spot_img
spot_img
2.9 C
Vaslui
27-nov.-2024
spot_img
spot_img

«Bariera mortii» de la Rosiesti si-a cerut, din nou, tributul. Douã surori, la un pas de moarte dupã ce au fost lovite de tren

- Advertisement -

GRAV…Accidentul a avut loc, aproape de prânz, la trecerea de linie feratã din apropiere de Gara Rosiesti, la intersectia dintre calea feratã si DJ 244A. Un autoturism în care se aflau douã tinere, una de 31 de ani si cealaltã de 28 de ani, nu au acordat prioritate de trecere trenului InterRegio ce se deplasa din directia Bucuresti Nord cãtre Iasi si au fost lovite în plin. Din fericire, cele douã femei au scãpat cu viatã dar au ajuns la Spitalul judetean Vaslui. Cazul este acum în atentia politistilor. Din pãcate, în ultimii ani, «bariera mortii” de la Rosiesti a fãcut multe victime. Vinovati sunt, pe deoparte, soferii neatenti, dar vina o poartã si autoritãtile care nu au reusit, de-a lungul timpului, sã monteze o barierã si semnale luminoase si acustice peste trecerea dublã de cale feratã semnalatã doar cu Crucea lui Andrei. Sã ne reamintim cazul celor 8 moldoveni care au scãpat cu viatã ca prin urechile acului sau cazul tinerilor care au decedat, loviti de tren, pentru cã, din cauza cetii dense, nu au observat la timp garnitura.

Accidentul feroviar petrecut încã din prima zi a sãptãmânii, în bariera mortii de la Rosiesti reaminteste vasluienilor cazurile grave care au avut loc, de-a lungul timpului, în zona respectivã pentru cã autoritãtile nu au reusit sã monteze avertizoare acustice si luminoase si o barierã peste trecerea dublã de linie feratã. De data aceasta, douã tinere, una de 31 de ani si cealaltã de 28 de ani, au fost la un pas sã-si piardã viata dupã ce masina în care se aflau a fost lovitã în plin de trenul InterRegio care circula pe ruta Bucuresti Nord – Iasi. Din fericire, ambele femei au scãpat cu viatã si au fost transportate la spital pentru îngrijiri medicale complexe, dupã ce au primit primul ajutor la fata locului. Acum, politistii au deschis dosar penal si fac cercetãri pentru a stabili, cu exactitate, cauzele accidentului. De-a lungul timpului, în acea zonã au avut loc accidente de circulatie grave si foarte grave, dar degeaba au cerut cei de la Rutiera vasluianã montarea de bariere peste trecere pentru cã acest lucru nu s-a întâmplat nici în prezent. Un astfel de accident grav a avut loc în 2017, la sfârsitul lunii august când, un microbuz cu cetãteni moldoveni a fost lovit în plin de o garniturã de tren. Si tot în acelasi an, la sfârsitul lunii decembrie, doi tineri aveau sã-si piardã viata si alte douã persoane sã fie internate în stare gravã, în urma unui accident petrecut în aceeasi zonã. În acea zi, forte impresionante au intervenit la locul accidentului. Dupã sosirea la fata locului a fortelor de interventie (trei autospeciale de la ISU, patru ambulanțe si politisti – n.r.) s-a stabilit cã o femeie de 33 de ani, pasagerã în autoturism, a fost aruncatã din masinã si a ajuns pe sine. De asemenea, a fost stabilit si numãrul exact al victimelor. Pe lângã femeia de 33 de ani, în autoturism au rãmas prinsi între fiarele contorsionate doi tineri, unul de 22 de ani si celãlalt de 26 de ani. Medicii sositi la fata locului au fost obligati sã declare decesul uneia dintre victime. Este vorba de Alexandru Romascu, un tânãr de 22 de ani, din Mãlãiesti. Despre acesta, cei care l-au cunoscut spun cã provine dintr-o familie sãrmanã, a fost crescut doar de mamã, iar vestea mortii sale a cãzut ca un trãsnet peste localnici. Tot din Mãlãiesti era si femeia de 33 de ani care a ajuns în stare gravã la un spital din Iasi, dupã ce a fost stabilizatã. Si nu au fost singurele accidente feroviare care se produce în zona Gãrii Rosiesti. De-a lungul timpului, aici au avut loc mai multe accidente, toate din cauza neatentiei soferilor, care nu se asigurã, dar si pentru cã nu existã o barierã, iar autoritãtile, pare-se, nu iau nicio mãsurã. La acea vreme, primarul comunei Rosiesti ne-a spus cã a fãcut numeroase demersuri la Ministerul Transporturilor pentru montarea unui sistem de avertizare înainte de calea feratã.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

  1. Incompetenta, asta e cuvantul. Deseori, trecerile de cale ferata sint anevoioase, pline de gropi iar pe drumurile patriei circula o groaza de rable. Oricand, vreuna poate sa ramana impotmolita pe calea ferata si nu numai. Pentru comfortul si siguranta cetatenilor, faceti dracului ceva, va platim salariile si pensiile speciale degeaba. Trebuie sa moara sau sa se schilodeasca unul de_al vostru ca sa interveniti?

  2. NU VREAU SA JIGNESC PE NIMENI DIN CEI CARE CONDUC AUTOVEHICOLE PE DRUMURILE PUBLICE , DAR !!!???? Multi soferi din ziua de astazi NU STIU SA CONDUCA PE DRUMURILE PUBLICE DECIT DUPA SEMNALE LUMINOASE SAU ACUSTICE . La condusul dupa INDICATOARE foarte multi soferi sunt REPETENTI . DESPRE ASTA E VORBA LA ACEST ACCIDENT . NU a fost nici noapte , nici ceata , nici viscol , nici ploaie iar vizibilitatea a fost foarte buna .

  3. Am o nedumerire: conduc autoturisme de peste 15 ani jumate si as vrea sa stiu daca ar fi posibil o eroare de semnalizare ( luminoasa si sonora) la bariera de cale ferată.Pe multi ii vezi ca se uita cand trec calea ferată.Eu nu am pățit sa nu indice corect.Totusi este informatizat CFR ul de câțiva ani.Poti sa urmărești trenul „în timp real”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.