În ultimul an, România a făcut pași importanți în dezvoltarea infrastructurii rutiere, iar deschiderea mai multor tronsoane din autostrada A7, supranumită „Autostrada Moldovei”, a adus beneficii concrete șoferilor.
Drumul cu mașina între Iași și București, o rută intens circulată, s-a scurtat considerabil ca timp datorită acestor progrese. Să vedem cum s-a schimbat situația între martie 2024 și martie 2025.
Martie 2024: Drumul Iași – București, o provocare de peste 5 ore și jumătate
Anul trecut, în martie 2024, traseul de la Iași la București, pe o distanță de aproximativ 400-430 km (în funcție de rută), se făcea aproape exclusiv pe drumuri naționale, în principal DN2 (E85), cunoscut drept „șoseaua morții” din cauza accidentelor frecvente și a traficului aglomerat. Singurul segment de autostradă disponibil era Centura Bacău (16,2 km), parte din A7, deschisă încă din 2020. Restul drumului implica traversarea orașelor Roman, Bacău, Adjud, Focșani și Buzău, cu numeroase limitări de viteză, semafoare și porțiuni cu o singură bandă pe sens.
Durata medie a călătoriei varia între 6 ore și 6 ore și 30 de minute, în condiții normale de trafic, la o viteză medie de 70-80 km/h.
Martie 2025: A7 aduce Bucureștiul mai aproape
Din martie 2024 și până în martie 2025, autostrada A7 a avansat semnificativ. Conform datelor oficiale, la sfârșitul lui 2024, 102 km din cei 320 km planificați între Ploiești și Pașcani erau deja deschiși traficului, iar în primele luni ale lui 2025, alte tronsoane au intrat în uz. Tronsonul Buzău – Focșani (82,4 km) și ocolitoarea Focșani (10,94 km) sunt complet operaționale, iar Ploiești – Buzău (63,25 km) este parțial deschis. În plus, porțiuni suplimentare între Focșani și Bacău sunt în stadii avansate, unele deja utilizabile parțial…https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/autostrada-a7-reduce-cu-o-ora-jumatate-timpul-de-calatorie-intre-iasi-si-bucuresti-o-comparatie-intre-martie-2024-si-martie-2025–1735321.html