RISCANT Supãrare mare pe soferii care circulã pe Drumul European 581 si sunt nevoiti sã treacã peste un pod ce, spun ei, “abia stã sã nu cadã”! Este vorba despre Podul “Ralea”, vechi de câteva zeci de ani, a cãrui stare a început sã se deterioreze încã din 2006, când un pilon de rezistentã a cedat si au fost necesare o serie de reparatii fãcute, se pare…de mântuialã! Cum DE 581 apartine de “Drumurile Nationale”, Primãria Husi nu poate interveni. În ciuda faptului cã circulatia a fost restrictionatã la doar 10 km/h, orice sofer – mai cu seamã a unei masini de mare tonaj – spune cã e un adevãrat risc fiecare traversare a podului “Ralea”.
SITUATIE S-a redus viteza peste pod la doar 10km/h si s-a impus acordarea de prioritate vehiculelor care merg spre Vama Albita, însã soferii spun cã tot este periculoasã traversarea Podului “Ralea”. Nu atât pentru masinile mici, cât pentru tirurile a cãror greutate ajunge si la câteva tone. Supãrarea conducãtorilor auto e cu atât mai mare cu cât este vorba despre un Drum European, care duce la cel mai mare punct de trecere a frontierei de pe granita de est a Uniunii Europene, Albita. “Drumul European, cu circulatie, carosabil, marcaje, absolut totul, este în administrarea <<Drumurilor Nationale>>. Multi oameni au reclamat starea podului. Sigur cã s-au fãcut numeroase adrese în acest sens la <<Drumurile Nationale>> si, din ce stim, în curând, probabil când se va gãsi cea mai bunã solutie pentru o rutã ocolitoare, podul va intra în reparatii”, au spus reprezentantii CL Husi.
“Au mai lucrat ei ceva la pilonii de spijin, i-au mai întãrit, dar, pe româneste, asta se numeste cârpealã”!
“Nici cu piciorul nu prea mai poti trece în sigurantã. Ia uitati-vã cum sunt puse niste table pe margini, pe aici pe unde trece pietonul si treci cu inima strânsã! Era de asteptat ca podul acesta sã cedeze într-o zi, pentru cã permanent trec pe el zeci de tiruri. Acum a fãcut Politia foarte bine, cã a limitat viteza, dar înainte treceau fãrã nicio retinere… Politia Husi face bine cã stã în apropierea podului si soferilor le e cam fricã sã mai apese pe pedalã. Noi am fãcut mai multe plângeri la Primãrie, chiar eu personal am sunat si am întrebat ce se întâmplã. Mi-au explicat care e situatia cu <<Drumurile Nationale>>. Au mai fãcut ei câteva reparatii la pod, chiar acum doi ani, cred. Au mai lucrat ei ceva la pilonii de spijin, i-au mai întãrit, dar, pe româneste, asta se numeste cârpealã. Acest pod trebuie refãcut din temelii, pentru cã e important. El duce la Vama Albita”, a spus huseanul Cristi Oprisanu.
Podul “Ralea”, realizare a primarului I.G. Vântu!
ISTORIE Podul “Ralea” are o istorie aparte! Realizarea lui îi este atribuitã poate celui mai important primar din istoria Husului, I. G. Vântu, cel care a condus urbea între anii 1936 – 1937. În ciuda timpului scurt petrecut în fruntea orasului, I.G. Vântu a reusit “sã facã într-un an, cât altii în zece”, dupã cum spunea presa vremii. A realizat constructia uzinei electrice, clãdirea noului spital, în stil cubist cu subsol, parte si etaj, crama-pivnitã de la Scoala de viticulturã, lãrgirea terasamentului, inaugurarea “Trenului mare” Crasna-Huși precum si podul “Ralea”. Pentru toate aceste lucruri, ziaristul Octavian Gâdei, directorul ziarului “Vocea Husului”, a publicat un articol în 7 octombrie 1937, cu titlul “Omul Providential”.