spot_img
spot_img
1.4 C
Vaslui
24-nov.-2024
spot_img
spot_img

Autobuzul electric al lui Sandu vs. troleibuzul lui Pavăl. Diferența dintre un om practic și un dinozaur politic risipitor

- Advertisement -
LECȚIE… Primarul Pavăl aruncă bani cu memiluita în troleibuze, ba chiar se și împrumută la bancă, când se puteau aduce autobuze electrice, iar costurile ar fi scăzut cu 80%

ÎNTREBARE… Ionel Sandu, cunoscut pentru postările sale pe rețelele de socializare, atunci când este vorba despre cât de eficiente sunt investițiile făcute de municipalitatea condusă de Vasile Păvăl, iată că aruncă o bombă. Acesta se întreabă retoric: “Oare de ce a trebuit să se împrumute Municipiul Vaslui la bănci să facă linii de troleu când puteau să cumpere 10-15 autobuze electrice ? Încă o dată se dovedește că avem o conducere care gândește în trecut”.

Proiectul troleibuzelor de la Vaslui este mai vechi și, în megalomania sa, prin anii 1990, fostul primar Victor Cristea îl vedea ca pe o revoluție tehnică în oraș. Dar se știe că până la urmă s-a ales praful de acest proiect. S-au schimbat două rânduri de troleibuze, s-au montat pe aceiași locație două linii de tensiune și s-a dat în folosință și o autogară. Și nici acum nu avem acest tip de transport funcțional. În loc ca cei care au prăduit milioanele de euro pe un proiect care nu există să meargă la pușcărie, iată că urmașii acelor dinozauri, prin voința primarului Vasile Pavăl, ne duc la un nivel și mai “înalt”. După ce s-a casat un rând de troleibuze precum și o linie de alimentare cu tot cu stâlpi, primarul Pavăl ne propune ceva și mai pompos decât bunicul Cristea. Un oraș total cuplat la liniile de troleibuz. Adică traseul să fie din Zona Industrială, prin Rediu, cu o deviere apoi spre Delea, cartierul bogaților din Vaslui, apoi să urce pe Traian până se intersectează cu cealaltă linie care nu a funcționat niciodată, de la Gară, la Moara Grecilor, la Protecția Copilului. Pentru acest lucru, a suplimentat un proiect european de 74 de milioane de lei, la 130 de milioane de lei, iar diferența va fi acoperită de unde credeți? Dintr-un credit de vreo 56 de milioane pe care îl vor suporta vasluienii în următorii ani.

Deci, nu ajunge că banii s-au sifonat până acum cu nerușinare și sume impresionante au fost alocate pe tot felul de proiecte care nu au funcționat, acum trebuie ca Vasluiul să împrumute 10 milioane de euro pentru a împlini lăcomia unor politicieni care probabil și-au pierdut busola.

“Am sentimentul că suntem blestemați la Vaslui! Noi aducem troleibuze, când toată lumea civilizată merge pe autobuze electrice”

În acest context, Ionel Sandu își pune o întrebare simplă: “Oare de ce a trebuit să se împrumute Municipiul Vaslui la bănci să facă linii de troleu când puteau să cumpere 10-15 autobuze autobuze electrice ? Încă o dată se dovedește că avem o conducere care gândește în trecut”. Și pentru a fi convingător, transmite redacției Vremea Nouă o fotografie cu un astfel de autobuz electric care circulă deja prin Iași, destul de cochet și în trend cu noua tendință din Europa privind transportul verde. Și mesajul de pe autobuzele electrice din Iași este unul elocvent: “Orașul nostru se mișcă verde. Modern și inteligent”. “Am sentimentul că suntem blestemați la Vaslui! Nu îți trebuie nici doctorat în administrație publică și nici nu știu ce calificări să nu vezi că lumea evoluează. E simplu! Trebuie doar să te uiți în jur, să tragi cu ochiul la ce fac municipalități mai dezvoltate și să aduci și tu astfel de programe de investiții funcționale și în orașul tău. La noi e pe dos! Toată Europa cumpără autobuze electrice pentru transportul în comun, înlocuind vechile troleibuze, și noi împrumutăm bani cu dobânzi exorbitante să le aducem înapoi. Nu e suficient că stăm de ani buni cu această investiție pe cap, care nu a funcționat niciodată, acum tragem linii de troleu prin tot orașul. Cu 15 autobuze electrice, care mai mici, care mai mari, aveam cel mai modern transport în comun și costau cât troleibuzele lui Pavăl. Dar e greu cu teoria sincronismului la dinozaurii care ne conduc, pentru că ei țin cu tot înadinsul să mergem în jos. Să parcurgem, pas cu pas, toate etapele prin care a trecut civilizația pentru a avea un transport în comun verde. Adică să începem cu tramvaiul tras de cai, apoi la troleibuze, și prin 2050 să aducem și noi autobuzele electrice la Vaslui, când cine știe ce tehnologii revoluționare vor înlocui transportul în comun în marile orașe europene”, a spus revoltat Ionel Sandu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

29 COMENTARII

  1. troleibuzul merge si 50 ani. e 100% electric. diferenta fata de un autobuz electric e ca cel din urma are un acumulator care costa o caruta de bani. acel acumulator trebuie inlocuit periodic. troleibuzul e mult mai ieftin si fiabil. merge pe o ruta pre determinata.
    ca aia in vest toaca bani nu e un argument pt care si noi trebuie sa facem acelasi lucru.

  2. Stai să vezi ce cost au autobuze electrice.
    – Stații de încărcare
    – preț mai mare.
    – te lasă bateria.
    – defectuoase.
    – consumă mai multă energie
    Troleibuze;
    – Costuri mai mici,
    – Fiabilitatea
    – Durată de viață.
    Costurile de achiziție a autobuzelor electrice și a stațiilor și infrastructurii e mai scumpă decât achiziția troleibuzelor și a rețelei de troleibuz. Întreținere necesită și una și cealaltă.
    Credeți, lucrez cu autobuze electrice și troleibuze și troleibuzele sunt mai ieftine de exploatat decât autobuzele electrice de până la 3 ori…
    În plus, la voi acolo la Vaslui , în sfârșit se face ceva…gata, nu e bine… stați frate cu carul cu boi… dacă nici asta nu este bine… dacă nu se face, de ce nu se face. Dacă se face de ce se face… hai să nu mai criticăm orice…

    • Care e cauza atunci ca majoritatea orașelor din vestul tarii trec pe autobuze?
      Cred ca e normal sa fie mai scumpe, prețul include si sursa de alimentare, l-ai cumpărat, a plecat, troleibuzul nu vine la pachet cu stâlpii si traseele de cabluri , stai si te uiți la el ? nici nu poți sa-i schimbi destinația pe alte trasee, si aici cum a durat pana acum ani de zile, o sa mai dureze inca 10 ani sa facă trasee

      • Bueeey, troleibuze sunt in CJ, Baia Mare, Tg Jiu, Medias, Brasov, Bucuretsi, Ploiesti, Galati, etc…ca sa te racoresc, Elvetia, Italia (multe orase, Milano, San Remo, Bologna, San Remo etc), Franta, Vreo 2 Orase, Austria, 2 orase, norvegia ( cred ca 2 orase), Ungaria ( Budapesta, Szeged, Debrecen), Slovacia( Presov, Kosice, Banska, Bratislava), Cehia ( Pardubice, Praga ( le reda acum), Brno, Plzen etc), Polonia ( Tychy, Gdynia, Lublin), Grecia ( atena)…toate aceste tari sunt infinit mai dezvoltate decat noi…Daca Elvetia nu e…du-te nene pe camp .

  3. Troleibuz : Vehicul rutier de transport în comun, cu tracțiune electrică, asemănător cu autobuzul, prevăzut cu troleu; troleu.
    Hai ca ești prost,Sandule..

  4. Cand il vedem pe tovarasu primar Vasile Paval sa mearga si el cu un troleibuz din asta nou macar asa la misto la inaugurare si sa le povesteasca calatorilor si pensionarilor cum ia bagat Buzatu pe gat celelalte troleie care nu au mers macar o zi. Tot ce este rau in orasul asta nu este vinovat primarul. Singurul vinovat este Buzatu. De asta l-a sfidat si a mers azi cu prefectura la depus coroane. De fapt principalul vinovat ca troleibuzele de la Transurb nu au mers este consilierul Barbu care avea nu stiu ce functie pe-acolo. Cum sa plateasca domn primar Paval vreo 500.000 de euro pe 3 hirburi de troleibuze care nu au mers prin oras macar o zi.

  5. Sandale stai liniștit și nu te mai zbate că peștele pe uscat că nu ajungi primar. Daca mai ieși în fața o sa ai soarta lui Arcaleanu. Îți stă bine la depus coroane cu PNL doar ești om de afaceri apolitic.

  6. Stai sa vezi citi calatori or sa care troleiele lui Paval din zona industriala si de pe Delea. Investitii marca primar comunist Vasile Paval la fel cum este si Piata Centrala si Autogara care sunt goale. Stai sa vezi cum o sa fie si cu noul bazar. Dupa ce il da in functiune o sa stea mai mult gol. Comerciantii din vechiul bazar sunt aproape de pensii iar produsele lor turcesti si chinazarii le gasesti la fel de ieftine in Lidl sau Kaufland.

  7. Nu face nimic din banii lui, sărăcește Vasluienii cu prețurile extrem de pipărate la materialele de construcție. Dacă ar fi așa de bun precum vrea să pară că face opere de caritate ……ar trebui să scadă preturile la materiale, doar vrea să prostească lumea…..tot din banii oamenilor face aceste lucruri

    • Daca ar avea preturi mari, ar fugi toti la ceilalti, oferte sunt destule.

      Totusi din banii lui a sponsorizat copii – pe cei cu sahul – si nu numai. Asta ca sa dam informatii mai apropiate de adevar.

      • Cine sa fuga ? aveți impresia ca ei sunt privați care se uita la bani si caută in altă parte daca e prea scump ?
        pe ei ii interesează sa le pice ceva, sa dea lucrările la neamuri, prieteni care la schimb ii servesc cu ceva si atât, de costuri pot sa coste indiferent cat, cu cat mai mult cu atât mai bine pentru ei, nici la basca nu-i doare, are vaca lapte, daca n-are o mulgem mai tare si tot are

      • Sa fi făcut un privat cate prostii au făcut ăștia, era falimentar si dator pana la copii, urmașii si urmașii urmașilor
        Dar la ei nu e nici o problema, le cresc burticile, sporurile si salariile tot mai sus

  8. Am văzut că modernizează strada Traian sau bulevard cum ii place primarului să se laude cu primul bulevard în oraș. Dacă trece troleul nou pe Traian, liniile de contact vor fi puse pe stâlpii din beton puși de vreo 100 de ani? Sau trebuie sa schimbe și stâlpii de oe trotuar!

  9. Nea Săndel are apucături de nazist. în urarea de Paște de la ziar, folosește fraze precum ,, să plece veneticii care conduc Vasluiul, să dispară restaurația, dinozauri, , Vasluiul să fie conduși de vasluieni cu credința în inimă și suflet etc”’.Discursul este exact ca al celor de la AUR sau de Șoșocar.

    • Nea Sandu sau cum vreti sal numiti pt altii este Domnul Sandu care ar vrea o schimbare asa cum vor multi dar nu este lasat, veniti cu tot felul de acuzatii, jigniri la adresa Lui dar la conducerea care de 20 ani ne tin cel mai sarac judet din Europa pe ei nui vedeti ei sunt cei mai buni bravo!

  10. Autogara lu” Sandu e gata? Am văzut că îsi repara tigaiele acolo 🤣 .of nu v-ați săturat să îl pupați in cur ? Nu credeți că e timpul că la Primăria Vaslui să vina cineva tânăr , cu un aspect fizic plăcut , cu o gândire mai proaspătă ? Știe toată lumea că v-a va fi omul pnl-ului , ce nu știe lumea e că PNL a dat mâna cu PSD la Vaslui și doar așa de dragul „prostilor ” se mai râcâie , dar Vicele Braniște e de mult cu psd-ul nu mai zic de „leul” Vlada 🤭

  11. Ce tot il pupi in ruc pe acest Sandu într-una? Daca vrea sa candideze la primărie sa o faca! Ce tot isi pregătește terenul cu articole prin ziare si retorici de 2 lei!

  12. La Vaslui avem Poliție? N-avem!
    Avem Parchet? N-avem!
    Avem DGA? N-avem!

    Avem niste instituții unde niste funcționari ba stau pe rețelele de socializare, ba stau la cafea/țigări, ba sunt adepții lui “Mircea fa-te ca lucrezi!”.

    Cata vreme niste instituții puternice, care ar trebui sa vegheze la respectarea legii, a modului in care sunt cheltuiți banii publici, sunt niste caricaturi, se va fura ca in codru. Evident, perfect acoperiți de acte!

    Sa le fie rusine tuturor! Dar, evident, nu le va fi….

  13. Aici are mare dreptate, numai cand te gandesti cati bani s-au dus pe apa sambetii schimband de doua ori si stalpii fara sa vezi vreun trolebuz
    In plus autobuze electrice printr-o mare minune se fabrica si la noi, mentenanță, componente, mult mai ușor si ieftin ar fi fost

    • Stai sa vezi ce costuri de mentenanta va genera reteaua de contact.
      Mai ales dupa ce s-or invechi un pic…

      La traficul din Vaslui opinia mea de nespecialist e ca sunt foarte bune autobuzele alea mici, sa fie mai multe, si cateva mari pentru orele de varf. Dar ca nu ai interes sa te eficientizezi ca banul vine oricum….

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.