PRIMARUL CONSTANTINESCU EXPLICÃ CEEA CE NU A FOST ÎN STARE LA BUCURESTI
EFERVERSCENT Dacã la Bucuresti primarul Constantinescu a fost extrem de umil si emotionat, ajuns la Bârlad, acesta s-a trezit si a putut sã explice cum se vor cheltui milioanele de euro picate pe cap. Recãpãtându-si culoarea în obraji, acesta a dorit ieri sã prezinte aceastã investitie, de peste 16 milioane de euro, ca fiind meritul tuturor factorilor politici din Bârlad. Chiar dacã i-a venit foarte greu, primarul Constantinescu a recunoscut ajutorul substantial primit din partea parlamentarilor puterii actuale: deputatul Dan Marian si senatorul Vasile Pintilie. Dar ca sã nu rãmânã mai prejos a tinut sã mentioneze cã, de fapt, initiatorul proiectului a fost deputatul Solomon, fost viceprimar al Bârladului. Asa se explicã de ce, în faza initialã, poiectul a fost dezastruos si imposibil de aprobat. Din cauza acestei greseli, acum CLM Bârlad trebuie sã contribuie la acest proiect cu 70 de miliarde lei vechi, fatã de 7 miliarde cât ar fi fost nevoie.
În cadrul unei conferinte de presã sustinutã ieri, la Primãria municipiului Bârlad, primarul Constantin Constantinescu a adus mai multe precizãri legate de contractul semnat la Ministerul Dezvoltãrii Regionale, de cãtre ministrul Elena Udrea. Contractul cuprinde finantarea pentru proiectul « Modernizarea si asfaltarea de strãzi din cartierele noi ale Bârladului: Deal II, Tuguiata II, Bariera Puiesti, Complex Scolar, Trestiana, Extindere Cartier Complex Scolar si Trestiana (ANL Cãrãrmidãrie) din municipiul Bârlad” finantat prin Programul Operational Regional. Finantarea este asiguratã în proportie de 85-90% de la Uniunea Europeanã, fiind vorba de aproximativ 630 de miliarde de lei vechi, iar cota de cofinantare a Primãriei Bârlad la acest proiect este de 70 de miliarde de lei vechi. În euro, acest proiect valoreazã actualmente 16,5 milioane, fiind cea mai mare investitie care este fãcutã în Bârlad din ultimii 20 de ani. Contractul de finantare fiind semnat, Primãria Bârlad va trebui sã facã anuntul de licitatie, dupã care se va astepta 52 de zile pentru depunerea ofertelor, urmând ca acestea sã fie deschise dupã 30 de zile de la data depunerii, iar semnarea contractului de executie a lucrãrilor se va face în termen de 13 zile de la anuntarea câstigãtorului licitatiei. “Cred cã în cel mult cinci luni de zile – adicã pe la începutul lunii iunie, vor demara si lucrãrile, termenul de executie fiind de 36 de luni”, a spus primarul Constantinescu. Sunt 25,37 km de strãzi care vor fi asfaltate, în suprafatã (carosabilul) de 157 684 mp, trotuarele având o suprafatã de 65 330 mp iar zonele verzi fiind de 52 370 mp.
Multumiri adresate tuturor politicienilor: unora mai cu foc, altora mai cu …perdea!
În discursul prezentat în cadrul conferintei de presã, primarul Constantin Constantinescu a multumit celor care s-au implicat în accesarea, conceperea si finantarea acestui mare proiect, de o importantã vitalã pentru municipiul Bârlad. Evident cã unii politicieni au fost ridicati în slãvi, iar altora primarul le-a multumit «printre dinti». Cert este cã, primarul a scos în evidentã implicarea «masivã» a deputatului PSD Adrian Solomon, care în calitatea sa de viceprimar, detinutã pânã în 2008, a contribuit la accesarea si executarea proiectului tehnic privind modernizarea acestor strãzi din cartierele noi ale Bârladului. Numai cã, primarul Constantinescu a «uitat» sã mentioneze cã proiectul initial a fost întocmit sub directa «coordonare» a lui Adrian Solomon, pe atunci viceprimar, si dupã ce a fost depus la ARDNE Piatra Neamt si acceptat ca eligibil pentru finantare, la verificarea fãcutã de expertii agentiei, s-a dovedit cã nu s-a respectat Ghidul de Finantare, fiind incluse în proiect strãzi închise, (de categoria a IV -a) la categoria a III a. Acest lucru era cât pe ce sã coste Bârladul scoaterea de la finantare a proiectului. De altfel, Didona Platon, functionara din cadrul Primãriei Bârlad, care s-a ocupat de accesarea proiectului, a si fost suspendatã din functie pe o perioadã de trei ani, din aceastã cauzã. Pentru a fi totusi acceptat la finantare, Uniunea Europeanã nu a vrut sã plãteascã pentru strãzile de categoria IV – a, obligând Primãria Bârlad sã le finanteze de la buget, altfel nu se mai acordã finantarea europeanã. Asadar, « marea» implicare a deputatului Solomon si a echipei sale, a fost îndatorarea bugetului local cu o cheltuialã de 70 de miliarde de lei vechi pentru executarea lucrãrilor pe strãzile scoase din proiect, în loc de 5-6 miliarde cât era prevãzut initial. «Multumirile mele se adreseazã în primul rând deputatului Adrian Solomon care, împreunã cu mine si cu o echipã din Primãrie, am plecat la drum, accesând acest proiect. De asemenea, multumesc si echipelor din Primãrie conduse de inginerul Mihai Vicol si de George Solcã, care au fãcut ca acest proiect, destul de greu, sã fie finalizat. Trebuie spus si cã am avut câteva probleme tehnice, pe care le-am rezolvat pe parcurs. Totodatã, trebuie sã-i dãm Cezarului ce-i al Cezarului si, sã multumim puterii politice actuale cã, dupã vreo doi-trei ani de penitentã, în sfârsit i-a venit si Bârladului rândul la finantare, pe lângã cei din Vaslui si Husi. Meritul este al Guvernului actual, al doamnei ministru Udrea, iar implicarea deputatului Dan Marian si a senatorului Vasile Pintilie, parlamentari ai puterii, a fost una care ne-a ajutat mult. Vin alegerile, este si normal cã vor vrea voturi de la Bârlad, asa cã în sfârsit s-a aprobat acest proiect”, a mai precizat primarul Constantin Constantinescu. Acesta n-a uitat sã remarce la finalul conferintei, cât de bine a fost primit la Ministerul Dezvoltãrii Regionale, de ce tratament preferential al ministrului Elena Udrea a avut parte, chiar dacã a întârziat la semnare.
Strãzile care vor fi modernizate
Proiectul care va intra în linie dreaptã pentru executie peste cel mult cinci luni, cuprinde strãzi din sase cartiere noi ale Bârladului si anume:
I. Cartier Deal II – 17 strãzi (cu tot cu alei)
1. Str. Parhon,
2. Str. Dosoftei,
3. Str. Ciprian Porumbescu,
4. Str. Arhimede,
5. Str. Anghel Saligny
6. Str. Henri Coandã,
7. Str. Emil Racovitã,
8. Str. Putna,
9 – 13. Aleile nr. 1, 2, 3, 4 şi 5
14 – 17. Aleile de legãturã nr. 1, 2 şi 3
II. Cartier Complex Scolar – 9 strãzi (cu tot cu alei)
1. Str. Mircea cel Bãtrân
2. Str. Barbu Stefãnescu Delavrancea
3. Str. Mareşal Averescu
4. Str. I. G. Duca
5. Str. Armand Cãlinescu
6. Aleile nr. 1, 2, 3 şi 4
III. Cartier Extindere Complex Scolar
1. Str. Mihai Eminescu
2. Aleea Mihai Eminescu
3. Str. Veronica Micle
4. Aleile nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
5. Str. George Bacovia
IV. Cartier Bariera Puiesti
1. Aleea Castanilor
2. Aleea Ciresilor
3. Str. Serg. Maj. Ivaşcu
4. Str. Lt. Maj. Martac
5. Str. Bariera Puiesti
6. Str. Ciresilor
7. Str. Castanilor
8. Aleile nr. 1, 2 si 3
V. Cartier Tuguiata II
1. Str. Gladiolelor
2. Str. Panseluţei
3. Str. Lãcrãmioarei
4. Aleea nr. 1
5. Str. Garofitei
VI. Cartier Trestiana (Zona Cãrãmidãrie – DSV)
1. Str. Trestiana
2. Aleile nr. 1 si 2
“Pe unele dintre aceste strãzi, din Cartierul Deal II, Tuguiata II si Complex Scolar s-a fãcut deja canalizare, iar pe restul, cuprinse în acest contract semnat pe 4 ianuarie se va face canalizare în cadrul programului operatorul unic de apã, prin care Bârladul are asigurate douã mari lucrãri de refacere a retelei de canalizare menajerã si pluvialã. Ambele sunt licitate la sfârsitul anului trecut si va începe executarea lucrãrilor din primãvarã, de cãtre firma Urbanproiect (un tronson în valoare de 84 de miliarde de lei vechi) si de cãtre o firmã din Galati ( al doilea tronson – în valoare de 64 de miliarde de lei vechi). “Avem deja canalizate o parte din strãzi, pentru cã trebuie spus, niciuna nu va intra la asfaltare fãrã a fi canalizatã înainte. Asadar, avem pentru un an de zile de lucrat la asfaltãri, în cartierele Deal II, astfel încât sã se poatã derula executarea canalizãrilor si pe celelalte strãzi incluse în proiect. Sunt 56 de strãzi si o parte au, repet, deja fãcutã canalizarea”, a spus primarul Constantinescu.