spot_img
spot_img
8.6 C
Vaslui
31-ian.-2025

Bârlãdeanul Titi Aur comparã scolile de soferi cu fabrici de permise: „cei care merg acolo sã cearã sã fie învãtati sã conducã”

- Advertisement -

ATITUDINE… Pilotul de raliu si specialistul în conducere defensivã, Titi Aur, a afirmat cã una dintre cauzele accidentelor din România este lipsa unei educatii rutiere timpurii si a unor cursuri corespunzãtoare la scoala de soferi. Bârlãdeanul criticã modul în care se desfãsoarã, în prezent, pregãtirea viitorilor soferi în scolile de profil. Majoritatea dintre ei ajung în trafic fãrã sã fie pregãtiti pentru asta si continuã sã conducã la fel si dupã ce obtin permisul.

„Cei care merg la scoala de soferi sã cearã sã fie învãtati sã conducã. Pentru cã acum, cei care se duc la scoala de soferi spun cã vor sã ia permisul de conducere. Este altceva. Ca sã iei permisul, te învatã sã pleci de pe loc, sã semnalizezi si sã opresti roata la STOP. Nu te învatã regula celor 2 secunde, regula fermoarului, nu te învatã sã stai la volan, nu te învatã nimic din conducerea defensivã, nimic din ce face masina, din ce înseamna ABS, ESP, controlul tractiunii”, a spus Titi Aur într-un interviu pentru DC NEWS.

Ce este regula fermoarului?

Experimentatul pilot de raliu declarã cã nu de putine ori si-a pus instructorii auto în cap din cauza opiniilor sale. „Se supãrã instructorii auto când spun cã la scoala de soferi nu se face scoalã de soferi, ci scoalã de luat permisul si atât. Pentru a conduce în sigurantã, sunt mult mai multe lucruri de învãtat decât ce se face în scolile de soferi. «Regula fermoarului» e un lucru simplu, care în tãri dezvoltate si civilizate, precum Germania, Suedia sau Anglia, se regãseste printre regulile de circulatie. La noi, nu o stie nimeni, nu o predã nimeni si n-o bagã nimeni în seamã. De asta stãm ca fraierii si ne blocãm unii pe altii atunci când trebuie sã intrãm de pe douã benzi pe o bandã sau într-o intersectie în care unii au prioritate, iar altii nu au prioritate. Conform regulii de circulatie, cei care au prioritate ar trebui sã meargã încontinuu, iar ceilalti sã stea acolo 3 ore, 5 ore, pânã se elibereazã. Dar vine o regulã de bun simt care se numeste «Regula fermoarului» și care spune cã atunci când trebuie sã intrãm de pe douã benzi pe o bandã nu se mai tine cont de regula de prioritate, ci intrã unul din stânga, unul din dreapta. Ceea ce înseamnã o dirijare imaginarã a traficului. Dacã fiecare sofer stie si face treaba aceasta, e ca si cum ar fi un politist care ar spune: «Acum tu, acum tu». Ar trebui sã învãtãm aceastã regulã, s-o predãm si s-o întelegem. În România, trece unul dintr-o parte, mai trec doi din altã parte. Asa apar înjurãturile si tensiunile de rigoare, doar pentru cã nu stim „Regula fermoarului”, a afirmat Titi Aur.

Evitarea accidentelor si disciplina în trafic, chestiuni ce se învatã la conducere defensivã

Reguli care în Europa sunt considerate necesare si obligatorii, în România lipsesc cu desãvârsire si nu sunt predate în scoala de soferi. Aceste reguli sunt predate în scoli specializate de conducere defensivã, precum Academia Titi Aur, dar mai putin de 1% din soferii români ajung sã studieze practic un astfel de curs. „Vorbim de situatii care se predau la cursurile de conducere defensivã: pericolele potentiale. Fiecare dintre noi, cei care circulãm regulamentar, trebuie sã fim capabili în orice moment sã depistãm, sã scanãm fiecare pericol potential. Greseala celui care întoarce pe linia continuã e clarã, majorã, dar si cel care intrã într-unul care face o manevrã ciudatã, neregulamentarã, are partea lui de vinã, analizând din punctul de vedere al conducerii defensive. Dacã eu am un pic peste sutã, chiar 110, cã zic ‘lasã cã nu-mi ia carnetul sau nu mã sanctioneazã pentru zece kilometri în plus’ si vãd pe unul care stã ciudat pe dreapta sau merge încet sau are niste miscãri ale masinii sau chiar pe el în masinã îl vãd cã are niste gesturi ciudate si eu îmi continui deplasarea cu 100 km/h, devin coautor din punct de vedere conducere defensivã. Chiar dacã eram regulamentar, aveam o masinã care respectã normele de circulatie, purtam centura, aveam farurile aprinse, totul perfect regulamentar, dar nu am fãcut acel gest de prevenire, de anticipare”, a mai precizat pilotul Titi Aur.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

  1. La barlad au fermoar din timpul comunismului cu un dinte lipsa de asta intra cate 2 cu 1 pentru ca asa au fermoarul :)) Regula de 2 secunde inseamna care injura primul dar nu mai devreme de 2 sec… adica un fel de duel, care pleaca pe rosu la 2 secunde sau cum? Acuma faza cu 2 secunde e pentru exterior nu pentru oras ca vin taranii cu fermoaru’ rupt si te misti cate 2 secunde. Dar in principiu mie imi place cum se circula la barlad soferii sunt destul de educati sau poate ca depinde si ce masina ai, sa incerc sa inchiriez un logan sa vad cum e cu ocaua mica… Cu exceptia unei intersectii care inca nu s-a schimbat ca n-a murit inca nimeni, la Nelcor la stadion treci pe verde cu viteza legala si omori pietonii, spre deosebire de Anglia unde treci pe rosu si nu omori pe nimeni. Acolo ar trebui interzis si virajul la stanga dar e barlad nu Londra poate sa fie coada pana la gradina ca e ok.

    • Nu te mai obosi sa inchiriezi un Logan ca are volanul pe stanga, nu pe dreapta ca in UK. Mai bine inchiriaza un motostivuitor, ca are volanul pe mijloc, ca sa faci mai usor tranzitia catre UE domnule „inglisman”!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.