Municipiul Focşani are încă din timpul Primului Război Mondial un aerodrom cu o pistă naturală de aterizare, care este funcţională în acest moment, dar care este folosită din când în când de către militari, pentru antrenamente la sol, cu blindate.
Aerodromul cu pistă naturală, care a luat fiinţă graţie unei iniţiative a prinţului Bibescu, cel care a înfiinţat în 1911, două escadrile cu avioane de tip “FARMAN”. Era o vreme când multă lume nu ştia prea multe despre avioane, iar una dintre deciziile pe care prefectul de Putna le-a luat a fost înfiinţarea unui aerodrom la Focşani, unde zburau Il-14, Li-2 şi Po-2-iul care creau în rândul aviatorilor şi al simpatizanţilor un entuziasm deosebit. Conform aviatorului (r) Ion Cernei, iniţiator V.R.I.A., Colegiul de Aviaţie Acvila Focşani, aerodromul de la Focşani a reprezentat pionieratul şcolii româneşti de aviaţie.
“Pe frumoasa vale a Milcovului de la Focşani, pe o suprafaţă de aproximativ 100 de hectare, este situat Aerodromul Focşani, actualmente în stare de conservare, unul dintre cele mai bune şi eficiente aerodromuri din ţară, cu pistă de zbor naturală care permite scurgerea rapidă a apei prin straturile freatice ale solului favorizând astfel zborul chiar şi după 30 minute de ploaie torenţială. Dar cel mai semnificativ lucru, îl constituie faptul că acest aerodrom de la Focşani a reprezentat de-a lungul anilor nucleul de bază în formarea şi perfecţionarea dascălilor zborului cu elevi în prima fază de zbor cu motoare clasice cum au fost; Farmanul, Meseşmitul, Luncărul, Nardiul, Il-14, Li-2, Po-2, IAK-12 etc”, se arată în lucrarea aviatorului Ion Cernei.
Citeste mai mult: adev.ro/r9rdjz