spot_img
spot_img
10.6 C
Vaslui
27-ian.-2025

Actuala pasarelă pietonală din gara Vaslui va pleca în istorie!

- Advertisement -

REABILITARE… Pasarela care asigură circulația pietonilor pentru cele șapte linii de cale ferată din gara Vaslui va trece printr-un amplu proces de modernizare. Potrivit reprezentaților Primăriei Vaslui, în prezent, construcția prezintă importante defecte și degradări la nivelul suprastructurii, la nivelul căii de pasarelă, precum și la nivelul infrastructurii și elementeor care susțin calea. Toate acestea afectează calitatea vieții locuitorilor din zona respectivă și favorizează riscul de accidente pentru participanții la traficul pietonal. Potrivit unui proiect de hotărâre ce va fi supus votului săptămâna aceasta, urmează să fie alocați 50.000 lei pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenție aferente modernizării pasarelei pietonale.

Pentru a remedia problemele se propun lucrări de modernizare la nivelul infrastructurii, în sensul de a se reface secțiunea inițială a structurii de rezistență a culeei cu mortare speciale. Totodată, se vor moderniza dispozitivele antiseismice, iar aparatele de reazem vor fi sablate și aduse la poziția corespunzătoare și protejate anticoroziv. La nivel de suprastructură, totul va fi revopsit, recomandându-se acoperirea ei la partea superioară. În privința lucrărilor la nivelul căii de pod, se va demola integral calea pe pasarelă, se vor monta guri de scurgere până la capetele pasarelei și se va moderniza sistemul de iluminat, inclusiv se va redimensiona, dacă situația o va impune. În ceea ce privește nivelul rampelor de acces, se vor demola integral scările și se vor proiecta și monta altele noi, inclusiv montarea unor dispozitive pentru accesul pe pasarelă a persoanelor cu dizabilități.

Data construirii actualei pasarele, o enigmă

Potrivit notei conceptuale anexata proiectului de hotarare, „starea tehnică a pasarelei este următoarea: prezintă importante defecte și degradări la nivelul suprastructurii, degradări la nivelul elementelor care susțin calea, degradări la nivelul infrastructurii, degradări la nivelul căii pe pasarelă. Realizarea obiectivului ar avea impact pozitiv prin creșterea calității vieții locuitorilor din zonă, creșterea siguranței traficului pietonal. Starea actuală afectează calitatea vieții locuitorilor din zonă, favorizează riscul de accidente pentru participanții la traficul pietonal, creează disconfort. Având în vedere situația actuală și necesitatea îmbunătățirii condițiilor și calității vieții se impune modernizarea pasarelei pietonale. Beneficiarul nu deține cu privire la data ultimei reabilitări sau cartea tehnică a construcției, motiv pentru care se estimează că aceasta a fost construită în 1970, având o vechime în exploatare de 54 de ani, ceea ce înseamnă că durata normală de exploatare a expirat”, se arată în documentul depus la proiect.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

15 COMENTARII

  1. A fost făcuta prin anii 1995-96. Azi, nu trece nimeni pe pasarela. Iar pasarele se afla in stare buna, dar na, e loc de alt furt și fraierii trebuie prostiți. După ce că nu trec 5 oameni pe zi , ei vor să o lărgească,nu cumva sa se pocnească pietonii cap in cap😂😂 Tare va mai place sa furați😡😡😡
    Reparatii ba străzile, că ne distrugem mașinile, lăsați hoțiile.

  2. Mulți bani alocați inutil! Nu trece mai nimeni pe acolo, și e ca o imagine urâtă lângă gară! Ar trebui desființat! De dragarea râului Vasluieț, de sub podul dinspre gară, plin de bălării, mucegai, broaște și tânțari vara când vă ocupați??

  3. Poate montează o cameră video și numără câți oameni folosesc acea pasarelă. Situația economică de dincolo de pasarelă este redusă și mai toți muncitorii folosesc mașini personale. În zona pasarelei ai și pasaj subteran până la linia 5, iar pe celelalte două linii nu mai circulă niciun tren. Eu cred că investiția nu merită efortul, dacă nu sunt alte interese financiare. Dar și din demolări se poate câștiga,,un ban cinstit”.

    • Daca nu mai functioneaza fabrica de ulei inseamna ca dincolo nu mai est nimic? habar nu ai cand vorbesti. E circulatie putine din cauza ca toti a cu au harburi si aleg sa se deplaseze cu ele.

      Si ce ai propune tu sa se desfiinteze si celelalte 2 linii de marfa din cauza ca nu mai trec marfar prin gara? halal gandire limitata ce ai tu. Poate cineeva cumpara fabrica de ulei si o pune pe picioare dupa cum sa mai transporte marfa? vai de gandirea ta..

      • Asta spuneam și eu. Ca pasarelă este inutilă și că mulți merg dincolo cu mașinile personale. Mai bine face o linie de autobuz care să ajungă în capăt Podul Înalt. Cunosc exact agenții economici din zonă, dar repet aceștia nu folosesc pasarelă. Sau o folosesc în f mică măsură.
        Nu propun desființarea liniilor , care oricum sunt desființate, ci după ce ieși din pasajul subteran să le traversezi pe aleile existente sub pasarelă care trec pe lângă pavilionul Comcereal

  4. Articol de rahat. Pasarela e facuta cind Basescu era ministru al transporturilor. Da de treaba Primaria cu dedicatie cuiva abonat la lucrari publice. Ca de obicei o treaba de mantuiala si pe bani multi.

  5. Bă, voi sunteți tâmpiți de-a dreptul!!! Care 54 de ani, că pasarela aia a fost făcută după anul 2000. Așa de bine vă informați înainte de a scrie un articol…

      • Din câte îmi amintesc aceasta pasarela pietonală a fost construită prin anii 90 (parca 1996) pentru facilitarea accesului pietonal spre unitățile economice de pe strada Podu Înalt (Comcereal, Fabrică de ulei, Vascar, Safir). Astăzi doar ultimile doua (Vascar și Safir) mai au o activitate mai intensă. Dar este un lucru bun că se renovează aceasta pasarela pietonală !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.