spot_img
spot_img
1 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Barba episcopului Ignatie, iubirea, socializarea profundã si leacul miraculos pentru depresie

- Advertisement -

PREDICÃ…Vindecarea creierului de anxietate si depresie, o boalã care mãturã în ultima perioada toate categoriile de oameni, se poate face doar într-un singur mod. Pãrintele Ignatie, episcopul Husilor, în ultima sa predicã, ne învatã „tratamentul” acestei teribile boli: iubirea fatã de semeni sau „socializarea mai profundã”, un termen cu care psihologii, acesti „doctori falsi” ai Apocalipsei, tot încearcã sã ni-l introducã în vocabular si în dictionarul nostru minimal al notiunilor cu care lucrãm zi de zi. Cât de frumos sunã cuvântul iubire fatã de socializare, numai cã iubirea înseamnã contact direct, pe când socializarea, mai ales cea de pe retelele sociale, ne duce la singurãtate. Un like nu înseamnã contact direct sau un gând sincer de iubire, ci e doar un reflex dobândit de la gadgeturi. Pentru cã luni a fost Sfânta Sofia, sã ne amintim de acea fetitã nãstrusnicã, cu numele sfântei, care luna trecutã, la biserica Sf. Parascheva din Vaslui îi cerea voie pãrintelui Ignatie sã-i mângâie barba. Era un gest de iubire, de contact direct, de acea socializare de care pãrintele episcop vorbea, nu de un like pe Facebook. Fetita Sofia a fost întrebatã dacã stie cine este cel cãruia i-a cerut voie sã-i mângâie barba. Ea s-a oprit gânditoare si a rãspuns dupã un rãstimp: „Seful Bisericii”. Credeti cumva cã gestul ei a fost doar un truc pentru a obtine mai multe like-uri pe facebook? Nu, a fost un gest pur de iubire al unei fetite impresionate de blândetea preotului. O „socializare” pe care pãrintele Ignatie ne îndeamnã sã o facem zi de zi si care este cel mai bun tratament al maladiei care a pus stãpânire pe lume: depresia. Asta nu înseamnã cã trebuie sã-i mângiem cu totii barba episcopului, ci sã fim la fel de tandri precum Sofia cu cei din preajma noastrã.

Predica pãrintelui Ignatie despre iubire aproapelui, de nevoia de socializare directã pentru a învinge sindromul depresiei este fabuloasã. Dovezile aduse în sprijinul teoriei sale, dar mai ales modul în care acesta explicã tratamentul pentru anxietate, face cât douã compendii de medicinã. «Neurostiintele ne spun cã adevãrata vindecare a creierului, de orice boalã- anxietate sau depresie – începe prin dorinta de a ne conecta, de a intra în relatie cu celãlalt. A intra în contact cu celãlalt nu înseamnã nimic altceva, decât o concretizare a iubirii fatã de acela. Se vorbeste foarte des despre faptul cã existã „creiere” sociale. Acum, noi suntem în bisericã si dumneavoastrã mã ascultati pe mine – creierele noastre sunt deja în conexiune, iar aceastã conexiune a creierelor noastre este, de fapt, un semn al dragostei dintre noi. Veti spune: „Da, sunã frumos, dar s-ar putea sã fie doar teoretic”. Vã dau un exemplu foarte concret: în momentul în care existã o relatie foarte specialã între un sot si o sotie, iar unul dintre ei moare, cel care rãmâne în viatã nu mai trãieste foarte mult. Noi spunem cã acesti oameni s-au iubit extraordinar de tare, de aceea nu pot trãi unul fãrã celãlalt. De fapt, creierul celui care a rãmas în viatã a intrat într-un fel de moarte clinicã, sau a fost deconectat de la sursa de iubire, iar pentru el este ca un handicap, nu mai poate trãi. Cu totii stim cã, atunci când iubim pe cineva foarte mult, toate gândurile si simtirile noastre sunt îndreptate spre acea persoanã. Dacã cineva ne-ar spune în acest moment: „Renuntã acum la omul pe care îl iubesti foarte mult”, acest lucru ar coincide cu moartea ta – creierul s-a hrãnit din conexiunea cu acea persoanã», si-a început predica pãrintele Ignatie.

Îndemnul Pãrintelui Ignatie, despre cum sã fii propriul tãu chirurg spiritual: „Scoate-ti tumoarea egoismului din tine!”

Predica pãrintelui Ignatie continuã cu explicarea pe întelesul tuturor cum putem învinge egoismul, piedica care ne inhibã functia vitalã cu care Dumnezeu ne-a înzestrat pe noi, oamenii: iubirea. «Când iubim pe cineva foarte mult, de fapt nu mai trãim noi, ci trãim pentru celãlalt. Si, fãrã niciun fel de efort sau consiliere specialã, preluãm din trãsãturile celui pe care îl iubim, ajungem sã avem mentalitatea lui, gesturile lui – tot ce tine de sufletul si trupul nostru. Aceasta este minunea iubirii – cel care iubeste face o cãlãtorie înspre celãlalt, nu rãmâne blocat în sine, asa cum este cel egoist. Acum avem o imagine mai clarã despre ceea ce a vrut sã spunã Hristos prin lepãdarea (negarea) de sine – intrã în tine însuti, fii ca un chirurg spiritual, si scoate tumora egoismului din tine, pentru cã aceasta îti perturbã cel mai mult viata, iar viata ta devine un cancer spiritual, atât pentru tine, cât si pentru cel de lângã tine. Negarea de sine coincide cu extirparea egoismului. Un om care este plin de sine, nu mai are loc în sufletul sãu pentru ceilalti. Este ca într-o imagine foarte plasticã, folositã de Sfântul Paisie Aghioritul – dacã intri într-o camerã plinã de foarte multe lucruri, care sunt aruncate peste tot, primul gând care îti vine este: „Cum mã pot misca în spatiul acesta?”. La fel stau lucrurile cu sufletul nostru. În momentul în care suntem plini de noi însine, egoisti, este clar cã avem o mare dezordine în universul nostru lãuntric, si în inima noastrã nu mai este spatiu pentru nimeni. Când spunem cuiva cã, iubindu-l, de fapt îl avem în inima noastrã, nu este o metaforã. El chiar este în inima noastrã, iar acest lucru se datoreazã iubirii pe care o manifestãm fatã de acea persoanã. Iubirea gãseste loc, în inimã, pentru fiecare om. Egoismul nu va avea, niciodatã, loc pentru celãlalt, pentru cã omul egoist îsi pune problemele si nevoile lui pe primul loc. De aceea, Hristos ne cere sã renuntãm, în primul rând, la egoismul nostru, care coincide cu negarea de sine”, a mai spus pãrintele Episcop Ignatie, în predica sa.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

13 COMENTARII

  1. episcopul ar face bine sa spuna popilor sa nu mai fie asa lacomi , sa nu mai jacmaneasca enoriasii la inmormantari , cununii ,botezuri etc …daca dai cinci lei la un pomelnic se uita urat si il arunca la gunoi . inmormantarea sa fie 8oo -1000 lei altfel iti bate obrazul ….

  2. Să despachetăm acest articol:

    1. Anxietatea și depresia nu „mătură” oamenii cum vrea articolul să arate. Puțini sunt cei care suferă de astfel de boli. Spitalele nu au ajuns să fie neîncăpătoare pentru că cetățenii ar fi ajuns să vrea a-și pune capăt zilelor. Acest episcop probabil este paranoic și crede că dacă este el depresiv, toți ceilalți sunt la fel.

    2. Soțul și soția nu sunt conectați cerebral. Pur și simplu moartea unuia oferă singurătate celuilalt, nu boală psihică. Partenerul singur moare pur și simplu pentru că diferența de vârstă nu este mare, iar de obicei un om nu trăiește foarte mult după ce atinge 80 ani. Probabil episcopul fiind călugăr bogat și necăsătorit vrea să trăiască cât o cioară.

    3. Socializarea mai profundă există deja. Prin internet oamenii comunică și comunică mult. De demult plăteam foarte mulți bani pentru câteva minute la telefon fix. Astăzi avem minute nelimitate și trafic de internet nelimitat pe telefoane mobile, iar companiile mobile se întrec în oferte. Probabil episcopul a rămas blocat într-un trecut îndepărtat unde oamenii băteau cu bâta la poartă și ațâțau câinii spre a da alarma în curte, cu scopul de a spune stăpânului casei ceva. Astăzi acel ceva se transmite prin mesaje electronice și este mult mai bine și mai comfortabil.

    4. Doctorii falși ai Apocalipsei sunt de aproape 2000 de ani, cam de când s-a scris Apocalipsa în Biblie. Mereu oamenii s-au gândit la apocalipsă. Mereu oamenii au avut teamă de sfârșitul lumii. Orice creștin căuta indicii ale vremii pe care să le asemene cu sfârșitul universului. Dar ca să iei internetul și libera exprimare și să le folosești spre a genera frică în sufletul omului cu scopul de a-l determina să se schimbe pentru venitul tău, aceasta este o modernizare rușinoasă din partea domnului episcop.

    5. Un like chiar este un contact de iubire. Este o atenție. Este un respect banal. Oamenii sunt atenți la cei care le acordă atenție. Este ca și când cineva spune cuiva „bravo, îmi place”. Aceasta este o foarte scurtă formă de admirație, ceva ce nu exista în trecut pentru că nu era internet. Ca să fac o asemănare pentru episcopul bătrân: este precum mesajul scurt transmis prin prin porumbel folosind o hârtiuță foarte mică la piciorul acestuia; doar că astăzi este electronic, este mult mai rapid și nu se pierde niciun porumbel.

    6. Egoismul este în fiecare om. De fapt omul este un echilibru între egoism și altruism. Nu poți spune despre o mamă că este egoistă deoarece stă pe internet când are copii și soț de care poartă grijă zilnic. Nu poți spune despre un muncitor că este egoist pentru că postează poze pe net și primește like-uri când el timp de 10 ore pe zi muncește cu drag și plătește taxe pentru ca alții (inclusiv episcopi) să aibă salariu sau pensie. Probabil episcopul caută egoismul în ceilalți, pentru că el însuși este mai preocupat de propria imagine decât cei care socializează și se iubesc public prin internet.

    7. După cum artiștii maneliști cântă refrene utilizând expresii precum „valoarea mea” sau „banii mei” sau „dragostea mea”; după cum Marius Moga (compozitor modern) avea și el o melodie cu autoironie intitulată „Pe Barba Mea”; tot așa acest episcop a luat aceleași mesaje, dar literalmente, bucurându-se nespus atunci când copiii îi mângâie barba. Nu cred totuși că Iisus Hristos (care nu avea barbă lungă) avea în cap asemenea plăceri lumești atunci când a cerut ucenicilor să lase copiii să vină la el. Poate ar fi fost mai bine pentru episcop să nu spună nimic, dar poate nu putea să se abțină din cauza propriului egocentrism interiorizat.

  3. Fetita a cerut sa-i mangaie barba ca sa vada daca este adevarata. La cat sunt de sarlatani preotii, nici barba nu mai stii daca e adevarata sau nu. Mihaela, iar bati campii. Dar nimic nu te opreste pe tine din drumul catre Imparatia prostiei. Vezi ca, prima la dreapta este cararea catre Imparatia stiintei . Ai pierdut notiunea timpului, suntem in anul 2024.

  4. Popii umbla cu vrăjeli sa ademenească lumea la biserică sa-i mulgă nu pentru socializare, ca dupa ce ii mulg imediat se cărăbănesc, si cat mai repede, nu fac șuete de socializare
    Pe internet normal ca nu le vine banul cu butonul de „like””, si de aia socializarea acolo „nu e buna” 🤣🤣🤣 nu de altceva

  5. Domnul Iisus era considerat învățător. Acea fetiță a grăit un adevăr. Episcopul nu este un învățător un indrumator. Este un șef, un patron un latifundiar……….

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.