în urma reorganizării a fost înfiinţat Inspectoratul de Stat privind Controlul în Transporturile Rutiere care îşi intră în pîine de astăzi u inspectorii au fost testaţi, doar unul dintre cei de la Vrancea fiind picat u în atribuţiile noii institutii intră şi controlul activităţii de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere
Transportatorii rutieri vor fi controlaţi de astăzi de o nouă institituţie care va face legea pe şosele după ce trei dintre instituţiile de control pe şoselele din Romania au fost comasate într-un nou organism. Inspectoratul de Stat privind Controlul în Transporturile Rutiere (ISCTR), instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii ar trebui să înceapă să funcţioneze chiar de astăzi, 5 decembrie. Aceasta va prelua atribuţiile de control de la Autoritatea Rutieră Romană, Registrul Auto Roman şi Compania de Drumuri Naţionale. La sfîrşitul săptămînii trecute s-au încheiat concursurile susţinute de inspectorii cu atribuţii de control, care vor face parte din viitoarea instituţie. „S-au încheiat examenele, dar urmează şi contestaţiile. Din rezultatele prelimiare se pare că la nivelul judeţului Vrancea stăm foarte bine. Au fost scoase la concurs doar 250 de posturi la nivelul întregii ţări. Din candidaţii de la noi au promovat toţi, unul singur fiind sub linie. Rezultatul este remarcabil în condiţiile în care în alte judeţe au luat examenul doar 1-2. Inspectorii noştri au luat note mari. Începînd de luni (astăzi – n.r.) , noua structură ar trebui să înceapă să funcţioneze, dar mai sînt încă de pus la punct unele aspecte. Fostele structuri vor rămîne doar cu alte atribuţii, fără cele de control”, ne-a precizat Nicu Tănase, inspector şef la Autoritatea Rutieră Romană. Subordonat Ministerului Transportului şi Infrastructurii, noul inspectorat va asigura inspecţia şi controlul transporturilor rutiere, în special în privinţa condiţiilor de efectuare a activităţilor de transport rutier, a activităţilor conexe transportului rutier şi a activităţii de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, precum şi a siguranţei transporturilor rutiere şi protecţia mediului. Printre atribuţiile ISCTR se vor număra şi verificarea stării tehnice a vehiculelor rutiere, a maselor şi/sau dimensiunilor maxime admise pe drumurile publice şi maselor totale maxime autorizate, precum şi a tarifului de utilizare şi tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din Romania.
Instituţia va fi condusă de un consiliu format din cinci persoane, al cărui preşedinte este inspectorul de stat şef, numit şi revocat prin ordin al ministrului Transporturilor. Structura organizatorică a ISCTR va fi formată din 8 inspectorate teritoriale, fără personalitate juridică, conduse de cîte un inspector şef, numit şi revocat prin ordin al ministrului Transporturilor, la propunerea inspectorului de stat şef. Inspectorii vor purta o uniformă de serviciu şi vor putea opri orice autovehicul care circulă pe drumul public. „Inspectorii pot opri vehiculele, semnalizînd regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca şi poliţistii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers”, se arată în legea de înfiinţare a noii instituţii. Inspectorii pot imobiliza autovehiculul în caz de probleme sau pot reţine plăcuţele de înmatriculare sau certificatul maşinilor controlate. Verificările se vor putea face atît asupra mijloacelor de transport, cît şi a sediilor în care-şi desfăşoară activitatea operatorii de transport. Organizarea activităţii de inspecţie şi control în cadrul unei singure instituţii va îmbunăţăţi cadrul actual în domeniu, cred autorităţile din domeniu. La nivel judeţean, agenţia teritorială a ARR Vrancea este condusă de Titi Jugănaru, iar RAR Vrancea este condusă de inginerul Ginel Stoica, cel care a preluat postul ocupat de actualul deputat Alin Trăşculescu înainte de intrarea sa în politica mare de la PDL. Deocamdată nu se ştie care vor fi atribuţiunile şefilor în noua structură.