CAZNE… De un an de zile, cele 10 autobuze electrice, aduse la Huși în semn de mare succes al proiectului destinat modernizării transportului urban din oraș, zac nefolosite, în marginea orașului, în zona de lângă stația meteo. Localnicii care tot așteaptă ca vehiculele ecologice să circule cu folos prin municipiu cred că, dacă le mai prinde o iarnă în “câmpul” din marginea Hușului, s-ar putea ca în primăvară să fie duse direct la reparat, fără ca acestea să fi apucat să care măcar un călător. Motivele pentru care stagnează proiectul numit “Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Huși, bazat pe planul de mobilitate urbană durabilă, SMIS 123567” sunt greu de înțeles. În actele oficiale se arată că proiectul ar trebui finalizat la 31 decembrie 2024, însă, cu vreo doi muncitori care sunt văzuți tot frământându-se pe șantierul unde ar trebui să fie făcut garajul și stațiile de încărcare electrică a autobuzelor, nu sunt prea multe speranțe.
Primăria Huși a anunțat ca fiind un mare succes administrativ, momentul în care, în primele zile ale lunii decembrie din 2023, la Huși au ajuns cele 10 autobuze electrice. Au fost scoase pe străzi, într-un fel de paradă inaugurală, însă… atât le-a fost dat hușenilor să le vadă. Au fost duse apoi în marginea orașului și de atunci zac acolo neclintite. Se împlinește acuși un an de zile de când vehiculele au stat în vânt și ploaie, iar cunoscătorii susțin că mai au puțin și prind rugină, iar bateriile nu se știe cât vor mai fi bune. “Orice șofer știe că dacă bateria unei mașini nu este utilizată, ea se degradează. Dar autobuzele acestea au un an de zile de când stau acolo, vă dați seama? Cred că dacă vine și ninsoarea, iar ei nu reușeșsc să facă depoul acela, garajul de adăpostire, și o să ningă peste ele, le va mânca rugina pe autobuzele noi până în primăvară. Nu înțelege nimeni de ce s-au grăbit să aducă autobuzele, dacă ei nu aveau nici stații de încărcare electrică făcută, nici garaj, nici nimic”, spun șoferii de pe microbuzele care asigură în prezent transportul local pe raza municipiului Huși.
“Dar dacă tot UE ne-a dat bani să facem un transport verde la Huși și noi nu avem de construit decât un garaj și niște stații electice, de ce stăm, totuși, cu autobuzele în câmp?”
Dacă la un moment dat, astă-vară, constructorul Croyali Contruct SRL Huși pusese un banner în semn de protest la locul unde avea de făcut lucrarea la depoul microbuzelor, supărat că nu își primise banii, între timp, niște muncitori au fost văzuți apucându-se de lucru. “Noi am vorbit cu domnul primar chiar după alegeri, că a venit pe strada noastră și ne-a spus că tot ce ține de primărie au făcut, doar că au fost niște încurcături în acte, care au blocat o etapă a proiectului și așa s-a produs întârzierea. Acum, scuze sunt mereu, dar dacă tot UE a dat bani să se facă un transport verde la Huși, de ce stăm cu autobuzele în câmp? Așa am făcut și cu asfaltarea. Am turnat asfaltul, apoi ne-am amintit că trebuie să îl spargem, pentru că se sparg țevile de apă”, spun hușenii din cartierul Corni, cei care sunt printre cei mai interesați să se introducă autobuzele electrice în municipiul Huși. De menționat că proiectul are o valoare totală de 37.549.334,46 lei și este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020. Pe lângă noi mijloace de transport în comun ecologice, proiectul mai prevede construirea/modernizarea/reabilitarea a 52 de stații de transport public, asfaltarea a 2,5 km de străzi utilizate prioritar de transportul public de călători, construirea unui Terminal de transport public și construirea a 1,9 km de piste de biciclete. În cadrul acestui proiect, una dintre componente era achiziția a 10 autobuze electrice și tot atâtea stații de încărcare pentru acest tip de vehicule, precum și implementarea unui sistem de e-ticketing, toate având drept scop asigurarea unei infrastructuri de transport eficiente în municipiul Huși.
Acolo corupția și mirlania pune în cap romania. Acolo mirlanii dau cu șpagă ca sint parșivi din fașa. Pute a corupaciune și golanie pina la China. Evu mediu la caricaturile alea care dorm cu porcu în cada
Și la Barlad, aceeași situație.
Motivul pentru care lucrarile de constructie a garajului si a statiei de incarcare electrica pentru aceste „autobuze” electrice urbane noi au stagnat ar fi acela ca Ministerul Dezvoltarii si Lucrarilor Publice si Agentia de dezvoltare regionala nord-est (autoritati care gestioneaza fondurile europene) nu au virat la timp banii (din fondurile europene) in conturile primariei Husi si de aceea primaria Husi nu a putut efectua la timp platile catre constructor si evident constructorul nu a mai putut respecta termenele prevazute in contract!
Dar pana la finalizarea garajului si a statiei de incare electrica primaria Husi putea totusi sa inchirieze o hala acoperita (de la o firma privata) unde sa tina aceste „autobuze” electrice, ferite de frig, inghet, ploi, ninsori, etc!
Bateria dupa 1 an de zile cred ca deja aproape descarcata, daca mai sta mult bateriile vor fi afectate. Recomandat ar fi fost sa fie in garaj la caldura si in locuri uscate. Am scuter electric de aproape 7 ani si cunosc informatii legat de utilizarea si pastrarea bateriilor. Bineinteles alea sunt alt tip de baterii dar in mare e la fel in procent de 80%..
Mirlenii aia de prutnu se dau cu electrice. Kokalarii aia numa BMW ca foamea o reglează mirlanii de acolo din pate. Aia niște parșivi și înapoiați rău mirlanii .
Ce , n-ați votat ceapulan?
Luaț, luaț muiolan !!!
Și noi pe mă ta in cardan !
Așa cum ați votat ,asta aveți !
Burtosul iar a sifonat banii necesari acestor lucrări .
Vor merge 4 zile înainte de alegeri…apoi la loc până ruginesc…alți bani alte alegeri..