spot_img
spot_img
2.2 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Analfabetismul funcţional din România depăşeşte 50%. Care sunt problemele reale ale sistemului educaţional român

- Advertisement -

Termenul de analfabetism funcţional a devenit tot mai popular în ultimii ani în România, mai ales că cetăţenii au devenit conştienţi de acest fenomen datorită rezultatelor elevilor la testele PISA. Acestea au arătat că eşantioanele de elevi români testate o dată la 3 ani au performanţe mai slabe decât elevii din alte ţări din U.E, iar rata analfabetismului funcţional din România din ultimul deceniu s-a situat între 40 şi 45%.

Acest procent de 40%- 45% de analfabetism funcţional nu descriu corect situaţia din România, aceasta fiind mult mai gravă decât spun statisticile. Motivul este acela că pentru a participa la testarea PISA, elevii participanţi sunt selectaţi dintre elevii de 15 ani care sunt înscrişi la şcoală în acel an. Foarte mulţi copii sub 15 ani nu mai merg la şcoală, rata abandonului şcolar este de aproximativ 15%, mult peste media de aproximativ 10% a Uniunii Europene. Astfel, aceşti copii nu sunt incluşi în participarea la testele PISA. „Dacă presupunem că majoritatea elevilor care abandonează şcoala o fac înaintea vârstei de 15 ani şi înainte de a atinge un nivel de alfabetizare funcţională, iar procentul de 40-45% de elevi identificaţi de PISA ca fiind analfabeţi funcţionali este reprezentativ pentru aproximativ 85% din copiii de 15 ani din România (acei elevi care nu au abandonat şcoala până la acea vârstă), atunci nivelul analfabetismului funcţional depăşeşte 50%”, a spus cercetătorul Dacian Dolean pentru Edupedu.ro.

Citeste mai mult: adev.ro/r1h0aa

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.