spot_img
spot_img
1 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Apa barladenilor, reclamata la Guvern!

- Advertisement -

AMENZI Cei de la Aquavas Bârlad au fost amendati în mai multe rânduri de Protectia Consumatorilor si somati sã intre în legalitate, însã de fiecare datã au refuzat orice fel de dialog.

JECMÃNEALÃ Presedin­tele Consiliul Concurentei (C.C.), Bogdan Chiritoiu, a primit, recent, o sesizare din partea unui bârlãdean, nemultumit de pretul mare al apei potabile si de calitatea acesteia. Practic, locatarul sustine cã, în loc de 10 mc, este pus lunã de lunã sã plãteascã 15 mc, situatie în care se aflã mii de locuitori din oras. Primele verificãri ale Oficiului Concurentei Vaslui au arãtat cã toate informatiile sunt reale, iar plângerea a fost dirijatã cãtre Consiliul Judetean si Protectia Consumatorilor. Peste 300 de bârlãdeni au adresat reclamatii pe adresa Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, fatã de bãtaia de joc generalizatã din oras, în privinta pretului si a cantitãtilor de apã trecute în plus pe facturi, lunã de lunã. Culmea, cei din executivul bârlãdean sunt acoperiti de tot felul de hotãrâri de Consiliu Local, aprobate de consilieri trimisi de oameni sã le apere interesele, nu sã-i jecmãneascã fãrã milã. Situatia tinde sã se generalizeze si în Vaslui, unde existã semnale cã se aplicã un indice de corectie anormal de mare, fãrã sã se explice oamenilor de unde sunt pierderile!

Imediat ce a primit plângerea locatarului din Bârlad, presedintele Consiliului Concurentei a cerut verificãri în privinta furnizãrii apei potabile în oras, dat fiind faptul cã omul acuza, pe bunã dreptate, atitudinea de monopol a sucursalei Aquavas Bârlad. Inspectorii Oficiului Concurentei, alãturi de comisari de la Protectia Consumatorului au deschis o investigatie pe lângã autoritãti, având în vedere cã situatia este din ce în ce mai gravã. Peste 300 de locatari s-au plâns pânã acum la Protectia Consumatorilor, spunând cã facturile pe care le primesc lunã de lunã de la Aquavas sunt mult încãrcate, cu indici de corectie halucinanti. Cetãteanul care a sesizat Consiliul Concurentei a reclamat cã el si vecinii sãi plãtesc cu un indice de corectie de 1,5, ceea ce înseamnã cã pe lângã 10 mc de apã consumati cei de la Aquavas îi trec în plus, lunar, încã 5 mc, adicã vreo câteva sute de mii de lei vechi. Spre uimirea lor, desi verificãrile sunt la început, s-ar pãrea cã sunt locatari în Bârlad care plãtesc si un indice de corectie 2, adicã sunt încãrcati cu cantitãti duble de apã pe facturile Aquavas.

Doar patru asociatii din oras au contracte cu Aquavas

Situatia este si mai complicatã, atunci când vine vorba de respectarea legii. Asta, pentru cã, în baza Legii Apelor, asociatiile de proprietari din Bârlad trebuiau sã încheie contracte de furnizare a apei potabile cu Aquavas, ceea ce însemna cã locatarii ar fi putut actiona în instantã abuzurile societãtii în cauzã. Ori, la aceastã datã, doar patru din cele 30 de asociatii din municipiu au contracte legale cu Aquavas. Autoritãtile din oras, voit sau nu, nu au explicat oamenilor ce drepturi au, astfel cã mii de locatari sunt la mâna celor care la furnizeazã apã în locuinte si care au trecut indici de corectie cum nu mai existã în România. “Se încalcã grav legislatia. Acesti indici de corectie nici nu ar avea ce sã caute, fie cã vorbim de Vaslui, Bârlad sau oricare alt oras din România. Autoritãtile, prin Consiliile locale, ar trebui sã stabileascã un pret corect si egal pentru toti locatarii, nu sã încaseze facturi cu valori inechitabile, de neînteles. Se fac abuzuri împotriva locatarilor, însã toti stau si dau din umeri, locatarii fiind obligati sã plãteascã pentru niste indici care nu au nicio treabã cu economia de piatã. Indicele de corectie este o notiune pe care nu ai cum s-o încadrezi undeva – nu este tarif, pret, nimic, este doar o nãscocire a unora, ca sã-si acopere pierderile. Nu stiu cine a inventat aceastã chestie”, spune un specialist în domeniu, consultat de reporterii Vremea Nouã. Cei de la Aquavas Bârlad au fost amendati în mai multe rânduri de Protectia Consumatorilor si somati sã intre în legalitate, însã de fiecare datã au refuzat orice fel de dialog.

Aquavas Bârlad obtine profit din necazurile oamenilor!

La Bârlad, pentru ca autoritãtile sã fie în legalitate, s-a aprobat prin Consiliul Local aplicarea acestor indici de corectie, care diferã de la câteva zeci de procente la 1,5-2. Practic, locatarii, ca si cei din Vaslui, Husi sau alte orase, sunt pusi sã plãteascã ceea ce se pierde pe traseul bransament de bloc-contor individual, unde se considerã cã sunt cele mai mari pierderi. Culmea, atunci când au aprobat acest indice de corectie, spun specialistii, cei de la Aquavas Bârlad nu au uitat sã treacã în calculul acestui indicator si profitul pe care l-ar obtine firma de pe urma aplicãrii acestei mãsuri, ceea ce ar fi o aberatie. Si mai grav, afirmã cei care au vãzut documentele, conducerea Aquavas nici nu s-a obosit sã treacã în calculatia acestor indici care este pierderea tehnologicã inerentã unei astfel de operatiuni, care în cazul apei potabile ajunge la 7,5%. “Noi strângem informatii, alãturi de Protectia Consumatorilor, având în vedere cã locatarul care a semnalat situatia la Bucuresti a vorbit de un abuz al unui monopol, cum este cazul Aquavas Bârlad. Institutia care ar trebui sã intervinã în acest caz este Agentia pentru Reglementarea Serviciilor Comunale, cea care stabileste tarifele pentru astfel de activitãti. Nu în ultimul rând, situatia de la Aquavas am adus-o în atentia Consiliului Judetean, institutia care patroneazã tot ce se întâmplã în cadrul operatorului judetean”, explicã inspectorul sef al Oficiului Concurentei Vaslui, Artemiza Palaghiu. În ceea ce priveste Agentia Nationalã pentru Reglementarea Serviciilor Comunale (ANRSC), aceasta a fãcut un singur control la Bârlad, la înfiintarea Aquavas, dupã care s-a fãcut liniste.

Are curaj Mihalachi sã ia taurul de coarne?

Aquavas, operatorul judetean de apã, este în subordinea Consiliului Judetean. Practic, presedintele CJ Vaslui, Vasile Mihalachi, alãturi de zecile de consilieri judeteni alesi de populatie, ar trebui sã ia în discutie aceste probleme. Sunt semne cã situatia de la Bârlad ar putea interveni si la Vaslui, unde oamenii sunt pusi sã plãteascã indici de corectie destul de mari. Este cazul unei foste profesoare, care trãieste dintr-o pensie de 3,5 milioane si a reclamat la Protectia Consumatorului cã, în loc de 3 mc de apã, cât consuma lunã de lunã, i s-au trecut în facturã 5 mc. Si consilierii locali ar putea sã se implice în aceastã situatie, dacã ar lãsa deoparte interesele de partid si s-ar apleca mai mult spre interesele celor care i-au trimis acolo. Pânã acum, oamenii au reclamat, însã nimeni nu i-a bãgat în seamã. Asta, în conditiile în care bârlãdenii plãtesc cea mai scumpã apã din tarã, peste 4 lei/mc.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.