CIVILIZATIE În 1972, a fost hotãrât planul urbanistic al municipiului Vaslui, plan conform cãruia ar fi trebuit sã fie construit un bulevard, „Dimitrie Cantemir”, care ar fi tãiat orasul în douã, din capãtul orasului, prin Copou, pe lângã actuala Judecãtorie, fosta Primãrie a orasului, pânã la garã. Anii au trecut, denumirea de „bulevard” a rãmas, chiar dacã nu a fost asfaltat decât în micã parte, iar, dincolo de Statia de tratare, pânã la punctul terminus, care se aflã în vie, aratã ca în Vestul Sãlbatic. Practic, toti proprietarii din zonã si-au extins, cu de la sine putere, terenurile, chiar si pe domeniul public, acesta fiind motivul pentru care nu au mai fost fãcute reabilitãri ale respectivei artere.
UNICITATE Singurul bulevard declarat în acte din Vaslui are ca punct final o vie si este mai plin de hârtoape decât un drum de tarã. Pe hartã, are o lungime de peste 2,5 km, de la iesirea din Copou, si, pe prima portiune, pânã la Statia de tratare, a fost asfaltat pe un sens, acolo unde au fost finalizate aductiunile de apã potabilã si canalizare, în rest, pe celãlalt sens, cresc bãlãrii, iar gropile sunt ca dupã un rãzboi. Pe cealaltã portiune, cetãtenii de pe o parte si alta a drumului, declarat „BULEVARD”, s-au extins pe domeniul public, pânã ce strada respectivã abia dacã are o bandã de circulatie, plinã de gropi. Ideea realizãrii acestui bulevard a fost a autoritãtilor comuniste, care, în anul 1972, când a fost hotãrâtã prima sistematizare a orasului Vaslui, ar fi dorit ca respectiva arterã sã fie continuatã pe parcursul parcul Copou, str. „M. Kogãlniceanu”, pe lângã actualul sediu al Judecãtoriei Vaslui pânã la garã, idee abandonatã din cauza necesitãtii creãrii de locuinte pentru populatia în continuã crestere a orasului, odatã cu implementarea marilor proiecte de dezvoltare industrialã a Vasluiului. Din pãcate, asa cum a fost întreruptã realizarea acestei artere, care practic tãia municipiul Vaslui în douã, asa a rãmas pânã astãzi. Conform declaratiei purtãtorului de cuvânt al primãriei, Geanina Tofan, principala problemã care stã în calea asfaltãrii este faptul cã foarte multi cetãteni cu locuinte pe marginea drumului au intrat pe domeniul public, construind tot felul de anexe, si chiar case. Din acest motiv, nici în acest an, bvd. „D. Cantemir” nu este cuprins în planul de investitii a primãriei, cu alte cuvinte, nu vor fi efectuate nici un fel de lucrãri edilitare în zonã. Orice vechi locuitor al orasului stie cã, chiar si dupã Castelul de Apã, strada avea cam aceeasi lãtime, pânã la capãt, de minim 12 metri, pe când acum abia dacã are loc sã treacã un vehicul. În acelasi timp, tot locuitorii din zonã sunt nemultumiti de faptul cã nu sunt bãgati în seamã de primãrie, nefiind efectuate nici un fel de lucrãri de reabilitare în ultimii ani. „Dacã ar fi sã facem astfel de lucrãri în zonã, prima datã ar trebui rezolvatã problema proprietãtii, respectiv ca toti locuitorii din zonã sã se retragã la limitele legale, lucru greu de înfãptuit, si care se poate face doar prin actionarea în instantã a respectivelor persoane, proces care ar dura foarte mult, cu costuri pe mãsurã”, declara un oficial al municipalitãtii. Între timp, singurul bulevard oficial din municipiul Vaslui aratã ca un simplu drum comunal, plin de gropi si impracticabil dupã orice ploaie.