MAI MULȚI BANI… Începând cu 13 februarie 2025, ajutorul de înmormântare acordat în cazul decesului unui asigurat sau pensionar a crescut la 8.620 de lei, iar pentru decesul unui membru de familie al acestuia, suma va fi de 4.310 lei. Această majorare este prevăzută în Legea bugetului asigurărilor sociale de stat și reprezintă o creștere de peste 1.000 de lei față de anul trecut.
Începând cu 13 februarie 2025, cuantumul ajutorului de deces a fost majorat cu 1.053 de lei, potrivit Legii nr. 10/2025 a bugetului asigurărilor sociale de stat. Astfel, ajutorul pentru decesul unui asigurat sau pensionar va ajunge la 8.620 de lei, în timp ce suma acordată în cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului va fi de 4.310 lei. Ajutorul de deces se acordă în cazul decesului unui asigurat; unui pensionar; unei persoane care, în ultimele șase luni anterioare decesului, a avut calitatea de asigurat în sistemul public de pensii; unei persoane aflate în timpul concediului pentru creșterea copilului până la vârsta de doi ani (trei ani în cazul copilului cu handicap și până la șapte ani în anumite situații), dar și unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, care nu era asigurat sau pensionar la data decesului. Ajutorul de deces trebuie solicitat printr-o cerere depusă la casa teritorială de pensii în termen de trei ani de la data decesului. Plata se efectuează în cel mult trei zile lucrătoare de la depunerea solicitării și a documentelor necesare.
Ajutorul a fost extins și în cazul decesului unei persoane aflate în concediu pentru creșterea copilului
MODIFICĂRI… Persoana care solicită ajutorul trebuie să facă dovada că a suportat cheltuielile de înmormântare. Beneficiarul poate fi soțul supraviețuitor, copilul, părintele sau orice altă persoană care prezintă documente justificative. Solicitanții trebuie să depună următoarele documente: cerere pentru acordarea ajutorului de deces; certificatul de deces (original și copie); actul de identitate al solicitantului (original și copie); acte de stare civilă care dovedesc gradul de rudenie cu decedatul; dovada că solicitantul a suportat cheltuielile de înmormântare; adeverință care să certifice că membrul de familie cu vârsta între 18 și 26 de ani urma o formă de învățământ (dacă este cazul); act medical care atestă inaptitudinea pentru muncă, în cazul unui copil cu handicap (dacă este cazul). Începând cu septembrie 2024, ajutorul de deces a început să fie acordat și în cazul decesului unei persoane aflate în concediu pentru creșterea copilului, dacă înainte de intrarea în concediu era asigurată obligatoriu. Plata ajutorului de deces se face fie prin virament bancar, fie prin mandat poștal. Majorarea ajutorului de deces vine ca un sprijin financiar important pentru familiile care trec prin momente dificile. Prin simplificarea procedurilor și creșterea cuantumului alocației, autoritățile doresc să asigure un suport adecvat în astfel de situații neprevăzute.
Bine că i-ați spus Preasfințitul Ignatie, are de recuperat aproape un milion de euro din fondul episcopiei!
I- a spus Patriarhul Daniel in sinod să aducă banii din Spania înapoi în Vaslui, de unde a venit că un smerit Stăpân!!!
De acum au preoții de adunat banii lui Ignatie!
chita popilor ! sunt motivati pentru a-si mari tariful…….
Așa da mai zic și eu ajutor. Statul are grijă de cei ce se duc definitiv nu de cei ce rămân. Caraghios.