasamentul fostului Poligon Auto, pe strada Tecuciului, de cãtre asocierea firmelor Cornell’s Floor SRL si Gafco Construct care este cîstigãtoarea licitatiei organizatã pe SEAP (site-ul de achizitii publice a statului român), pentru efectuarea lucrãrilor. Valoarea proiectului a fost de 14,7 milioane de lei, însã asocierea mai sus mentionatã s-a angajat sã construiascã depoul cu 13,9 milioane lei (fãrã TVA).

Întrebãri pentru primarul ce nu dã nicio informatie ziaristilor care nu lucreazã în Primãrie!

Pentru cã primarul Boros nu vrea sã vorbeascã cu ziaristii de la Vremea Nouã, precizând cã informatiile le gãsim proaspãt „scrise” pe site-ul nou al primãriei, de „ziaristii” institutiei, adresãm câteva public, poate primim rãspuns!

1.Când se terminã de executat Autobaza, care este în constructie si va fi formatã din birouri si o zonã tehnicã, va cuprinde parcare pentru mijloacele de transport în comun, atelier de întretinere, spãlãtorie si statii de încãrcare pentru autobuzele electrice ?

  1. De ce nu sunt statii executate conform proiectului, pe unde vor intra sã ia cãlãtorii autobuzele electrice? Nu este nevoie de statii de autobuz standard, pentru care sunt prevãzuti bani în proiect?
  2. Când va prelua SC CUP SA transportul în comun cu cele 10 autobuze electrice? Pânã acum Primãria Bârlad are preluat tot ce este aflat în „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad” cu o valoare totalã de 57.811.298,96 lei cu TVA (adicã circa 12 milioane de euro)! Nu este încã preluat nimic de cãtre SC CUP SA din ceea ce este prevãzut ??
  3. Când este prevãzutã finalizarea în ceea ce priveste modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad? În 2024? Da sau nu?

Asteptãm sã primim o reactie a primarului Dumitru Boros sau o conferintã de presã unde sã mai stea de vorbã si cu alti ziaristi, în afarã de cei … functionari ai primãriei!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.