spot_img
spot_img
0.9 C
Vaslui
27-dec.-2024

Administratorii de bloc vor da examene din doi în doi ani

- Advertisement -

Aceştia pot rămăne mai uşor fără atestate. Sunt reguli noi şi pentru firmele juridice care se ocupă de administrarea clădirilor.

Administratorii de blocuri din Iaşi vor fi supuşi în perioada următoare unor noi reguli impuse de Primărie. Oficialii municipalităţii au întocmit un regulament care va sta la baza activităţii administratorilor, atât persoane fizice, cât şi juridice. În primul caz, administratorii vor afla în amănunt procedura de desfăşurare a examenului scris, a interviului şi cea de constestare a rezultatelor. Principala modificare din regulament constă în obligaţia reevaluării administratorilor o dată la doi ani. Aceştia vor fi nevoiţi să se prezinte la Primărie din doi în doi ani pentru a susţine o probă scrisă, în urma căreia va fi vizat certificatul de atestare a pregătirii profesionale. Candidaţii vor susţine la reevaluare un test-grilă cu întrebări din normele legislative care le vizează activitatea. Dacă administratorii vor chiuli de la reevaluare, aceştia vor rămâne fără atestat. Primăria a introdus şi condiţii mai dure pentru retragerea atestatului. Administratorii persoane fizice pot rămâne fără atestat dacă au fost sancţionaţi de trei ori de Primărie pentru că nu şi-a făcut treaba sau dacă nu au corectat problemele sesizate de municipalitate. Serviciul Asociaţii de Proprietari poate cere retragerea atestatului şi în cazul unei sesizări/petiţii pe această temă din partea locatarilor.

Reguli noi şi pentru persoane juridice

Reguli mult mai stricte au fost prevăzute şi pentru administratorii-persoane juridice. Firmele trebuie să fie autorizate de Primărie, autorizaţie care este valabilă doar un an. Firmele nu trebuie să aibă datorii la bugetul de stat, să aibă ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori ca activitate principală administrarea imobilelor. De asemenea, firmele de administrare trebuie să aibă angajaţi minimum doi administratori cu atestat valabil. Şi autorizaţia administratorilor-persoane fizice poate fi suspendată dacă firma a fost amendată de trei ori sau când administratorii îşi pierd atestatele. Acest regulament este finalizat şi urmează să fie pus, oficial, în dezbatere publică. Municipalitatea a întocmit şi un ghid al administratorilor şi al preşedinţilor de asociaţie. Documentul conţine informaţii utile despre structura unei asociaţii de proprietari, îndatoririle fiecărui membru din comitetul executiv, modul de organizare a evidenţei contabile, precum şi procedura de recuperare a datoriilor de la restanţieri. Un capitol destul de stufos vizează modul de împărţire a consumului cu energia termică în cazurile cu şi fără repartitioare. „Am intrat în fază de dezbatere cu regulamentul privind atestarea administratorilor, a modului de înfiinţare şi de atestare a asociaţiilor de proprietari, cu manualul locatarului, al administratorului şi al preşedintelui de asociaţie“, a spus viceprimarul Mihai Chirica.

Cititi: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/administratorii-de-bloc-vor-da-examene-din-doi-in-doi-ani–26886.html

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.